sieraden

• Channah

Wat ik altijd draag, die gaan echt nooit af: aan mijn handen de trouwringen van mijn overleden ouders en een ringetje van mijn oma (uiteraard ook overleden, ze was van 1884 ;), alledrie van goud, waar ik eigenlijk niet van houdt. Daarnaast twee zilveren ringen die ik al heel lang heb, en die ik gewoon mooi vind. Bijna altijd ook nog een duimring aan mijn linkerhand en een pinkring aan mijn rechterhand, ook van zilver.

Om mijn hals draag ik twee zilveren kettinkjes: aan de langste hangt het eerste cadeuatje dat mijn vader aan mijn moeder gegeven heeft in 1939, toen ze elkaar pas kenden: een rijnsteentje in een prachtige zetting. Aan het korter kettinkje hangt een minuscuul zilveren katje, dat ik zo'n 35 jaar van mijn lievelingsoom gekreen heb.

Oorbellen draag ik nooit: ik heb geen gaatjes in mijn oren, en wil dat ook niet. Vroeger had ik nog wel eens van die knijpers, maar het is gewoon onzin om oorbellen te dragen: ik heb een enorme bos lang haar, dus je ziet ze toch niet.

Verder heb ik nog het zilveren armbandje dat mijn vader wat later in de geschiedenis aan mijn moeder gaf, ik meen net na de oorlog - een tijd dat ze elkaar bijna niet gezien hebben door allerlei omstandigheden. Daar is onlangs een schakeltje van gebroken, dus dat moet ik laten repareren. Evenals het horloge dat ik zo'n 40 jaar geleden van mijn ouders heb gekregen. Die draag ik normaal gesproken ook altijd.

Dan zijn er nog de sieraden die ik slechts sporadisch draag. het antieke gouden medaillonnetje van mijn oma (zij had het al van een ouddante geërfd), met daarin een foto van haar als baby en een foto van haar jong gestorven man, een oude koperen Ethiopische mannenarmband die ik bij een bepaalde jurk om mijn bovenarm draag, een groot halssieraad uit India met blauwe handgemaakte glaskralen en wat koperen elementen, een oude brede zilveren enkelband met onderaan belletjes, ook uit India, een aantal pinkringen met (half)edelstenen, en een heel teer gevlochten oud armbandje uit Indonesië.

• senne31

Nou channah wat mooi om te lezen dat je aan ieder sieraad een mooie herinnering hebt.Die zijn ook van onschatbare waarde.Ben er maar zuinig op.

• An

Ik kan me nooit beheersen om niets te doen in de tuin.

Zelfs als ik er even doorheen loop, trek ik nòg ieder sprietje onkruid weg. Vaak blijf ik dan bezig en zie ik er dan weer als een schooier uit vóórdat ik me bedenk om eens handschoenen aan te doen….

En daarbij vind ik het ook heerlijk om aarde en planten (zèlfs onkruid) te voelen.

En verf precies zo…..

Ik heb mijn atelier aan huis. Altijd verf en penselen voor handen. Dus ieder kwartiertje dat ik over heb, besteed ik aan schilderen en handschoenen aandoen vind ik dan weer zonde van de tijd :D

• Channah

Reken maar Senne! :)

• wana

vier knopjes in mijn oren, gaan uit om schoon te maken en twee zilveren ringen,that's it.

Die ringen niet altijd om, zijn me erg dierbaar die heb ik mezelf in bepaalde periodes van mijn leven kado gedaan.

Er komt er nog één bij,maar die moet ik net op t juiste moment vinden en ‘ verdiend’hebben!

Mijn zus is leip van een zgn pandora armband,mijn smaak is het niet.

Zij spaart ook niet de bedeltjes maar heeft in één keer meteen de armband volgekocht.

• Aster

Ik ben best wek dol op oorbellen, kettinkjes, armbandjes en ringen, etc.

Er zitten een paar leuke online shopkes op internet, en daar vind ik wel eens wat leuks,

en zeker niet altijd duur…