Weet niet of het waar is

• serine

en het gaat maar om wat? 90 euro per jaar…dat is voor velen 1 week eten…

vind ik niet veel geld hoor….voor het feit dat iemand daar wel een paar jaar goed door kan leven …

de zorg daar gaat heel veel geld in om…ik denk dat voor velen die rottige 90 euro niet veel geld is..en als je ziet hoe de zorgkosten zijn gestegen…

joh…laat ze maar doen…er zijn veel mensen bij zon orgaan gebaat..de zorg verdiend er evengoed wel aan…laat de betaler er dan ook voordeel van hebben bij leven?

tel even op wat je in een jaar aan premie betaald…tel daar even je verplichte eigen bijdrage nog even bij op…ik heb er niks op tegen dat ze op die manier over de drempel halen om zich toch te registreren..

3 miljoen donoren..1,5 miljoen wil het niet..de rest aantal miljoenen mensen die over zijn hebben zich nog niet geregistreerd…de kamer komt niet met een daad..

ik vind het een goeie zet

want als jou kind op sterven ligt…ben je in staat om je huis en je ziel te verkopen om een orgaan voor je kind te kunnen kopen..(de handel in willen duiken dus…zo ver zou je voor je kind gaan)

dus wat maakt het uit als mensen zeggen…nou o.k doe mij die 90 euro maar dan..;)

dat kan zo'n ouder van zo'n kind niks schelen hoor hoe dat orgaan er komt..als die er maar komt..;)

• Hyperactief A-P

Ja Nel het is waar, in de kamer worden er morgen vragen over gesteld. Sommige partijen zijn tegen, sommige voor, andere vinden dat dit NIET in de basispremie verwerkt mag worden maar bij korting op de aanvullende thuis hoort. Ik ben het in deze geheel eens met de reactie van Douce van 01-12-2008 17:55. En als aanvulling, de orgaandonatie komt van oorsprong uit de Nazi tijd, van Aribert Heim beter bekend als de dokter dood. Die van 1940 tot 1945 extreem sadistische proeven op mensen uitvoerde in concentratiekamp Mauthausen. Hij verwijderde zonder verdoving organen, om vervolgens te kijken hoelang het duurde voor mensen stierven.

In 1945 werd hij door de Amerikanen gearresteerd, tweeëneenhalfjaar later werd hij vrijgelaten en bouwde een bestaan op als vrouwenarts, trouwde en leed een burgerleven, totdat hij een tip kreeg dat er een internationaal arrestatiebevel wegens oorlogsmisdaden uitgevaardigt zou worden en hij in 1962 onderdook. Eind 2007 doken in de media berichten op dat hij in Chili of Argentinië zou zitten. Zijn vrouw had in 1993 beweerd dat die dood was, maar kon geen lijk overleggen. Op zijn geblokkeerde bankrekening staat 1,2 miljoen Euro, die zijn zoon en zijn broer willen gebruiken voor een gedenkplek voor de slachtoffers in genoemd concentratiekamp. Daar ook deze jongens niet weten of hun vader leeft, blijft er beslag op de rekening liggen.

Waarom zet ik dit allemaal neer ??? Als een stukje bewustwording uit welke koker dit komt. En dat veel van deze misdadigers gewoon als arts verder gegaan zijn alsof er niets gebeurd was. Nee dank je, ik doe niet mee aan zaken waar veel besmet bloed aan kleeft. Als mijn tijd daar is, dan ga ik compleet. Ik wil geen proefkonijn zijn voor straks een select groepje elite. Je lichaam is niets meer en niets minder dan een “jas” die je uit doet, en die “jas” blijven ze vanaf… Groetjes v Hyperactief

• ~Janneke~

Helemaal mee eens Douce.

• charlene

Donor zijn is iets waar je zelf voor kiest en mag in geen geval een object worden om mensen met geld te paaien.Want dat noem ik dit helaas.De mensen moeten het uit vrije wil doen.En dan te denken er zullen er ook zijn die eigenlijk geen donor willen zijn maar voor 120 euro per jaar wel doen.Komt het puntje bij het paaltje zal dit weer ingetrokken worden want eigenlijk wilden ze dit niet.En wat schiet je daar mee op.Nee donor zijn moet op vrijwilligen basis om een ander te helpen.Op dit moment zeg ik keihard nee tegen deze maatregel.Het klopt niet .

• purk

juist, dat vind ik dus ook!

Mijn tante kreeg een nier van mijn moeder, hoefde daardoor niet te meer te spoelen. Worden we toch allemaal beter van!

• purk

ik vind dat, als je vrijwillig rookt, je meer premie mag betalen, en als je vrijwillig donor bent, minder mag betalen.

• Hyperactief A-P

Dat mag jij vinden purk, maar met alle respect vindt ik dat hypocriet. De meeste blessures in de gezondheidszorg komen van sport. Sport dan ook maar verbieden of zwaarder belasten ??? Er bestaat ook nog zoiets als solidariteit, roken is helemaal niet zo ongezond als het voorgestelt wordt, waarmee ik overigens ook niet bedoel dat het gezond is. Maar alleen de farmaceutische industrie heeft baat bij verstokte rokers. Want zij hebben de middelen in huis om je daarbij te helpen. Wat ze er niet bij zeggen, is dat je dan aan de antidepressiva gezet wordt, onder een ander naampje omdat het patent was verlopen. Als ik naar mijn eigen ervaring kijk met wat ik om mij heen gezien heb, inclusief mijn eigen familie van zowel mijn vaders als moeders kant.

Dan zijn juist al die zogezegde ongezonden wel gezond oud geworden, waarvan een aanzienlijk deel stokoud. De verdrietige angsthazen die volgens het boekje leefden, lagen vaak al decennia's eerder onder de grond. Ik kan met de kennis die ik nu heb, vrij precies voorspellen wat voor kwalen iemand krijgt. Sterker nog, ik storte van verbazing van mijn stoel af, toen ik deze kennis rijk was en terug ging kijken naar de leefwijzes van personen en hoe ze aan hun eind waren gekomen… Maar terug naar het roken, zou je veel eerlijker kunnen stellen, dat met wat ze aan accijns hebben betaald en stel dat ze gemiddeld korter leven en dus de collectieve lasten drukken, dat ze eerder korting zouden moeten krijgen dan straf… Maar ik ben tegen elke vorm van ongelijkheid, solidariteit boven alles, de overheid heeft geen moer met jou leefgewoontes te maken, en dat is mijn mening en die staat vast… Groetjes v Hyperactief

• serine

nou…prima idde :)

• serine

..die organen worden er echt niet slechter van….als iemand het voor 90 euro per jaar af wil staan…;)

en organen fuctioneren na herplaatsing echt niet beter omdat de donor uit liefde voor de medemens donor werd…

wat kan mij het nou schelen met welke motivatie die organen los zijn gekomen..als mijn kind dood ligt te gaan?

• serine

ik zit me net te bedenken he…..

mensen hier in nederland kunnen altijd zo heerlijk principieel denken en reageren..

het moet niet kunnen…roepen ze bikkel hard..

tot ze het zelf moeten ervaren…tot hun eigen kind op sterven ligt…;)

dan worden ze gek van machteloosheid omdat er maanden lang geen orgaan vrijkomt met een goede match….en waarschijnlijk komt die helemaal niet vrij…tenminste niet op tijd.