afvallen 2

• Douce

Zou Elsje een man kunnen zijn?:) Ik denk van wel.

Hoe dan ook, ik ben geen Rubens, maar een slank type. Het kan me gewoon niet schelen hoe andere mensen eruit willen/moeten zien. Als ze maar niet gaan zeuren tegen me van: ik wil afvallen, maar het lukt niet, terwijl ik met eigen ogen zie wat er zoal naarbinnen wordt geschoven. Dan maak je je, althans in mijn ogen, ontzettend belachelijk met het gezemel over je figuur.

Wil je afslanken? Doe er iets aan. Wil je niet afslanken, accepteer dan gewoon hoe je eruit ziet. Niemand is daardoor meer of minder. Of een ander het wel of niet mooit vind maakt niets uit, kijken ze maar in een andere richting;)

Douce*D

• nicole

Ook volslanke en zelfs dikke mensen kunnen heel mooi zijn, het gaat tenslotte niet om de buitenkant maar de binnenkant en vaak wordt er alleen beoordeeld op wat de mensen zien.

Van de week op tv een test onder kleine Amerikaans kinderen op een lagere school. Ze kregen 4 foto's van kinderen te zien, een kind uit Japan/China (weet niet precies meer) een kind met een kaal hoofd van de chemo, een dik kindje en die andere weet ik niet meer. Ze moesten aangeven welk kind ze beslist niet als vriendje wilden hebben en raadt eens, de meesten kozen voor het dikke kind omdat het er niet uitzag en luie mensen dik zijn. Geweldig voorbeeld van ouders t.o.v. hun kinderen he maar niet heus. Een soort Elsje-ouders daar, meteen al een vooroordeel geven over dikke mensen. Getverdemme ik kan daar zo kwaad om worden en dan ben ik niet eens dik (wel geweest tot zelfs 100 kilo)

• nicole

Man of vrouw maakt niet uit, het is gewoon een domme opmerking die kant noch wal raakt, zeer onnadenkend en kwetsend voor diegenen die wel aan de maat zijn en zich er niet fijn bij voelen, om welke reden dan ook.

• Douce

Dat is wellicht zo, maar een beetje incasseringsvermogen is nooit weg in het leven.

Gr. Douce

• Annelies 47

Helemaal mee eens Douce

• Douce

;)

Groet en een prettig weekeinde!

Douce

• serine

ik geloof hier geen bal van.

knoflook is bloedzuiverend..

maar te veel …maakt je bloed arm

alleen met die wetenschap geloof ik er dus al geen donder van

daarnaast…heb je die trui gezien?

hij zit wel erg strak in zijn velletje he…

hij moet wel een bijzondere huid hebben dat die zo strak mee krimpt in 6 maanden tijd.

broodje aap verhaal …als je het mij vraagt

• Sandy

Ik ben anders bijzonder blij er zo niet uit te zien…….

San

• Sandy

Broodje aap??? Broodje dino bedoel je;-)

Wat ik opvallend vind bij de discussie ->dik->dun, afvallen, slank, gezond ongezond, dat er meteen de “graatmeter” bij wordt gehaald. Ja, klopt, volle vrouwen zijn ook mooi. Ik zie liever een mooie volle vrouw, goed verzorgd, dan een slanke dame die vet haar heeft, smoezelige kleding, en een zweetgeur.

In west Europa wordt er het meeste aan vrouwen verdiend door de maandverband en tampon marktmannen, de antirimpelcreme verzinners…en jawel, als topper de afval branche. Van Sonja Bakker tot enge pillen.

Dus meteen benoemen dat een anorexia patiënt niet mooi is, dat mannen liever volle vrouwen hebben, dik is mooi etc…..sjah sorry……hoe kan het dan dat er nog verdomd veel geld verdiend wordt aan NIET eten? We verzinnen van alles om het leed te verzachten….altijd, zijn we mens voor. En ja, klopt, vol is mooier dan broodmager. Maar ik vind slank toch echt veel mooier dan dik.

San

• truus

hi,hi,ieder zijn mening,paul vind het althans leuk