fijne 'kennissen'

• fransje*

Lastig, zulke mensen. Langzaam laten verwateren is nog niet zo gemakkelijk, maar in een klap de vriendschap opzeggen ook niet.

Ik heb mensen waar het niet mee bleek te klikken op de langere duur op verschillende manieren uit mijn leven geweerd: door het eerlijk te zeggen (1 keer gedaan, was erg moeilijk), door het te laten verwateren (“nee, ik kan écht niet”, als ze je uitnodigen voor een verjaardag met allemaal onbekenden) en door meer mijn grenzen aan te geven.

Dat laatste was nodig bij een “vriendin” waarbij ik helemaal niet door had dat ze me regelmatig voor haar karretje spande. Tot ze het wel erg bont maakte en bij mij het kwartje viel. Drie keer achter elkaar vriendelijk doch beslist nee gezegd en toen hoefde het voor haar niet meer, zo diep zat wat haar betreft de vriendschap…

Daar heb ik best verdriet om gehad maar nu zit ik er gelukkig niet meer mee, het is al heel lang geleden.

• wana

Nou..de boel is nogal verandert.

o. mijn hemel.

We zijn zo geschrokken hoe het daar was. Van het weekend voor het eerst wezen voeren.

De ammoniak lucht was intens, het beestje verblijft in de hal met trap en daar kon niks open.

Wat een smerige puinhoop in dat huis,werkelijk, de goorste studentenhuizen zijn hier schoon bij.

Eigenlijk wilden we de kat meenemen,maar dan komen we er nooit meer vanaf. Zodra ze terug zijn verbreken we de vriendschap.

En daar heb ik het helemaal niet meer moeilijk mee, niks leren van mij,niks geen puppy training kado, vroeger was ik zo gek geweest om te gaan schoonmaken maar nee dank je lekker.

Mensen die zo leven,vervolgens op vakantie gaan en zo anderen in je huis laten,nee schoonmaken is heus geen ruimtewetenschap.Zij ziet er altijd uit om door een ringetje te halen maar de make-up zat werkelijk overal aangesmeerd en lag ook overal.

Aangekoekte rotzooi..kattepoep..haar geverfd in de wasbak,alle rotzooi incl handdoek en verpakking, haarplukken en verfklodders,tientallen flesjes shampoo's,deo's,bergen wasgoed,volle asbakken,ontbijtspul,dozen…óveral rotzooi!

voelde me gemeentereiniging en was op zoek naar n ontbindend lijk!!

jiegh..ik kan niet begrijpen dat je zo kunt leven..en echt ik ben best n viezerik geweest in mn studententijd maar dit..en dit gaat me geen pijn doen,hier wil ik vanaf.

• serine

duidelijk verhaal

en mij geheel duidelijk hoe jij erin staat…

ik sta alvast achter je keuze ..

je moet zoals jij voeld dat het goed is…

• Channah

Natuurlijk moet je niet gaan schoonmaken. Als mensen zo willen leven moeten ze dat zelf maar weten. Maar ik vind het wel erg zielig voor de kat dat zij/hij ook in die troep moet wonen, en dat zelfs de kattenbak niet goed schoon wordt gehouden. En dat terwijl katten zulke schone dieren zijn……..

• wana

Ja! precies! die bak is dus ook verschoond, zij doen t eens in de 2 weken!

morgen ga ik op zoek naar een klein zakje goede kattebakvulling, wat kattemelk, n lekker blikje voer en lucht verfrisser!

Dan heb ik al veel te veel gedaan,maar dat is meer voor de kat dan voor hen.

• fransje*

Geen schaamte dus - en gevoel voor fatsoen, die mensen. Wordt tijd dat ze dat eens gaan voelen en het begint er op te lijken dat jij ze dat bij moet gaan brengen met het opzeggen van de ‘vriendschap’.

Mijn zoon is student en maakt regelmatig een erg zootje van zijn keuken, maar hij schaamt zich er wel degelijk voor. Ik mag pas op bezoek komen als hij de vaat heeft gedaan en alles voor het oog heeft opgeruimd :D:D:D Ook ruimt hij op voor zijn (studenten-)bezoek komt. Kijk, hij beseft dus wel degelijk wat wel en wat niet kan. Dat moeten die kennissen van jullie nog leren!

Maar beter laat dan nooit, zou ik zeggen.

Succes ermee en sterkte. Ik ben benieuwd naar wat je gaat zeggen, als je wil laat je het ons dan nog weten? Kunnen we allemaal weer wat bijleren:)

• inba

Natuurlijk stijlloos dat ze je zo voor het blok gezet hebben. Wat zielig voor dat katje.

Maar begrijp ik het verkeerd misschien?

De 28ste schreef je het eerste berichtje en het afgelopen weekend ben je voor het eerst gaan kijken en voeren.

Logisch dan toch dat de ammoniaklucht na een paar dagen zo intens was, vooral als de kat in de hal verblijft waar niets open kan.

• wana

ja, sorry, het waren niet precies de eerste 6 dagen, vanaf vrijdag tot woensdag neem ik m voor me rekening,andere dagen een andere jongen,die waarschijnlijk niet gelucht heeft.

De hal waar ie zit is nog wel groot hoor,hij kan de badkamer in waar zn bak staat en zn voer (die heb ik verder weggezet,zeker een kat eet niet graag naast zn toilet)

en hij kan de trap op en daar is nog n vierkantemeter hal.

Ik hou jullie op de hoogte, ben zelf ook erg benieuwd..gelukkig is mn vriend heel direct en hoef ik t niet in mn eentje ‘af te handelen’. Het houdt me enorm bezig,krijg die puinbak niet uit mn hoofd en de verbazing dat je op vakantie gaat,zo met een kat omgaat en zó mensen in je huis laat speelt bij mij nog steeds.

De kat ziet er goed uit,is lief en red zich aardig.

Ik moet oppassen dat ik m niet in huis nee, hoe ironisch:wij hebben juist besloten dat voorlopig nog niet te doen,al willen we er graag één, de zorg en de kosten (ik wil naar de DA kunnen als t moet en goed vlooienspul en goed voer kunnen kopen maar we gaan eerst nog sparen voor andere dingen) dat kan nog niet.

Tenminste, op de manier waarop wij voor een dier willen zorgen kan t nog niet.

• serine

waren er maar meer van die dieren liefhebbers zoals jij ;)

eerst denken dan doen

• wana

..ff een update..deze held ontloopt ze nog..nog niet gereageerd op smsjes en hyvebericht…k stel t uit,maar denk ook dat ze wel iets vermoeden,normaal stonden ze hier allang op de stoep.