voeger was het een schande als de vrouw moest werken…want die hoorde immers thuis voor de kinderen te zorgen…
nu is het een schande als je dat nu ook doet…die mensen lijken wel haast zielig gevonden te worden..
Ja inderdaad sommige hebben van de opmerkingen maar dat is ook voor de werkende vrouw.Krijgen je kinderen genoeg aandacht, is je huis wel proper en als je nog een hobby hebt.Heb je daar nog tijd over enz……Het gaat mij om de kwaliteit van je leven.Voor de een kan dat flitsend door het leven gaan werken en thuis werken en voor een andere is dat genieten van het moment als was het dat je uren naar een gerarium kijkt trouwens vind ik ook mooie bloemen. Ik werk 2 dagen per week en de andere dagen doe ik ook leuke dingen buiten kuisen.Het is voor ieder een goed evenwicht te zoeken in je leven.Sommige mensen hebben trouwens altijd wat op te merken wat jij tof en goed vindt dat is het belangrijkste en wat ik doe natuurlijk ook als we maar allemaal maar happy zijn
Doeiiiiiiiii
Moucheke
ik ben zelf de laatste jaren full time huisvrouw.
heb 2 honden en 3 katten dus ook een berg werk.
maar toen mijn dochter nog klein was werkte ik wel.
had 2 banen op 1 dag.
ik werkte in de morgen bij de thuiszorg en in de avond kantoren schoonmaken.
mijn man had een zeer drukke baan dus het huishouden kwam op mijn schouders.
ik denk er nog wel eens aan mijn god hoe deed ik het in die tijd.
ik ben zelf nogal een pietje precies en wilde dat toen ook nog doen dus ik liep me zelf voorbij.
ben ook een tijdje overspannen geweest.
toen ben ik minder gaan werken alleen in de morgen.
dat was beter te doen maar nog steeds druk zoals ik alle werkende moeders tegenwoordig zie vliegen van hot naar her.
inmiddels ben ik geen werkende vrouw meer ik ben gestopt kon het niet meer opbrengen.
ik geniet ervan heb de tijd om alles te doen ook is mijn dochter nu volwassen dus dat scheelt ook.
ze gaat over een aantal weken op zich zelf wonen dus dan heb je weer meer tijd hoewel ik kom nog tijd tekort.
maar als je wel eens zegt ik werk niet kijken mensen je aan of je van mars komt.
toen mijn dochter klein was en ik zei ,dat ik werkte dan kreeg je een beetje het verwijt je hebt geen tijd genoeg voor je kind.
maar huishouden is een dagtaak ik doe alles zelf mijn man heeft het te druk met zijn bedrijf en de grote dingen zoals de tuin daar werkt hij wel mee hoor maar het huishouden is mijn gebied.
ik vind de werkende vrouw en huishouden een topprestatie leveren dat is zeer zeker ondergewaardeerd.
groetjes greet
Hallo
Huisvrouw/moeder zijn is een combinatie van, banen die men in de maatschappij betaald kan uit oefenen en het sociale leven onderhouden dat wij allemaal doen.
Een huisvrouw/moeder is, de sfeerbepaler de kok de vriendin de vraagbaak de poetshulp de persoon met ogen en oren overal etc.
Nee onderschat dit niet maar over bluf het ook niet.
Onderbetaald, wanneer is iets onderbetaald ik denk dat dat is als jij jezelf er niet goed in voelt.
Begrip is er denk ik niet voldoende nee zoals meer beroepen dat niet krijgen.
Ik ben zelf 42 heb 3 kinder dochter 24 en 15j en een zoon 22j.
Ik ben nu sinds 1,5j weer aan het werk, het is wel zo dat ik dat vauit huis doe maar wat het grappige is, is dat ook nu toch weer die huisvrouw/moeder erin is geslopen. Mijn kinderen delen namelijk mee hierin met ieder hun eigen kwaliteiten. Zo help mijn zoon met de website mijn dochters met design o ja…(ik verkoop Design jurken www.vinpro.nu)
Dus je ziet Huisvrouw/moeder die taak neem je overal en altijd mee.
Als jij denkt dat je gelukkig wordt door fulltime huisvrouw/moeder te worden moet je dit beslist doen, komt er een dag dat je wilt veranderen dan kan dat alleen MOEDER ben je voor de rest van je leven.
Gr, Veronique
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?