Help stelling " huisvrouw zijn is ook een beroep"

• galago86

Hallo allemaal!

Ik ben studente (23 jaar) aan de kunstacademie in Groningen en ik zit in mijn eindexamenjaar. In 1 van mijn projecten wil ik bezig gaan met de stelling “ huisvrouw zijn is ook een beroep”.

Er zijn mensen die mij zeggen dat deze vraag tegenwoordig niet meer speelt. Dat iedereen het er wel over eens is dat het veel werk is om fulltime huisvrouw/moeder te zijn. Maar ik vraag het me sterk af.

Wat vind jij? Is er voldoende begrip voor fulltime huisvrouwen? Is huisvrouw zijn te vergelijken met een beroep? Wat zou je willen zeggen tegen de volgende generatie vrouwen over dit onderwerp? etc. etc.

Ik ben erg nieuwsgierig naar alles wat je me kunt vertellen, misschien heb je zelfs een tip voor me over wat ik naar buiten zou kunnen brengen met mijn project!

Alvast hartstikke bedankt!!!

• bella donna

Ik ken anders ook huismannen zat.

.

• moucheke

Hoi

Heel de discussie van fulltime of part time huismoeders beter of niet beter.We moeten doen waar we ons goed mee voelen voor de een full time huisvrouw de andere part time huisvrouw en de andere die haar leven wil geven voor carriere.Voor mij gaat het erom hoe functioneer het gezin in zijn geheel en thuis blijven omdat manlief dat wil om carriere te maken of een schuldgevoel laten aanmeten als je niet full time huisvrouw of moeder kan of wil zijn heeft geen zin.Respect voor ieders mening

Ik heb gekozen voor part time werken en part time huisvrouw en moeder.Ik doe ook nog sociaal werk o.a bij de vakbond om mijn werk.Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik mijn gezin verwaarloosde.

Moucheke

• anna.m

Wat vind jij? Is er voldoende begrip voor fulltime huisvrouwen? Is huisvrouw zijn te vergelijken met een beroep? Wat zou je willen zeggen tegen de volgende generatie vrouwen over dit onderwerp? etc. etc.