Betaald babyverlof

• Angelique

Sandy schreef:

>

> Dan heeft oma haar kinderen respectloos opgevoedt…….

Mee eens.

>

>

> Zou mij als oma niet overkomen.

Vreemde uitspraak voor jouw doen.

Volgens jouw eigen woorden (uit meerdere discussie's) kun je pas over dingen oordelen, wanneer je dat zelf mee hebt gemaakt.

En aangezien jij nog geen oma bent….

> En de oma's van mijn kidneren

> zeggen heel goed NEE!!!

De oma van mijn kinderen ook.

>

> san

• Moira

Misschien moeten die alleenstaanden het beter regelen? Ik ben ook alleenstaand, werk parttime, dat is mijn eigen keuze en heb héél duidelijk gemaakt dat ik in de vakantieweken echt niet over ga werken omdat zo nodig alle moeders vakantie willen. Ik werk die weken gewoon door, maar wel zoveel uren als mijn contract aangeeft. In de zomervakantie neem ik wel 3 weken op, ik blijf nl thuis en dan is de kans op mooi weer het grootst. In de 17 jaar dat ik werk, heb ik altijd mijn zomervakantie kunnen opnemen wanneer ik dat wilde. Soms een weekje later of eerder, maar dat heeft meer te maken met de algehele vakantieplanning, zodat er genoeg mensen achter blijven om het rooster rond te krijgen. Mét elkaar als collega's ben je verantwoordelijk om het rooster rond te krijgen, dat houdt in dat je op gelijkwaardige basis afspraken maakt over de vakanties. Ongeacht of iemand nou wel of geen kinderen heeft. Ik zou inderdaad stijgeren als ik merk dat ik een organisatie zou werken waar mijn rechten van ondergeschikt belang zijn aan de rechten van werkende ouders, maar ik heb dat in de verschillende organisaties waar ik gewerkt heb nog niet meegemaakt.

Zorgverlof is trouwens niet alleen in het leven geroepen voor werkende ouders, maar ook voor alleenstaanden. Als mijn ouders zo ziek zijn dat ze zorg nodig hebben, wil ik ook voor ze zorgen en zal ik hier ook gebruik van gaan maken.

Die ene keer dat ik ineens vrij moest nemen omdat mijn moeder een spannende uitslag zou krijgen, hebben mijn collega's met kinderen spontaan aangeboden om die dag wél te komen werken, zodat ik bij mijn moeder kon zijn. En als ik dan een keer wat voor een collega terug kan doen, zou ik dat doen. Heeft niks te maken met rechten en plichten, maar soms kan je met collegialiteit een boel saam oplossen.

Groet, Moira

• Wilhelmina

Is DAT de reden dat je niet (meer) wilt werken ?

Als ik mag kiezen waar mijn belastinggeld naar toe gaat dan heb ik liever dat het naar babyverlof gaat dan naar een werkweigeraar.

• purk

Je hebt duidelijk de klok ergens horen luiden….

zorgverlof kun je ook krijgen.

• purk

Maar je hebt wel gelijk hoor;)

Zeer triest, in je eentje

Ik vond het vreselijk!. Ik mocht met niemand rekening houden!

Kon altijd vakantie wanneer ik wilde.

Mijn collega's met kids moesten altijd rekening houden met die kinderen!

In de vakantietijd zijn de reizen niet te betalen!

Ga je een maandje later, had je helemaal geen last van blerende drukte,

en je betaalde nog geen 1/4 van de vakantieperiode!

Echt waardeloos……

en mijn salaris, dat moest ik in mijn eentje opmaken!

Geen dure kinderschoenen waar ze n 3 maandjes uitgroeide, geen kinderkleding,

alles ging op aan mij, ik en mezelf, echt erg was dat….

En dan ook mijn huis! Ik kocht een goedkoop apartementje, aan de rand van het centrum in rotterdam.

Met kinderen had dat nooit gepast, maar 1 slaapkamer was voor mij genoeg.

Betaalde nog geen 150 euro hypotheek. Kalotetijd was dat.

Zo hield ik iedere maand weer geld over, vreselijk! Moest ik opmaken!

Dus nam maar een auto, en een paard, ging bijna ieder weekend wel weg, bergklimmen met vrienden. Vreselijk.

Nee, dan kun je beter kinderen hebben!

Helemaal als ze ziek zijn!

Dan heb je voordelen! Niet met een griep hoor, al kotsen ze de hele nacht, doe je geen oog dicht, is er over het algemeen geen enkele werkgever die zegt “blijf maar lekker thuis”, maar dat is niet erg, want je mag dan wel je vrije dagen opnemen! Als je massel hebt!

Tja, en als bv je man echt serieus ziek is, dat ie aan het dood gaan is ofzo, mag je zorgverlof op nemen.

Dat is lekker! Echt genieten van je vrije dagen!

nee, het hebben van een gezin heeft voordelen, alleen maar voordelen!

• Moira

;) ! Ik ben bijna blij dat ik nu bijna net zo leef als jij toen. Oké ik ga niet bergbeklimmen en op vakantie, maar das mijn eigen keuze omdat ik mijn 5 poezels niet alleen wil laten voor langere periode. Was ik maar nooit aan katten begonnen……….;)

Groet, Moira

• Beate

Tja, het is maar waar je voor kiest, hè?

Groetje,

Beate

• purk

zo heb je ook mensen die iedere dag bij paps en mams meeeten!

das pas profiteren!

kost ook nog eens geen moer ook!

• melissa

Wat een gezeik, is alleen maar een luxe probleem, dan ga je als ouders met kinderen toch lekker niet met vakantie? Dat is toch negen van de tien keer een “moetje” omdat iedereen gaat en anders heb je niks om over te praten met familie, collega's en kennissen, maar voor veel mensen met kinderen is daar echt geen lol aan hoor. Ik vind dat ik vakantie mag nemen wanneer ik dat wil. Ik heb namelijk wel rekening te houden met….. MEZELF!! jawel!

• Ynid

Ik hoop dat dit de laatste reactie was:?:?:?:?:?