Quote: wat kan mij het nou schelen met welke motivatie die organen los zijn gekomen..als mijn kind dood ligt te gaan? Aldus: serine.
Dus de maffia mag een ander kind molestreren om jou kind te redden serine. Groetjes v Hyperactief
Nu ga je wel erg extreem Hyper,
Daar gaat het niet om het gaat er om of het nou wat uit maakt of iemand over de streep wordt getrokken omdat hij korting krijgt om donor te worden, in die zin wordt volgens mij bedoeld dat de motivatie dan geen barst uit maakt, en dan hebben we het niet over moord…
Ik vind ook niet dat je dan kan spreken over handelen in organen, je hebt het over +-90 euro korting die je ook kan krijgen omdat je evt ook collectief verzekerd kan worden als je je aansluit bv werk, bond enz……
Ik zie het eerder dat mensen die eigenlijk wel wilde maar nog niks hebben ingevuld over de streep worden getrokken.
gr Tries
Ik ben ook zeer extreem Tries. Tot het uiterste houd de geest vlijmscherp. Ik had het vragend gesteld omdat het ook zo bedoeld kan worden. Ik heb tenslotte gisteren uitgelegt waar die organen weghalen eigenlijk vandaan komt. Uiteraard begrijp ik dat die korting ingevoerd is om mensen over de streep te trekken, of het op zijn minst weer ter discussie te krijgen. Maar ik ben ervan overtuigd dat mensen als proefkonijnen behandeld worden. Ze weten nu al dat de gezondheidszorg onbetaalbaar wordt, en dat gaat zeker leidden tot willekeur bij bijvoorbeeld economisch interessante mensen aangaande orgaandonatie. En daarom ben en blijf ik er principieel tegen. Groetjes v Hyperactief
P.S.: Dan heb ik het nog niet eens over de valse rapportages over een natuurlijke dood, een heel gevaarlijk hellend vlak… Ik heb teveel voorbeelden gezien in de maatschappij die gebracht werden als vooruitstrevend en voor het goede. Kijk alleen maar om je heen wat er van al het goed bedoelde nog over is…
Maar ik ben ervan overtuigd dat mensen als proefkonijnen behandeld worden
Ik ook, en meestal met medeweten uitzonderingen daar gelaten
weten nu al dat de gezondheidszorg onbetaalbaar wordt………..
klopt we willen ouder worden, ziektes genezen, als we met 30 jaar ziek worden willen we bijna alles en evt een donor om weer 30 jaar verder te kunnen leven.
of als we kreupel worden een nieuwe heup, geen kinderen kunnen krijgen daar ivf enz voor krijgen, behandelingen niet meer door een huisarts gedaan worden maar in het ziekenhuis was het 2,3,4,5 maal zo duur is ook omdat huisartsen niet meer capabel zijn…..
slecht gaan zien willen we gelaserd worden en het liefst betaalt word door de verzekering
Tuurlijk word alles duurder, we hebben meer eisen omdat het ons ook gegeven wordt, zijn we mensen voor!
gr Tries
waarom vragen stellen als het antwoord er al duidelijk stond?
die organen worden er echt niet slechter van….als iemand het voor 90 euro per jaar af wil staan…
en organen fuctioneren na herplaatsing echt niet beter omdat de donor uit liefde voor de medemens donor werd…
daar stond geen derde optie bij …als opengeoofde kinderen….
dus nietmeer stukken text pakken en de intonatie weg laten om het uit zijn verband te kunnen trekken graag.
dank u
Ben ik BEWUST geen donor .
Waarom !!!!!!!
Zoals wel vaker vind ik dat ze eerst in dit land de bron maar eens aan moeten pakken .
Vandaag exact over een week herdenken wij het verlies van een dierbare , vrij plotseling overleed zij aan een hersenbloeding . Althans dat bleek later nadat de eerste hulp dacht dat zij een acute psychose had en haar vol met morfine enz. spoot .
Ze was donor en na een kwartier na haar overlijden moesten wij afscheid van haar nemen immers…….. het werk wacht .
Haar hart was gedebrifileerd , dus daar hadden ze niets meer aan …….Althans dat zei een team overgekomen vanuit utrecht …
De preek van de dominee was mooi , mijn stiefmoeder leefde voort in acht mensen door haar orgaan donatie …….
Na een aantal maanden had mijn vader nog niets gehoord van de donor regristratie en ging zelf bellen over hoe en wat .
Om een lang verhaal kort te maken , de donor regristratie vertelde mijn vader dat ze niks meer konden terugvinden enne of hij even met de desbetreffende stichtingen die er over gingen wilde belde . Zo gezegd zo gedaan , de leverstichting , de longstichting en ga zo maar even door wisten van niks , hoog verbaasd dat dit zo kan gebeuren . Elkaar het beschuldigde vingertje toewensen…
Mijn stiefmoeder leeft voort in gedachte maar niet in acht verschillende mensen …..
Ik ben a-sociaal , ik gooi het er volmondig uit , want mijn verhaal staat niet op zichzelf . Zolang er nog op zo,n walgelijke manier omgegaan word met de organen van mensen ben ik niet van de partij .
Dat wat ik tijdens mijn leven heb gekoesterd behoeft niet in de verbrandingsoven van een ziekenhuis te komen en de nabestaanden te laten geloven dat zij in acht mensen voortleefd . Donor regristratie prima maar dan met respect , handelen in organen versterkt enkel mijn besluit
T r.i.p 10-12-2005 … Bernadette
dat is waarschijnlijk ook de ereden waarom veel mensen zich niet durven te registreren…
mede ook uit angst om verkeerd gediagnosteerd te worden..of exspres eerder op gegeven…want met 1 leven kan je er minimaal 8 redden toch?
daarom denk ik dat niet iedereen staat te springen om donor te worden…het voelt als zelfmoord…(toch stiekum in de achtergedachtte )
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?