Huiselijk geweld

• Nel

Gebeurd .veel meer alleen weten we dat soms niet ..pas nog een vrouw dood gestoken waar de kinderen bij waren..

• Douce

Ja…….en als je er je mee bemoeid gaat het fout en leren ze niets (en jij ben dan ook nog de kwade genius), als jij je er niet mee bemoeid gaat het waarschijnlijk ook fout, maar dan is er een (kleine) kans dt er iets geleerd wordt. En dat………is het proces en de zingeving van het leven.

Douce*D

• Douce

In alle gevallen ben ik tegen ingrijpen in processen waar mensen “zelf” van dienen te leren. Opvang als er noodzaak is, okay, maar hulp om een proces te onderbreken is zelden op de lange termijn een goede oplossing.

Douce*D

• Douce

Het kl….is dat de vrouw er zelf voor heeft gekozen en ook zelf moet leren wat het gevolg is van haar keuze(s). We kunnen nu eenmaal, al zou ook ik dat graag willen, het leven van anderen niet leiden, we mogen nooit plaats nemen in hun geest.

Douce*D

• Nel

Nou douce dat is niet helemaal waar ..soms hebben vrouwen niet te kiezen ..zijn verplicht met en neef ..of ander familie lid te trouwen

• Swartdam

Dat is zo …..

Maar in hoeverre word de beslissing van deze man weer binnen te laten niet ingegeven door het feit dat de brief van de deurwaarder ( uit huis worden gezet ) al op de mat lag .

Ze geen toegang meer had naar hun gezamenlijke bankrekening , dus afhankelijk werd van haar ouders die voor haar kookte en zorgde .

Hij voor de kleine sint cadeautjes kocht maar geen geld gaf voor eten .

Al met al een smerig spelletje om haar volledig monddood te maken en het gevolg is dat ze nu nog kiest voor hem .

De wietplanten zijn tenminste bevroren , gr Bernadette

• Nel

Daar snap ik ook niets van ….is wel vreselijk dat je als vrouw zo behandeld word.te gek voor woorden

• Annelies 47

Waar blijft je eigenwaarde als vrouw

• Nel

Ben met je eens annelies ..maar helaas gaat het zo niet blijkbaar

• Douce

Daarom zeg ik altijd dat het een keuze is, hoe moeilijk, (@ Nel), het in andere culturen dan de onze b.v., ook is.

Het is beter om je eigenwaarde te behouden, al is het in je blote kont, dan met een bontjas een geestelijke vlek. Uiteindelijk lijden daar veel mensen (m.n. vrouwen ie afhankelijk zijn) onder, het totale niets van hun bestaan en dat is niet nodig (kort door de bocht gezegd natuurlijk).

Douce*D