werken tot 67 jaar

• Sandy

Ik ben maar 1.57 meter;-)

• decency

ja wij genieten ook nu, mijn schoonvader is vrij jong overleden dus manlief heeft zoiets van, ik heb nu de kans dus ik pak gewoon nu even een lange vakantie, even een jaartje niet werken, z'n contract liep af en dit jaar kan niemand ons meer afpakken.

• Angelique

Ik ben het er heel erg mee oneens.

Werken tot 67 jaar moet wel een mogelijkheid zijn, maar moet dan geen verplichting meer zijn. Ik ken een heleboel mensen die hun leven lang hard gewerkt hebben, als tiener in een fabriek begonnen zijn en het werken gewoon moe zijn. Ze hebben jarenlang hun pensioen bij elkaar gespaard, dus daar hebben ze gewoon recht op.

Verder vind ik het ook belachelijk dat de pensioens voor 5 jaar worden bevroren. Straks komt het er op neer dat onze “ouden-van-dagen” zichzelf van alles gaan ontzeggen, omdat ze iets lekkers in huis willen hebben voor de kleinkinderen die 's zondags op bezoek komen. Of dat de jeugd hun ouders moet gaan onderhouden omdat ze anders niet rond kunnen komen.

Zestigers die op volle kracht mee moeten draaien, net als dertigers, vind ik ook niet realistisch. Dan kun je nog zo'n goede wil hebben, maar met alleen dat, red je het echt niet. Al wil je nog zo graag, je lichaam wordt toch ouder.

Tegenwoordig zijn er zoveel part-time banen… wat zou er mis mee zijn om jonge vrouwen die zwanger zijn of net moeder, een duobaan te laten hebben met een ouder iemand die graag rustiger aan wil doen?

Als je op 65 jarige leeftijd ineens bij de deur komt te zitten, dat lijkt me ook niet prettig. Kan me heel goed voorstellen dat je je dan geen raad weet met de tijd.

Van een rustige oude dag genieten is natuurlijk heel fijn, maar als je nog heel erg vitaal bent, moet je wel de kans krijgen om langer door te werken.

Iedereen wil graag oud worden, maar niemand wil het graag zijn.

Op een vitale manier oud worden wil natuurlijk iedereen en positief denken is natuurlijk heel erg prettig, maar wel een beetje naïef om te denken dat je lijf meewerkt omdat jij dat graag wilt. Er zijn dingen die je niet zelf in de hand hebt. Je kunt goed zijn voor je lichaam, maar dat is geen garantie voor een lang en gezond leven.

• Sandy

65 was 50 jaar terug “oud” nu allang niet meer……

iig niet in mijn familie.

En weten wat jullie mij opvalt in mijn omgeving?? Dat mensen die nog nooit jaren achter elkaar full time gewerkt hebben, het hardst roepen het er niet mee eens te zijn…………

San

• Beheerder

Sandy,

Voor mij moet werken tot mijn 67ste een mogleijkheid blijven omdat ik het zelf wil en niet omdat ik door de regering het moet.

En natuurlijk maak ik er een drama van want wie blijft in deze tijd nog zonder problemen aan het werk tot zijn/haar 67ste.

de regering wilt dat we door blijven werken maar onze werkgevers schoppen ons eruit zelfs vlak voor het met pensioen gaan. ( ken een mevrouw die nog 6 mnd te gaan heeft voor haar pensionering en er uit geschopt is ivm de problemen die er nu spelen) Probeer dan ergens weer aan de gang te komen.

• Beheerder

Trouwens dit jaar ben ik alweer 25 jaar aan het werk en dat met een korte tussenpoos van werkeloos zijn van 5 mnd.

• Sandy

Nou, das dan toch mooi? Niemand wil werken tot 67, maar het moet, kan niet want je vliegt er uit voor je 65e, en een baan dan vinden is onmogelijk.

Met andere woorden, we maken ons weer druk om niks;-)