TV TIP: Blijven of breken ???

• serine

Dat is wat ik in brazillie geef aan zwerfkinderen die bedelen…

loop naar een kraam en daar mogen ze wat te eten uitkiezen…ineens duiken er 15 vriendjes van hem op…die mogen natuurlijk hetzelfde doen

maar geld? nee daar kopen die kinderen drank en rotzooi van.

• Hyperactief A-P

Klopt serine, al is het bestaan voor kinderen in zulke landen vaak uiterst triest, en ik begrijp (niet te verwarren met begrip) dat ze even van dit kolere bestaan weg willen zijn. Overigens geldt dat laatste hier in den lande ook. Maar de kater komt later, oftewel het lost niets op. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Klopt ABS, maar ik haakte in op jou posting van 29-11-2008 11:54 waarin je begon over alcohol en tabakverslaving, dus werd die wat breder als in eerste instantie bedoeld. En het klopt helemaal dat dwang bij de meesten averechts werkt, tenzij er veel te verliezen valt, maar ook dan moet het wel hun verlies zijn. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Geen dank Sandy, ook dat meen ik uit de grond van mijn hart, ik hoop alleen dat je ook goed om jezelf denkt. Want volgens mij ben jij ook zo'n iemand die haar zelf op de achterste plaats stelt als anderen je nodig hebben. Groetjes v Hyperactief

Sandy schreef:

>

> Mijn goede hart heb ik naar alle wss gekregen doordat ik

> opgevoed ben, door iemand die aan de rand van de maatschappij

> stond;-)

>

> Dank je Hyper, tis een mooi compliment, zeker als jij het

> “zegt”:-)

>

> San

• Hyperactief A-P

Klopt Sandy, ook in het programma vanavond kwam dat naar voren. Het programma in zijn geheel vond ik overigens wat tegenvallen, ik had er meer van verwacht. Wat ik wel heel goed vond in dat programma, dat ze lieten zien dat de hulpverlening het in stand houdt i.p.v. oplost. Iets wat voor mij in veel instellingen helaas gemeengoed is geworden zo langzamerhand. Daarmee wil ik de instellingen en de medewerkers/ sters die het wel goed doen en/ of hun hart wel op de juiste plek hebben niet gelijk stellen met deze getoonde waanzin in “hulpverleningsland”. Maar goed dat ze het eens getoont hebben, want dit kun je mensen die heel veel pijn ondervonden hebben van hun naasten, toch niet aandoen, dat de hulpverlening helpt met de blikjes bier merken en inruimen… Ik vindt dat schandelijk, en hoop dat er volgende week kamervragen over komen, daar het met drugs in veel klinieken precies hetzelfde verhaal is, terwijl dat het probleem was waarop veel mensen binnen kwamen… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Ik begrijp precies wat je bedoeld Desiree2, ik heb met mijn ene zoon een intense drugsverslaving meegemaakt. En aan den lijve ondervonden hoe je consequent steeds je eigen grenzen en beter gezegt je kunnen gaat verleggen, totdat alles en iedereen er bijna aan onderdoor gaat. Daarnaast heb ik ook gezien, hoe de eerste hulp terwijl ze wisten waarvoor we hulp zochten, in de instelling juist deze kolere bende binnen liet. Sterker nog, er werd voor de deur gedealt. Ik ga hier verder niet op alle details in, maar ik weet hoe mensen met een naaste hieraan kapot kunnen gaan. Het dubbele voor ons in deze is, dat de rechterlijke dwaling waardoor hij nu al jaren vast zit, als een soort time out “redding” kwam… Dubbel, omdat je eerst tevergeefs om echte hulp smeekte, en nu instellingen aan moet pakken om hun wanbeleid en leugenachtige rapportages. Maar ook daar blijven we voor gaan, niets is toeval, het zal wel een doel hebben… Groetjes v Hyperactief

• serine

ik had hier net heel veel getikt…

maar beter is om dat allemaal voor mij te houden..

• Hyperactief A-P

Jij bepaald serine, het blijft internet, en soms zijn dingen beter om niet te vermelden. Al is het alleen maar dat dingen een verkeerd eigen leven gaan leidden. Dat is ook één van de redenen dat ik niet alles op internet plaats. Dus ik begrijp je helemaal. En als je het toch aan mij persoonlijk kwijt wil, dan weet je me via de mail te vinden. Groetjes v Hyperactief

• serine

:) tuurlijk ;)

• Hyperactief A-P

:):):)