Nu al vuurwerk?

• Douce

En……………….stukken voordeliger, maakt het nog mooier om naar te kijken:)

Ook vind ik dat het erbij hoort, geeft mij altijd een gevoel van verbondenheid.

Het enige wat ik mis (ik heb dat al vaker op een prikbord gezegd) is het geloei van de schepen, wat ik in mijn jeugd (in Schiedam geboren en wij woonden niet ver van de havens c.q. Wilton Feyenoord) ook zo traditioneel bij oud en nieuw vond horen. Prachtig was dat!

Douce*D

• Maria

Dat lijkt mij ook beter dan zoveel geld aan knalvuurwerk

Dus loeien van de boten, zou hier ook kunnen op de Waal en siervuurwerk door de gemeente

Schept ook saamhorigheid

En wordt er minder vernield

Hier op het platteland was het bar en boos vorig jaar ,Een heel kruitvat( hoe toepasselijk) afgebrand

En nog 3 winkels beschadigd( dit was in nijmegen overigens)

Waar is dat goed voor

Daarom denk ik dat een paar plekken waar gemeenschappelijk vuurwerk is met oud en nieuw veel beter is

Door vaklui

• Desiree2

nou jaa als je dan toch persee vuurwerk wilt, dan gecontroleerd door de gemeente en door de gemeente afgestoken op een daarvoor bestemde plek, waar dan alle mensen die dat leuk vinden kunnen gaan kijken, eventueel met je eigen flesje drank/bier/wijn of wat je lekker vind en dan maar proosten met iedereen, kan ook een hele gezellige boel worden, maar wel verbieden dat jan en alleman het maar mag afsteken, scheelt enorm veel ongelukken ook en dan ben je ook gelijk af van die k u t jochies die dat spul constant af lopen te schieten op ongepaste tijden

• Douce

Het liefst inderdaad door vaklui!

Maar ja Annelies, er gaat van alles en nog wat verkeerd op iedere terrein, omdat de mens op 2 manieren zijn talenten kan manifesteren, ten goede en ten kwade.

Persoonlijk maak ik mij er heel lang al niet meer druk over, het heeft geen zin. Ik probeer maar bij mezelf te blijven en (net zoals de Egyptische levensboom) me te gedragen als een vogel die weer terug is in de boom (na diverse ervaringen) en die toekijkt op de vogels die nog uit moeten vliegen om alles te verkennen en te leren.

Pas dan kun je n.l. “ervaren” wat goed en kwaad eigenlijk is ('t is zondag, dus een beetje filosofisch mag……;))

Douce*D

• Paul

die `jochies` hebben dikwijls ook eens een kort lontje. ;-)

• Douce

Ja, maar wel vaak een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot mondje……:)

Douce*D

• AnneB

Ik doe al jaren rustig met mijn katten, net alsof er niks aan de hand is.

Het gewone ritueel dus.

Ook als er eentje de hele nacht op de trap bleef zitten, ik stapte eroverheen.

Of ze verstopten zich in een kast.

Lekker laten zitten.

Alleen deze kittens zijn nogal van de schrikkerige.

Maar die gaan gewoon op hun kamer met de Feliwaystekker en ik zet wel een kastdeur open.

Niet gaan kijken,gewoon lekker de tv aan of wat knutselen op de laptop en de avond doorbrengen zoals we altijd doen: lui;)

• jopie

Hier zijn ze al de hele middag carbit aan het afschieten, de hondjes worden er dol van.

Joke

• Angelique

Gelukkig nog geen last van, hier….

2 Jaar geleden hebben ze een stuk vuurwerk op onze labrador gegooid. Dat viel gelukkig van zijn rug en kwam achter hem terecht. Sindsdien is hij doodsbang. Op dat moment hadden we er ook een pup bij lopen en die is dus (begrijpelijk) ook erg bang voor harde knallen.

Onze Jack Russel is altijd al bang geweest, maar door dat incident kan ik haar niet eens meer mee naar buiten nemen op de dag zelf.

Het is maar 2 dagen, gelukkig…

• Maria

Ik ga gewoon bij jou in de leer, om mij minder druk te maken Douce