TV TIP: Blijven of breken ???

• Hyperactief A-P

Precies Sandy, een bak koffie hebben ze meer aan dan aan drank. En i.d.d. heel erg, zeker ook voor de persoon die dacht goed te doen maar wat helaas catastrofaal uitpakte. Dat wil je ook niet op je geweten hebben, maar vaak staan mensen daarbij niet stil… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Je heb een goed hart Sandy, dat mag ook weleens gezegt worden. Zo en nu ga ik snel afwassen en de stad in, tot laters.;) Groetjes v Hyperactief

• Sandy

Mijn goede hart heb ik naar alle wss gekregen doordat ik opgevoed ben, door iemand die aan de rand van de maatschappij stond;-)

Dank je Hyper, tis een mooi compliment, zeker als jij het “zegt”:-)

San

• Desiree2

interessant thema maar ik denk dat je nooit van tevoren kunt weten hoe je in een bepaalde situatie zult reageren ook al denk je nu van wel

• Desiree2

goh Sandy ik ben wel ff sprakeloos hoor weet gewoon ff niet wat ik moet zeggen maar soms schieten woorden te kort en kun je beter niks zeggen

• Sandy

Gosjie….

…………………………………………….

herkenbaar;-)

• Desiree2

;-) thanks

• Sandy

You got mail;-)

• Sandy

Soms neem ik ook afstand. Maar dat zeg ik dan ook duidelijk. “Ik ga niet toekijken hoe jij jezelf de afgrond inhelpt, en zeker niet als dat ”mee lijden“ oproept”> als je iemand met verslavingsproblematiek vertelt dat het even te zwaar is, dat je jezelf even terug trekt om die rede, zal dat denk ik meer doen als->Je stopt of ik breek!!!!!

Maar dat denk ik, er zullen best verslaafde zijn die wel baat hebben in “pompen of verzuipen”. Ieder mens is anders, zo ook met mensen die verslaafd zijn. Het enige wat hen echt hetzelfde maakt is de puinhoop waar ze in terecht zijn gekomen. Verder zijn het individuen, die allemaal anders reageren en overleven.

San

• ABS

Hyperactief A-P schreef:

>

> Maar echt keihard van en nu stop je?

> Nee … die keuze heb ik nog niet / nooit hoeven maken en ik

> denk ook dat het niet in mij zit. Aldus: ABS.

>

> Hoi ABS, die keuze kun je ook nooit voor een ander maken.

> Die keuze kunnen ze uiteindelijk alleen zelf maken, zodat het

> iets van hunzelf wordt.

O … ik dacht dat de discussie ging over het feit of je om een verslaving met iemand breekt of niet??? Ik heb om een verslaving nog nooit keihard met iemand gebroken zie je. Zo bedoelde ik dat.

En als je iemand keihard iets gaat verbieden dan werkt dat in de meerderheid van de gevallen denk ik niet positief …. eerder andersom.