Laten we het eens over de mexicaanse griep hebben

• Patricia

RIVM: Milde vorm Mexicaanse griep BILTHOVEN - Niet iedere Nederlander met de Mexicaanse griep krijgt vanaf volgende week nog automatisch Tamiflu. Alleen risicogroepen, mensen die worden opgenomen in een ziekenhuis en vrouwen die al minimaal zes maanden zwanger zijn, krijgen Tamiflu. Anderen kunnen hiervoor in overleg met de huisarts kiezen. Baby's jonger dan drie maanden moeten worden opgenomen in het ziekenhuis. Deskundigen zeggen de griep zich in een milde vorm manifesteert, vergelijkbaar met een normale seizoensgriep.

Zie

• serine

hier nog een leuke link

http://www.nos.nl/nosjournaal/dossiers/varkensgriep/index.html

• Adnil

Bij elke griep sterven er mensen. hangt van je immunsysteem af, of je al ziek bent, ouder of te jong etc etc etc.

hier doe ik niks extra's aan. we leven zoals we leven en worden we ziek dan zieken we uit. We hebben ook besloten om mochten we de griep krijgen deze te beehandelen als elk andere griep tenzij er andere niet bekende verschijnselen bij optreden.

Van mijn werk moet ik helaas thuis blijven daar ze het niet kunnen gebruiken dat ik eventueel iemand aan zou kunnens teken. Terwijl ik normaaal met een griepje als ik me verder goeed voel altijd ben wezen werken.

• senne31

Ik ben momenteel bijna 27 wkn zwanger en moet zeggen nu het dichterbij komt ik het toch wel griezelig vind.Maar ja,voorkomen kun je het niet,dus leef dan ook maar verder zoals altijd.Gelukkig valt het met de mensen die het hebben wel mee.

• serine

UTRECHT - Een vijfde persoon is dit jaar overleden aan Q-koorts. Het Centrum voor Infectieziekten van het RIVM heeft dat woensdag bekendgemaakt in de wekelijkse actualisering van het aantal ziektemeldingen.

© ANPVolgens directeur Roel Coutinho gaat het om een bejaarde man, die in juni is overleden. Pas deze maand is de diagnose Q-koorts gesteld en vorige week is zijn overlijden gemeld.

Net als alle eerdere overledenen had hij al een andere aandoening, toen daar de longontsteking bij kwam, zei Coutinho.

Het totale aantal bekende besmettingen ligt sinds woensdag officieel op 2085, exclusief 95 waarschijnlijke gevallen. Hoewel het aantal meldingen al weken afneemt, wil Coutinho nog niet zeggen dat de epidemie voor dit seizoen over het hoogtepunt is.

Bacterie

De bacterie die Q-koorts veroorzaakt, komt in grote hoeveelheden vrij bij miskramen van zieke geiten en schapen en verspreidt zich door de lucht. De meeste mensen merken weinig tot niets van een besmetting.

Een vijfde van de geïnfecteerden krijgt ernstige klachten, zoals een longontsteking. De huidige uitbraak van Q-koorts in Nederland is uniek in de wereld.

© ANP

maak je dus maar eerder zorgen om de Q koorts.

• Bern@dette

Tja ,

Ik maak me zorgen eerlijk gezegd over beide .

De folder is trouwens gisteren hier bezorgd , groetjes Bermadette

• Nicole.

Als er iets is waar ik me geen zorgen om maak is het de Mexicaanse griep. Het schijnt net zo “erg” (of niet erg) te zijn als een gewone wintergriep en de mensen die dat krijgen hebben al een verminderde weerstand. Goed gezonde mensen hoeven hiervoor niet te vrezen dat ze een zodanige variant krijgen dat ze er heel erg ziek van worden/kunnen sterven. Er is een risicogroep en die zal er altijd zijn, bejaarden, diabetici, enz. (jullie vast wel bekend wie allemaal). Daarbij, ben je voor 1957 geboren dan schijn je het hoogstwaarschijnlijk al helemaal niet meer te kunnen krijgen vanwege griepvarianten die voor 1957 zijn geweest en identiek zijn aan de Mexicaanse griep.

Hou gewoon jezelf in de gaten zoals een goede hygiëne, goede en gezonde voeding en dat zal het zo'n vaart niet lopen mits je niet tot de risicogroep behoort.

• decency

Onze schoonzoon kwam uit Salou met mex.griep en had ons aangestoken, vlak voor de vakantie. Hij werd op genomen in het ziekenhuis omdat hij het ook erg benauwd had. Onze dochter ging gewoon bij hem op bezoek en had gezegd dat ze wel in contact met hem was geweest, de arts zei “je kunt het krijgen of je krijgt het niet” en omdat zij zich er niet zo druk om maakte, werden wij ook al rustiger. De media maakt het erger dan het is, werd ons verteld. Onze dochter en mijn man werden een paar dagen voor onze vakantie grieperig, we hebben de arts gebeld en tamiflu gekregen, ook ik begon grieperig te worden dus ging ook aan de tamiflu. De jongens liepen nog lekker fris rond en hadden nergens last van. Medicijnen mee genomen op vakantie, we zaten toch in een huisje dus we konden daar ook wel verder uitzieken. De medicijnen zorgde voor de nodige bijwerkingen ik weet niet of deze erger waren dan de mex.griep maar na het innemen van de 1e poeder voelde we de hoest en koorts al afnemen, na de kuur van 5 dagen namen ook snel de bijwerkingen af. De jongens hebben nog steeds geen last gehad de medicijnen heb ik nog wel voor het geval het toch nog gaat gebeuren. Zie het als een gewone griep maar hou wel de dingen goed in de gaten, want onze schoonzoon was echt benauwd en kreeg gewoon geen lucht meer, vandaar dat hij naar het ziekenhuis is gegaan. De een krijgt het flink voor de kiezen en de ander heeft een beetje last. Tegenhouden kun je het toch niet alleen hopen dat het mee valt, bij goede gezondheid zul je ook van een gewone griep minder last hebben dan wanneer je al een beetje zwakjes bent.

• serine

Bedankt..

• Bern@dette

Helaas hoor ik , groetjes Bernadette