wat zouden jullie doen?

• Desiree2

hupakee gewoon de politie bellen, hier dient dossiervorming te komen opdat wanneer er voldoende “bewijs”is “men” ook daadwerkelijk iets kan gaan doen, dossiervorming kan echter wel een tijdje duren maar in ieder geval als ik jou was zou ik behalve de politie ook proberen andere instanties in te schakelen, maak 1 standaard brief waar je alles in zet (pas deze vervolgens aan) en stuur deze vervolgens naar alle instanties waarvan jij denkt die hulp zouden kunnen geven/bieden

• roeli

nee, ik ga dus geen leerplichtambtenaar bellen want als een kind niet meer op school verschijnt dan meldt die zich vanzelf wel. ga er wel vanuit dat de school dit meldt…….

• roeli

het is al bekend bij woonpunt, maatschappelijk werk, de buurtagent, de jongerenwerker enz. daarom blijf ik ze ook gewoon steeds mailen en schrijven. ze zijn niet zo snel van me af.

• decency

het is makkelijk om het wijzende vingertje naar moeder te wijzen, het is makkelijk om het kind de schuld te geven, de jongste ziet niet anders dan deze troosteloze situatie. Het loopt gewoon volledig uit de hand. Het zal moeilijk zijn om de verrader te zijn maar je doet het niet alleen voor jezelf maar ook voor hun. Je zal de Tokkies toch maar naast je hebben wonen.

Ga er maar vanuit dat afspraken maken, niet gaat werken met hun. Rust, regelmaat dat hebben de kinderen zo hard nodig. Maar die moeder heeft de situatie ook niet meer in de hand want een goed voorbeeld is ze ook niet, zoals ik lees. Bedenk wel dat er wat moet veranderen aan de situatie, niet alleen voor hun maar ook voor jou en de andere mensen in de buurt.

Misschien kun je eens kijken op welke school de jongste zit en de school eens vragen of zij misschien geen wegen weten te bewandelen. Alhoewel het wel heel erg ver gaat en het begrip van jouw kant al ver overschreden is en dat is begrijpelijk.

Probeer geduldig te zijn en blijf nadenken over stappen die je met de buurt gaat nemen.

• decency

Als de school denkt dat hij in een andere opvang zit, zullen zij niet weten dat hij thuis is want misschien denken hun wel dat hij nog in België zit?

• Tries

Helemaal mee eens leerplichtambtenaar bellen, en dat is niet ouders schuld geven das ook de ouders helpen, deze jongen zal het moeilijk hebben, en kan dan hulp krijgen hij hulp ook jullie geholpen!

Tries

• Tries

Paul kan jij zo maar verhuizen met je dames?

Tries

• Tries

bedoel dan natuurlijk wel de koeien dames!

;)

Tries

• Paul

nou, ben welleens geëvacueerd voor hoog water met al het vee, maar dat was wel een hele onderneming.

• Tries

is toch wel net iets anders paul denk je niet?

tries