Oftewel aansluitend op de kop jezelf prostitueren. Degeen die dat vrijwillig doen heb ik geen moeite mee, ook al hebben die nog nooit een stuiver aan mij verdiend, en dat ook niet zullen verdienen, maar dat terzijde. De reden dat ik deze posting open, is dat ik een stukje las in een uitkeringskrant aangaande werken in de sex industrie, waar een hoop ophef over ontstond, maar prostitutie wat tegenwoordig als officieel werk gezien wordt nog geweigerd kon worden.
Echt duidelijk is het stukje niet, waarmee ik bedoel dat het niet specifiek de wetgeving aangeeft waardoor mensen nu (nog) niet prostitutie als passende baan moeten aanvaarden. Oftewel de verplichting geldt wel voor solliciteren, maar (nog) niet voor aanvaarden van de baan. Maar nu komt het, minister Donner heeft onlangs een wetsvoorstel ingediend waarbij mensen na een jaar wettelijk verplicht worden alle beschikbare banen te aanvaarden. Het begrip passende arbeid verdwijnd dus, of is verdwenen (ik heb niet gevolgd of het al een feit is).
Dat begrip los laten, en eerder prostitutie als “gewoon” werk aanmerken, betekend dus in de praktijk, dat je straks verplicht kan worden (zowel man als vrouw), de h.o.e.r te spelen. Sorry voor de platvloerse uitdrukking, maar leuker kan ik het niet maken. Want je moet immers voor de wet, al het beschikbare werk aanvaarden. De afgestudeerde moet schoffelen etc. Iets wat tot nu toe als niet passende arbeid geweigerd kon worden, straks niet meer dus. Wat vinden jullie hiervan? Groetjes v Hyperactief A-P.