voor de dames met een lange vaste relatie..

• wana

..zeg eens eerlijk..

ik vraag me af of wij één in t dozijn zijn want sinds ik dit eerlijk vertel tegen vriendinnen zeggen zij hetzelfde.

Lief en ik houden van elkaar, relatie gaat goed,we hebben lol,ruzie,dagelijkse sores en leuke ondernemingen.

Nemen regelmatig tijd voor elkaar en hebben het goed,alleen tussen de lakens is het maar zo-zo.

Soms halen wij eens per maand niet eens en echt initiatief om daar wat aan te veranderen nemen we allebei ook niet.

Het is een gegeven en hebben allebei wel zoiets van ‘dat komt wel weer’.

Vaak zijn we te moe, vind ik t teveel gedoe en eerlijk gezegd is het nooit meer echt vonkend mocht het zover komen..daardoor laten we het ook sneller. Nogmaals we koken heerlijk voorelkaar,gaan wel es uit eten,theater,lekker samen in bad,lange wandeling met de hond of een weekendje er op uit maar vrijen is na 11 jaar op n laag pitje.

erg? hoe hebben jullie het voor elkaar?

• serine

sorry ik heb een prima relatie..loyaal en monogaam..

en dat is nog steeds leuk….ja ook tussen de lakens…

geen problemen..

• annelies gld

39 jaar getrouwd

Door dik en dun, elkaars maatjes

Dat vind ik het prettige van een relatie

• An

Manlief en ik zijn nu 13 en half jaar bij elkaar en het is helemaal niet saai tussen de lakens.

Vreemdgaan is bij ons wèl taboe, we zijn geen van beiden ooit in de verleiding gekomen om het te doen, ook niet in moeilijkere tijden. Niet om het “gedoe”, maar omdat we elkaar respecteren.

En wij hebben het ook leuk samen, zowel met zijn tweetjes als met ons hele gezin.

En net wat Annelies ook al schreef, we zijn echt maatjes, al kunnen ook regelmatig de vonken er nog van af spatten.

Laatste maand is het wel op een laag pitje (ik heb 5 weken terug een baarmoederverwijdering gehad), dus het mag nu even niet…. maar we halen de schade wel weer in, hoor ;-)

Te moe voor elkaar zijn, daar kan ik me helemaal niet in vinden.

Tuurlijk zijn we wel eens moe, maar we zien elkaar ook relatief weinig, dus als we dan samen zijn, nemen we het er ook ècht van.

• Becca

Volgens mij had wana het nergens over vreemdgaan…

En ja ik snap het wel een beetje.

wij hebben een druk gezin. Manlief werkt de hele dag buitenshuis, ik werk de hele dag in en om het huis. De kinderen, het werk, alle dingen die erbij komen etc… dan denk ik soms wel eens: ‘oh ja,.. dat moet ook nog…’

Niet dat het niet fijn is ofzo, maar het is niet meer een hele grote prioriteit op het moment. Toch verschilt dat wel.. het komt en gaat met vlagen. Zo zijn we een paar maanden weinig aktief.. gewoon omdat we druk zijn en 'savonds al lang blij dat we kunnen gaan slapen… en dan zo ineens draait het om en zijn vliegen de vonken er weer vanaf.

Ik denk zelf dat het vrij natuurlijk is. Dat het menselijk is. Niemand is altijd alles tegelijk. En net als dat je relatie niet altijd even soepel loopt, en je niet altijd, iedere dag 100% gelukkig bent, zo gaat het in bed ook met periodes op en neer. Zo lang jullie daar allebei geen moeite mee hebben is het toch niet erg? Het zal wel een fase zijn, en die gaan meestal wel weer over.

• An

Volgens mij had wana het nergens over vreemdgaan…

aldus Becca

In het oorspronkelijke bericht wel.

• Becca

An Schreef:

——————————————————-

> Volgens mij had wana het nergens over

> vreemdgaan…

> aldus Becca

>

> In het oorspronkelijke bericht wel.

Dat heb ik dus niet gelezen. kijk ik scheel?

• annelies gld

Is gewijzigd

Zoiets prive,daar moet je ook voorzichtig mee zijn

Dat vind ik tenminste

Mensen oordelen zo snel

• serine

klopt het bericht is gewijzigt.,..ik ga niet herhalen wat daar stond…maar het klopt dat het daar in de eerste instantie wel over ging

• Becca

annelies gld Schreef:

——————————————————-

> Is gewijzigd

> Zoiets prive,daar moet je ook voorzichtig mee

> zijn

> Dat vind ik tenminste

> Mensen oordelen zo snel

Dat blijkt ja.