afvallen 2

• aatje

Paul ! Rubensvrouwen waren gewoon mooi! Ze waren vol maar alles wel op de goede plekken!

Maar om nu met kwabbels en een dik smoel rond te lopen is ook niet alles.

G. vindt “grate******” (dat woord bestaat echt!) ook een verschrikking maar vindt mij nu wel mooier.

En ik ga weer met plezier naar de kapper. Dat is toch ook wat waard.

Mijn moeder (ik blijf maar bezig over dat mens maar ze is ook uniek) heeft eens tegen mijn zus gezegd “volgens mij heb je annorexia!” Die is dan ook altijd bezig met eten, vooral niet eten (heel ongezellig) en inderdaad broodmager.

Ada (ik weet nog steeds niet hoe ik een lachend smoeltje erbij kan zetten)

• truus

vind al te dikke vrouwen optisch niet echt mooi,maar ik kijk verder dan wat de ogen reikt,en dat maakt iets vollere vrouw niet minder vrouw

• Paul

• truus

Dat is wel mooi,paul!

• Agnes

Meis, als je er geen last van hebt, gewoon jezelf blijven.

Ik had er last van…je wilt niet weten hoeveel ik tot mijn (doe ff een gooi) tot mij 55e heb gewogen.

Wil je wel weten:(

Nou, ehhh…rond de 45 kilo dus.

Ben altijd een gratengedoe geweest, van jongs af aan.

Toen ik mijn zoon kreeg,woog ik 53 kg.

Toen hij geboren was, zat ik zo weer rond de 47 kg.

Ik was al zo blij dat ik,in de overgang, boven de 50 kwam, 52 …yihaaaa….54 …tadaaaa…55 kilo…geweldig, geen rib meer te zien.

Na die brand kwam ik ineens ruim 8 kilo (een ander zou ervan afvallen) aan en mijn bloeddruk steeg.

Vandaar dat ik er wat aan gedaan heb en me nu beter voel.

• Agnes

“Dikke” vrouwen kunnen echt heel mooi zijn.

Ligt ook aan de kleding, de uitstraling,verzorging.

Ach, wat is “dik”.

Ik zal niemand erop veroordelen of over oordelen.

Je weet nooit de reden.

Dat ik altijd zo mager was, echt heel mager, daar kon ik ook niks aan doen.

• Marjorie

“al te dik” is natuurlijk heeeel iets anders dan iets voller. Iets voller vind ik de gemiddelde maat van 40/42. Niets mis mee.

Ik streef naar maat 38/40, d.w.z. ongeveer 58 kilo bij 1.65. Nu weeg ik 52 kilo, was 48 kilo :(

• anna.m

En ronde vormen(vollere vrouwen ) staat al sinds mensen heugenis ,voor vruchtbaarheid (de Venus van Willendorf het eerste vruchtbaarheidssymbool dat gevonden is )

• Marjorie

Ik vind dit ietwat teveel van het goede ;)

• Iso

Ik ben nooit graatmager geweest maar altijd een best leuk figuurtje totdat ik een stofwisselingsprobleem kreeg.

Tel daar de overgang bij op en het gevolg laat zich raden.

Ga ik afvallen dan zal telkens weer mijn medicatie moeten worden aangepast en dat is zonder af te vallen al vaak lastig.Sporten is voor mij vanwege andere aandoeningen ook geen optie.

Mijn cholesterol is goed net zoals mijn suiker en de bloeddruk en dus troost ik mij maar met het idee dat dikke mensen een speklaag hebben die na de overgang extra hormonen uit kan scheiden en dus vaak een mooiere huid hebben. ;-)

Maar het moet mij toch van het hart dat veel mensen een vooroordeel hebben inzake dikke mensen.

Het is niet altijd zo dat deze teveel eten of snoepen !

Iso