Wat wind jij je op ……
Iso
Buiten de discussie van de legging om, “gecondoleerd” serine. En wat je zegt; het zal haar een zorg geweest zijn , soms zijn dergelijke discussies leuk maar raken wat mij betreft niet echt de essentie van het leven.
Leven en laten leven zou ik zeggen; wat de ene wel staat staat de ander niet. En zo moet een ieder doen waar hij zich vrij en blij invoelt.
DD
Ik snap het probleem ook niet zo als je het onder een rokje ofzo draagt. Een legging bij een forse vrouw met daarop een te kort t-shirt… daar mag van mij de modepolitie wel op af. Maar aan de andere kant: als die vrouw dat nou mooi vindt moet ze het vooral doen.
Maar voor de rest kan ik me niet echt storen aan De Legging. Dan zou je je ook wel kunnen storen aan Het Overhemd wat te strak zit, of ongestreken is. Of Het Rokje, wat te kort is, of waar de zoom uit hangt. Of De Spijkerbroek, die zo laag zit dat je de bouwvakkersspleet overduidelijk ziet…8-)
Of Witte Sokken, die hoog opgetrokken in de sandalen zitten.
Tja. de legging…….
Ik ben natuurlijk al behoorlijk oud met mijn 62 jaar, en voor mij is het dus al de derde keer dat de legging in het modebeeld verschijnt.
De eerste keer was halverwege de jaren 70, en de legging, die toen nog gewoon voetloze maillot heette, werd toen gedragen onder vrij lange rokken/jurken, zodat er net nog maar een klein randje van te zien was. Daaronder droeg je dan schoenen met plateauzolen of juist heel platte schoenen.
De volgende periode waarin de legging - en toen voor het eerst legging genoemd - opnieuw in het modebeeld verscheen was zo'n 10 jaar later. In die tijd vooral gedragen in combinatie met een print-T-shirt, en vooral door dames die daar absoluut het figuur niet voor hadden. Walgeijk!
En nu is de legging weer terug. En opnieuw draag ik leggings. Nu onder wat kortere jurkjes (net onder de knie) dan de langere uit de jaren 70.
Wat nu pyamabroek? Volgens mij heb je de joggingbroek in gedachten. Inderdaad een kledingstuk dat iemand met enig esthetisch benul nooit zal dragen. Zelfs niet in huis,
Een tuinbroek is niet strak, en heeft zo'n voorstukje voor het bovenlijf, net als bij een schort, zeg maar. Die werden eind jaren 70 nogal eens gedragen. Oorspronkelijk werden ze inderdaad als werkkleding in tuinderijen gedragen, het woord zegt het al. De legging lijkt mij daar toaal ongeschikt voor.
De legging of voetloze maillot komt oorspronkelij uit de balletwereld. Dus niets zwangerschapsbroek.
Overigens draag ik mijn leggings niet onder een spijkerrokje, maar juist onder heel vrouwelijke jurkjes van mooie stof, met een lengte van net even onder de knie. Ik vind korte rokjes namelijk niet mooi, evenals joggingbroeken, korte broeken en bermuda's.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?