ongelooflijk walgelijk!

• Dikkertje Dap

Vrijdagavond 21.30 uur, vriendlief naar bed voelt zich niet lekker, Ik effe zappen er is eigenlijk vrij weinig, mijn boek ligt al boven om zo verder te gaan lezen.

Stuit op RTL 4 op een glamour programma van Gordon. Om mijzelf is te verbazen heb ik ‘m laten staan (sinds tijden weer is een commerciele omroep)….. De champagne, dure auto’s, feestjes, kastelen, wijnen, kaviaar, opgepimpte borsten, dure kleding/sieraden en het namaak plezier waren niet aan te slepen.

En dat is nog maar een kleine greep. Wat walgelijk in deze tijden om dit te laten zien, wat goedkoop en wat kan ik me er boos om maken. Hoe kun je mensen met dit soort programma's vermaken, veel mensen die tot diep in de schulden zitten, die naar de voedselbank moeten, die bij de DSB zitten en onzeker zijn, die hun huis verplicht moeten verkopen. Nee, ik vindt dit momenteel geen vermaak op televisie.

DD

• Becca

En toch kijken mensen ernaar. Als er niemand naar keek, waren de kijkcijfers niet hoog genoeg om het op de buis te laten.

Ik ben het met je eens hoor… maar dan vind ik gordon zowieso helemaal een onsmakelijk mannetje.. maar dat is gewoon mijn mening.

• ???zoeff ???

tja .. altjd is er al armoede in nederland altijd zijn mensne bij de voedselbank altijd zijn er al zwervers

iedereen heeft de keuze om der naar te kijken of niet

maar voor velen is een tv programma ook even een tijd om niet aan hun eigen sores te hoeven denken

als zulke programma's niet meer zouden mogen omdat veel mensen het moeilijk hebben nu kunnen ze de tv wel op zwart zetten

• An

Dit soort programma's zijn er al heel erg lang.

Er zijn ook altijd al mensen met schulden geweest.

Ik denk niet dat je programma's als dat van Gordon met zijn sterren, van de buis moet halen omdat er mensen zijn die er op dat moment niet tegen kunnen. Als je met iedereen rekening wilt houden, blijft er weinig over en gaan we qua aanbod terug naar de jaren 70/80.

Lang leve de afstandsbediening ;) kunnen we mooi doorschakelen als we ons niet willen ergeren aan bepaalde programma's….

Joh, erger je er niet aan, er zijn wel ergere dingen.

• serine

Dus iemand die succes heeft…en zijn geld goed kan verdienen…moet het maar in komen leveren bij jou?..ofzo?

wie was dat nou ook alweer die het belachelijk vond dat froger 5 auto's had? en een tennisbaan in zn tuin? en de wijze waarop hij inkopen deed bij de visboer en de chinees?

(je weet wel die man die aandacht vroeg voor mensen en de voedselbank samen met zn hele gezin?)

als daar ene koningin in glitter en glamor gekleed zit te vertellen dat de burger het met minder moet doen…kan ik mij voorstellen dat dat niet handig was…om in die status..zoiets de wereld in te brengen..

maar gaan wij nu ook al over mensen zeiken die gewoon hard werken voor hun eigen geld?

in de show wereld hoort imago glitter en glamor…

daarnaast mag iedereen die zelf zijn geld verdiend bepalen wat die daar mee doet.

ja gordon doet overdreven ja…in zijn gedrag..waardoor het nog erger lijkt..

maar wat ik mij kan herinneren is dat hij ook op de markt zijn brood heeft proberen te verdienen…op de botermarkt in haarlem vroeger..

en wij weten allemaal dat hij zware reuma heeft…en met helse pijnen te maken heeft zodra de aanvallen weer beginnen..

Hij besluit te genieten in zijn leven zolang hij dat nog kan..in ZIJN wereld op ZIJN manier met ZIJN eigen verdiende geld..

hij gaat niet met zijn ziekte op de bank zitten jammeren …nee hij trekt uit het leven wat er nog uit te halen valt…

daar behoor je respect voor te hebben,…in plaats van over te zeiken..die man afzeiken omdat je zelf geen geld hebt?

staat een beetje….hmmmm hoe zal ik dat eens formuleren…? ik formuleer het maar niet…

maar dat gemekker hier van sommigen over mensen die hun geld wel weten te verdienen staat minimaal een beetje zielig hoor…

toen ik geen geld maar schulden had…heb ik nooit zo op een ander neer gekeken..of het walgelijk genoemd..

als de buurman een nieuwe auto had gaf ik daar een compliment over..

je kan je afvragen hoe het komt dat deze chronische zieke man wel zijn geld weet te verdienen en een ander niet…

hij kan in zijn gedrag overdreven doen…maaaaaaaaar ik gun het hem…hij verdiend het zelf..en ik heb respect voor hem om hoe hij met zijn ziekte omgaat..

petje af voor die man

• decency

Gister was een compilatie van z'n afleveringen, ik heb ook met afschuw zitten kijken maar toch zag ik de lol van sommige dingen wel in. Het is en beetje het programma van Gert Jan Dröge van toen maar dan in een nieuw jasje, jammer dat Gordon het doet, mijn typ is het niet.

Vrouwen die gescheiden zijn er er toch beter van zijn geworden. Ik ben van mening dat een beetje minder ook wel mag maar goed, ze hebben nou eenmaal hun status opgebouwd en liggen volgende week weer in de stoel voor een botox behandeling. Vanessa zei het wel mooi, toen ik in m'n Bentley zat te janken voelde ik me net zo ongelukkig als een vrouw die op dat moment in een Volkswagen zou zitten en te horen kreeg dat haar man haar ging verlaten.

En zoals ik al ergens las, je kunt verder zappen.

• serine

toen ik in m'n Bentley zat te janken voelde ik me net zo ongelukkig als een vrouw die op dat moment in een Volkswagen zou zitten en te horen kreeg dat haar man haar ging verlaten.

dat heb ik haar ook zien zeggen ja…;) dat vond ik ook een mooie uitspraak..

je bent niet anders..waneer je een vette auto rijd…maar je word vaak wel enders bekeken…(voornamelijk door mensen die het met minder moeten doen.)

en de afgunst droop er in deze topic weer eens flink van af.

• decency

Ik weet niet of het afgunst is, het is denk ik meer dat de mensen die in het programma zaten zo overdreven zijn, zo overtuigd zijn van hun schoonheid e.d. Vanessa vind ik ook net een te-grote-opgeblazen-opblaaspop. Ik kan je zeggen dat ik tevreden ben over m'n eigen leven en voor geen GOUD zou willen ruilen met de blonde Leco dolly's :) tegenover een programma zoals “geen cent te makken en dubbeltje op z'n kant” zijn het wel 2 uitersten die ze laten zien. Ik heb ook echt met gemengde gevoelens gekeken maar vond het programma van Gordon wel lollig genoeg om te blijven hangen.

• serine

ik denk het wel als ik haar schrijven er nog eens op na lees

De champagne, dure auto's, feestjes, kastelen, wijnen, kaviaar, opgepimpte borsten, dure kleding/sieraden en het namaak plezier waren niet aan te slepen.

• serine

en het woordje namaak plezier….is nou net wat de afgunst goed weergeeft ;)

want zij kan helemaal niet bepalen voor een ander of die daadwerkelijk plezier heeft of niet