boerka.......

• Sandy

Ja Paul, het is vrijwillig, volgens de Koran.

Het wordt onderdrukking als mannen het van een vrouw gaan eisen, wat nu in veel landen gebeurt. Vrije keuze, mocht die keuze niet goed zijn, zal zij het in het hiernamaals een verklaring af kunnen leggen bij Allah. Hier op aarde is hij niet, net zomin als God. Alle “regels” in Bijbel en Koran zijn richtlijnen, het is aan jou of je er voor kiest zo te leven.

En niet een ander. Zo duidelijk genoeg Paul??

San

• Dikkertje Dap

Sandy,

Ik sluit me volledig bij jou aan hoor. Maar uit je reacties maak ik op dat het je toch wel raakt, klopt dat?

Liefs Moos

• Tries

Tjonge jonge!!!!!!!!!!

Tries

• Poek

Ja, en vooral als je dan bedenkt hoeveel vrijheid moslimmannen hebben.

• Desiree2

volgens sommige moslims staat er nergens in de koran dat je een boerka dient te dragen, dit is volgens mij ook cultureel bepaald en niet religieus, volgens die zelfde moslims staat er geschreven dat je jezelf moet bedekken maar vervolgens staat er weer niet wat je dient te bedekken :? dus………………………….. en zoals het gaat zijn het de imams (mannen) die daar weer een eigen interpretatie aan geven

• Sandy

JA het raakt mij. De BH mag niet voor niets verbrand zijn…we moeten vooruit, voor alle vrouwen in de wereld. Ik ben voor het behouden van Cultuur, maar een Afrikaanse mag hier ook niet in haar blote borsten rondlopen, dus die burqa, ik vind dat het hier in Nederland verboden moet worden. (Moest laatst mijn helm afzetten in ene tankstation, ook gevraagd, wat doe je nu met een dame in Burqa…met jullie veiligheidregels????)

Vrouwen worden al eeuwen lang onderdrukt, overal ter wereld. Vrouwen zouden eens wat liever en solidairder voor elkaar moeten zijn, met de vuist op tafel, opnemen voor onze zusters…ip daarvan zeiken we vaak heel westers dat de buurvrouw de verkeerde kleur blond in haar heeft, dat de juf van de kids een dikke kont heeft, en die moeder drinkt, en die dame gebruikt drugs….

……en ondertussen op dezelfde wereld worden mensen onderdrukt…om hun vrouw zijn…ja….daar kan ik behoorlijk door geraakt worden ja……….:-(

San

• Didi_Didi

Sandy,

je hebt zo ontzettend gelijk. En ik vind het erg verbazingwekkend dat zoveel mensen (ik bedoel niet op het prikbord speciaal) dit zo ongemerkt laten gebeuren.

Groeten

Didi

• inba

Lees 1000 Schitterende Zonnen maar eens. Het dragen van een burqa wordt volgens mij bepaald door de man. De vrouw: geschopt, geslagen en misbruikt, zij wordt behandeld zonder enig respect, ik werd doodziek van dit boek.

Onvoorstelbaar dat dit nog steeds kan, mag en gedaan wordt! :(

• Beheerder

Reden te meer dat ik het boek dus niet zal lezen. Zo erger ik mij ook aan bepaalde culturele gewoontes.

Ik erger me ontzettend en kan daar heel boos over worden als men discrimineerd.

Burka dragen tja de mannen willen dat. Dat het in de koran staat dat het uit vrije wil gedragen wordt is bull. volgens mij heeft een man/mannen de koran geschreven. Vrouwen zijn niks en hebben alleen maar 2 rechten het aanrecht en horizontaal recht.

Ik vind en zo zijn er meer dat als je je hier in Nederland komt vestigen je je maar moet aanpassen.Dus zoals een pb-ster al zei helm af bij tank station dan ook geen Burka dragen in openbare gelegenheden of op straat. je moet de persoons gezicht kunnen zien. Zo ben ik ook falikant tegen die capushons die de jeugd dragen over een petje heen of zonder om niet herken baar te zijn.

Ik erger me daar en aan vele dingen ontzettend aan.

• José

Tjonge jonge zeg…