ik woon in de randstad, al verplaats je me naar Friesland (favoriete provincie), dan zal ik daar geen traan om laten. Wat ik zei , ik woon in de randstad, en ook hier zou ik geen taxi nemen (,. om maar even bij het topic te blijven…
DD
Hé, met een retourtje land van herkomst los je het probleem niet op ( Ja sorry, deze viel mij even op )
Maar weet je: als al deze mensen na de inburgeringscursus mee gaan draaien op de arbeidsmarkt en zich daardoor productief maken is dat je niet iets waard?
Mijn oplossing zou zijn: een aantal dagen samen reizen met een begeleider naar de plek van de cursus en opwerken naar zelfstandigheid. Anders heeft de hele inburgering niet zoveel zin. Of eerst de fietscursus doen, zodat ze op t fietsje naar de inburgeringscursus kunnen? De kosten voor de fietsjes komen vast uit een subsidiepotje…
lieve schat , de meesten hebben helemaal geen zin om in te burgeren, zij willen gewoon hier net zo doorleven als dat ze in het land van herkomst deden, ze hebben ook helemaal geen zin om op te gaan in de samenleving dat is dus een probleem voor hen en voor onze samenleving en dan heb ik het dus over mensen die uit met name moslim landen komen want veel mensen uit allerlei anderen landen die hier komen hebben daar dus helemaal geen problemen mee.
Ach, wij Nederlanders zitten elders ook in groepjes bij elkaar, eten kaas, dragen klompen en eten wekelijks een frietje van pietje en genieten dan van de molens en de roodbonte-koeien in de wei.
Ik ben op zich niet tegen het doorleven als in het land van herkomst, wel vind ik dat je je dient te gedragen naar de normen, waarden en wetten etc van je nieuwe land, dus met een lichte aanpassing kan je je eigen cultuur in ere houden en ook inburgeren.
Groet, M
Dit stukje las ik nog op internet trouwens……..
Ik ben mama van een kind met meerdere beperkingen en sla me zo goed en zo kwaad als het kan door het leven.Ik was dan ook behoorlijk ontdaan toen ik uit de krant vernam dat allochtonen met de taxi van en naar hun inburgeringscursus vervoerd worden.PARDON… ik doe een aanvraag voor een rolstoel voor mijn kind, dat word afgewezen.Wel krijg ik een achtstehand gebruikte kleuterbuggy met half lekke banden…voor een kind van 5.Aanvraag voor extra taxivervoer voor terug van zijn middag opvang…afgewezen.
Ik wil er best wel aan dat sommige mensen beter zijn dan anderen, meer verdienen dan anderen …maar dit werd me toch even iets te gortig.En dat wilde ik toch ff kwijt, en ik ben ook benieuwd hoe anderen er tegenaan kijken.Ook mag best wel vermeld dat ik veel aanvragen niet eens meer doe, zoals een hoog-laag bed bijv. want het antwoord is toch nee, en er is geen geld voor.Dan maar een versleten rug…maakt het uit ook.Aan de ene kant probeer ik het schip varende te houden maar dit zijn de dagen dat je je afvraagt waarom, als de meest elementaire dingen aan je neus voorbij gaan, ten faveure van het gemak van anderen…HOE LANG NOG
==================================================================================================
Dat mag wel zijn, maar ik wil dit stukje toch nog even aanhalen, en dat lijkt mij ontverteerbaar…… sterker nog, dat is het ook. Ik vindt dit in- en intriest, en iedereen hoort te werken, moslima of niet, kan me er erg over opwinden (net alsof een moslima heilig is). Ik leerde fietsen met mijn vader, net zoals ik op dansles ging of moest, dat hoorde bij je opvoeding, allah moslimas ga fietsen en dansen…..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?