Laten we het eens over de mexicaanse griep hebben

• Bern@dette

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/242779/Jongeren-nemen-Mexicaanse-griep-mee-uit-Spanje.htm

Er is nogal wat commotie ontstaan over het gebrek aan voorlichting over die beruchte griep die nu toch wel als een gifwolk zich verspreid .

Ook bij mijn in mijn directe omgeving zijn wij er mee geconfronteerd . Mijn stiefdochter was in Portugal op vakantie , haar vriendin bracht de spaanse griep mee .

Dochterlief naar haar huisarts , als zij binnen vier dagen geen verschijnselen had … zou zij het niet krijgen .

Geheel onduidelijk bleef het of zij dan ook het virus bij zich droeg en zo het weer verder kon verspreiden .

Naar mijn mening word er nog steeds te lakoniek om gegaan met deze griep en zolang er onduidelijkheden blijven ontstaan gaan mensen zelf speculeren .

Wat dat betreft is de voorlichting in andere landen beter , groetjes Bernadette

• Sandy

Ik begin een beetje te denken dat we bewust niet goed voorgelicht worden, het bekende “achterlijk” houden..wat niet weet….

Zo was het een kleine tijd terug dat verschillende mensen het een storm in een glas water noemde. Nogmaals, we weten te weinig….en dat is niet voor niks. Of ik bang ben ziek te worden? Nu nog niet……maar ik begin steeds minder te geloven dat dit een “griep” is die zelf is ontstaan….op een “natuurlijke” manier……

Maar net wat je zegt…nergens is duidelijk en betrouwbaar te lezen/ vinden hoe en wat. Dus ja…..dan gaan mensen zelf dingen denken……

Eigenlijk bezopen dat we dan wel zelf nadenken….en negen van de tien keer achter de massa aanlopen..maar das andere koek.

San

• serine

ik weet het niet hoor…het is gewoon een muterende griep…zoals wij vele griep soorten kennen..

iedere winter bezwijken er mensen aan de griep…zoals mensen dat ook aan deze griep doen…veelal mensen die al ziek zijn verminderde weerstand hebben of al long en hart problemen hebben…

wienig nieuws onder de zon dus…alleen deze griep heeft een andere naam dan gewoon griep.

het is wel een heftige griep..maar voor deze griep is een medicijn…

die je dus niet vooraf moet slikken anders werkt dat medicijn niet meer..

er is dus een mutatie gevonden van deze griep die niet meer reageerd op de tamiflu…

en hoe komt dat? omdat het in andere landen vrij verkrijgbaar is…door die andere landen is er nu een restistente variant op de wereld…

nee ik denk dat men het hier prima doet doet hoor…tuusrlijk wil ik die griep liever niet in mijn gezin hebben…maar ehhh…moet ik mijn kinderen dan thuis houden ofzo? zelf ook maar geen boodschappen doen? omdat daar veel mensen rond lopen?…

juist die paniek moet er niet heersen.

• Bern@dette

en hoe komt dat? omdat het in andere landen vrij verkrijgbaar is…door die andere landen is er nu een restistente variant op de wereld… aldus Serine ….

Het is hier ook verkrijgbaar hoor , via internet , groet Bernadette

• Sandy

Tis handel geworden…

En dat vind ik enge ontwikkelingen, dat het te koop is, tegen een behoorlijke valuta.

Maar ja, medicatie geen handelwaar meer laten zijn……dan mogen we nog wel even.

• Bern@dette

Zo was het een kleine tijd terug dat verschillende mensen het een storm in een glas water noemde. Nogmaals, we weten te weinig….en dat is niet voor niks. Of ik bang ben ziek te worden? Nu nog niet……maar ik begin steeds minder te geloven dat dit een “griep” is die zelf is ontstaan….op een “natuurlijke” manier……

aldus Sandy

Nou storm in een glas water is het inmiddels zeker niet meer te noemen en ja ik ben bang om ziek te worden geef ik eerlijk toe maar ben ook een van die gevallen waarvoor het link kan zijn als ik het krijg , dus vandaar , groet Bernadette

• serine

dat begrijp ik…

maar men krijgt wat hij vreest zeggen ze wel eens he…

dus probeer je leven er niet door te laten verzieken bedoel ik daarmee.

• wana

even onnozel misschien, maar WAT is er nu zo heftig aan die griep? is ie resistent tegen alles? zonder inenting de pijp uit? wat doet men zo paniekerig reageren?

Door de globalisering is het miss een goede leer om te zien dat ALS er iets uitbreekt, dat de verspreiding dan woekert als een tierelier..ik zie het als een ‘brandoefening’ voor de echte- tegen alles resistente- ‘pleuris’ die n keer uit gaat breken.

Verder maak ik me nooit druk om dingen die ik zelf niet in de hand heb, ik kan het krijgen,het kan ook maar zo van niet.

• paul

wat vinden jullie hiervan ?

Ik vind dit niet kunnen.

Ik zou toch proberen of een ander installatiebedrijf wel wil komen.

Wat denk je van al die doktoren, en verpleegsters, die ook hun werk gewoon doen.

installatiebedrijf weigerd hulp….. (klik)

• iso

In theorie kan een besmettelijke ziekte zich in 24 uur wereldwijd verspreidt hebben.;)

De Mex.griep bestaat in tegenstelling tot de gewone griep uit 3 virussen, menselijk,varkens en het vogelgriep virus.

Dit is nog nooit eerder voorgekomen en men dacht altijd dat de andere twee niet op mensen kon overgaan door de lucht maar alleen door intensief contact.

Ook is nog onvoorspelbaar hoe deze nieuwe griep zich in de toekomst zal ontwikkelen en in hoeverre het gevoelig is of zal blijven voor medicatie.

Iso