wat zouden jullie doen?

• José

Moeilijke situatie vind ik.Weet ook niet of het verstandig is om je er zo maar mee te “bemoeien” maar als je niets doet…wordt het ook niet beter.

Ik ben benieuwd….wat ze er mee gaan doen..

Sterkte en succes!!

Goed dat je je zo inzet vind ik…

• roeli

hoeft niet hoor.

• Douce

Een beslissing nemen, welke dan ook (een niet 100% juiste is beter dan geen, want dan wordt er voor je beslist…..snap je??). Dit uitstellen van een beslissing leidt slechts tot meer mogelijke incidenten.

Persoonlijk (na je verhaal) ben ik voor de “sterke” arm. Ik zou linea recta naar de burgemeester stappen en alle andere treden overslaan. Geen respons? Dan de pers.

Douce*D

• Sandy

Ja tuurlijk, maak het nog moeilijker…….de pers……………jep, daar help je mensen mee zeg.

Denk dat moeder nog stukker er door wordt gemaakt, en dat zoonlief zich stuklacht om zoveel aandacht.

Overigens is het bezopen dat er wordt geschreven dat die jongen agressief van de weed wordt. Hoe weet men dat nou??? Misschien is er daar in huis van alles gebeurt wat het daglicht niet kan dragen, misschien heeft die jongen een kronkel in zijn hoofd, misschien extreem puberen…je weet het niet, ma weet het niet eens. Dan vind ik het toch zo knap dat de omgeving het allemaal wel weet he……

San

• serine

ik heb een puberende zoon van 15 bijna 16

die kan zo ontzettend boos worden

hormonen gieren door het lijf..en hij probeert zich steeds een beetje meer los te vechten..

ik weet zeker hij gebruikt geen weed..en als kind was hij heel rustig met hier en daar een driftbui..

dat heeft ie nu nog…alleen een driftbui op die leeftijd uit zich agressiever…

om nou meteen naar de weed te wijzen?

maar ja pubers zijn en blijven moeilijk…ik moet ook stevig aan poten en in mijn schoenen staan..en vooral heel inventief zijn om hem in het gereel te houden hoor…

dat lukt mij gelukkig wel.,…maar niet alleen …ik heb gelukkig een partner die mij bijvalt als het even niet zo makkelijk gaat..

je zal er maar alleen voor staan..als je een moeilijke puber hebt.

dan kan je het niet ook nog eens gebruiken om met je kop naam en toe naam in de krant te staan..zodat iedereen je ook nog eens met de nek aan kijkt

ik denk dat die vrouw het al moeilijk genoeg heeft.

• viviane

Wat een ellende en inderdaad een pasklare oplossing is er niet direct

Het is duidelijk een probleem gedrag kind en een ouder die haar of zijn handdoek in de ring heeft gegooid.

Nu haar hoofd in het zand steken is niet voor het gezin optimaal en voor de opgeving die hoeven dit gedrag niet te pikken

Als moeder haar kind niet aan kan is misschien aankloppen bij een organisatie bij ons in België noemen ze die organisatie Bijzondere jeugdzorg

Daar kan je als ouder terecht als je problemen hebt met je kinderen of als een kind problemen heeft met zijn ouders bv kindermishandelingen of zo

Daar kan zelfs de jeugdrechter ingeschakeld worden indien nodig om een kind te plaatsen als de ouders niet in staat is zijn kind op te voeden.

Nu misschien als je zelf kinderen hebt kan je ook in de school een adres bemachtigen (bij ons noemen ze dat "CLB' begeleiding waar je terecht kan om dit aan te klagen. Er moeten toch organisaties zijn die kan ingrijpen als moeder haar kind niet degelijk kan opvoeden

Als bij ons een kind niet regelmatig naar de school gaat wordt de kinderbijslag in gehouden

Toch verder informeren er zalf zeker wel een bron zijn waar je terecht kan

Succes

Viviane

• Douce

Het is een trieste situatie, waarvan ik niet de zichtbare werkelijkheid ken.

Meestal is het zo, ik zei het reeds, als er geen beslissingen worden genomen of te lang wordt gewacht (natuurlijk is het een dilemma…) het kan gaan escaleren. Met niet optreden in welke vorm dan ook, zijn er altijd slachtoffers in het meervoud. Een optreden, uiteraard weloverwogen, kan ook voor één van de spelers in dit drama erg moeilijk zijn.

Uiteraard is de “pers” altijd een laatste middel, meestal een middel om achter de hand te houden voor het geval dat.

Maar nogmaals, ik ben een voorstander van keuzes en handelend optreden (uiteraard niet met de botte bijl) niet van pappen, nathouden, pamperen etc., daar doe je niemand in deze situatie goed mee.

Gr. Douce

• roeli

de pers? nee zover ga ik niet. inmiddels is de leerplichtambtenaar op de hoogte. die vond dat ik het verplicht was om het te melden…….dat heb ik dus gedaan. feit is dat die knul dus de hele dag binnen zit tot 17-18 uur en dan gaat ie weg, op straat hangen en 's nachts komt ie weer thuis……..de jeugd is de toekomst??????hij leeft op mijn belastingcenten thuis. dankzij mij kan hij onderwijs volgen….en daar maakt hij geen gebruik van!! dus ik ga ervoor zorgen dat die knul eens gaat nadenken. ben een beetje kwaad: zijn moeder riep net op hem om even in de tuin te helpen….antwoord was: doe eens een beetje rustig aan ouwe @!#$!!!!!!!!!!! het zal je zoon maar wezen. dus ik hoop dat er snel iemand aan de deur staat bij hen, komt die moeder ook eens tot rust.

• Petr@

Waar kunt u terecht als u burenoverlast ervaart?

Heeft u te kampen met burenoverlast?

Probeer de overlast dan eerst zelf op te lossen, bijvoorbeeld door een gesprek aan

te gaan met de veroorzaker. Helpt dit niet? Dien dan een schriftelijke melding in bij ons. Wij proberen de overlast zo snel mogelijk te verhelpen.

Bron: http://www.woonpunt.nl/files/grp_near-admins/folders/folders%202008/klachten.pdf