Wat willen vrouwen?

• Swartdam

Zo stellen historici terecht, dat het romantische vertekening is, om het gezin uit het verleden te idealiseren als een veilige haven. Conflicten en spanningen kwamen door allerlei maatschappelijke veranderingen aldus Hyper ….

Dit is een stukje wat me meteen opviel in jouw verhaal .In het begin van mijn onderzoek toen ik nog vrij naief was kwam ik een voorvader van mij tegen die 16 kinderen had , daarvan waren er 12 gestorven voordat ze vier jaar werden .Terwijl er een vrouwelijke archivaris naast me stond zei ik wat een ellende zeg dit 12 keer te moeten mee maken . Toen kreeg ik een lesje in sociale geschiedenis. Rond 1800 was elk kind wat ouder werd dan vier jaar , een kind met twee handen die al op die leeftijd konden werken en ze moesten ook werken van zonsopgang tot zonsondergang .

Natuurlijk met de leerplicht werd het een stuk makkelijker voor de hogere klasse , de lagere klasse moesten de kinderen voor school en naschool het werk verrichten . Na de oorlog werd het een stuk beter . Hoop overal …. de seksuele revolutie gaf de vrouw meer vrijheid en recht , niks geen enigste recht is het aanrecht meer .Baas in eigen buik .

De verarming in de kerken begon en scheiden mocht , alhoewel je daardoor 40 jaar geleden wel de katholieke kerk uitgegooid werd .

Dat het de overheid teveel kost die echtscheidingen zal best , daar staat weer tegenover dat veel vrouwen werken .

Weer een maatschappelijke verandering . Toch blijf ik erbij dat geweld van alle tijden is , het is soms een gruwel wat ik lees en wat er voor een straf op gegeven werd /. Wat ik nooit in de stukken tegen gekomen ben is gezinsdrama,s en wat mij opvalt is dat die vaak in het weekeinde gebeuren dat is echt iets van deze tijd .

Van Almere weet ik nog te weinig dus daar oordeel ikmaar niet over ,groet Bernadette

• Hyperactief A-P

Ja i.d.d. nu je het zegt, kinderarbeid ja. Is overigens ook iets wat straks onder de Europesche regelgeving weer toegestaan is. Niet op de leeftijd die jij noemt, maar toch… En tuurlijk is geweld van alle tijden, dat ben ik zondermeer met je eens. Dat gezinsdrama's iets van deze tijd is, ben ik ook met je eens. Mensen die hoog zitten, kunnen laag vallen, en die enorme verschillen als nu had je vroeger niet. Ook in landen waar meer armoede is als Nederland, komen gezinsdrama's eigenlijk niet of nauwelijks voor. Het heeft juist vaak te maken met het verdelen van de “buit”. Als iedereen op zijn eigen stand wil blijven wonen, dan heb je een probleem. Wat in Almere de eventuele aanleiding is, weet ik ook niet. Wel weet ik uit het nieuws dat het door zijn 35 jarige ex bij de politie gemeld is, die hoogst waarschijnlijk de kinderen kwam ophalen… Groetjes v Hyperactief A-P.

• Swartdam

Ook in landen waar meer armoede is als Nederland, komen gezinsdrama's eigenlijk niet of nauwelijks voor. aldus Hyper .

In die landen heerst honger , daar stropen kinderen de vuilnisbelt af op zoek naar overleving .Worden meisjes verkocht aan pedofielen voor een habbekrats .

Worden meisjes op straat gedumpt zoals in China omdat ze geen meisje hadden mogen zijn .

Kunnen we dan concluderen dat dit soort westerse drama,s een luxe probleem is zoals jij zegt door het verdelen van de buit !!!!!! Vind ik een beetje kort door de bocht .

Een kwestie van de ene partner wilde scheiden de andere niet ???????.

Een ding komt duidelijk in dit O.T gehalte van deze topic naar voren ( niets mis mee boeiend om te discussierren )

Het kind betaald altijd de rekening ,groetjes Bernadette

• Hyperactief A-P

Kunnen we dan concluderen dat dit soort westerse drama,s een luxe probleem is zoals jij zegt door het verdelen van de buit !!!!!! Vind ik een beetje kort door de bocht .

Een kwestie van de ene partner wilde scheiden de andere niet ???????. Aldus: Swartdam.

Kort door de bocht of niet Bernadette, ik baseer mijn uitspraak op onderzoek aangaande familiedrama's, waar denk ik de spijker aangaande hebzucht op de kop geslagen wordt. Het is bijvoorbeeld ook een bewezen misdrijf, waar nu eens 1 keer niet de lagere sociale klasse oververtegenwoordigd is, maar de hogere sociale klasse. Vandaar mijn opmerking, des te hoger men zit, des te lager de val, als alles anders gaat dan gepland.

Ik vindt dat de ene partner wil scheiden en de andere niet, persoonlijk te zwart/ wit. Volgens mij doet dat er ook niet toe, maar meer wat men als onmogelijk eist. Ik zal dat uitleggen. Neem die agent die in scheiding lag, en in een boerderijtje woonde. Van die situatie werd bekend, dat die voor geen prijs uit zijn boerderijtje wilde, en ja dan heb je dus een probleem als de boel opgedeeld moet worden. Eisen te hoog gesteld, en een in mijn ogen egoistische daad, van ik niet, jij ook niet…

Een ding komt duidelijk in dit O.T gehalte van deze topic naar voren ( niets mis mee boeiend om te discussierren )

Het kind betaald altijd de rekening Aldus: Swartdam.

Daar ben ik het helemaal mee eens, goed geconcludeerd, en ja ik vindt het ook een boeiende discussie. Nog even aangaande het harde kinderleven, in landen waar jij over schreef. Vaak weten die kinderen niet beter, ik vindt het ook uitermate triest. Maar juist onder mensen (ook kleine mensjes) die bezig zijn met overleven (sexueel misbruik uitgezonderd), is geen tijd voor geestelijke nood. Het is bewezen, dat de meeste geestelijke nood voortkomt uit angst van mensen buiten bijvoorbeeld oorlogsgebieden, en niet bij degeen die erin zitten. Tenminste op dat moment niet. Groetjes v Hyperactief A-P.

• ¤¤ Lotje ¤¤

ow………..ruzie gehad???:D

• Hyperactief A-P

Boeh. Groetjes v Hyperactief A-P.:D

¤¤ Lotje ¤¤ schreef:

>

> ow………..ruzie gehad???:D

• Swartdam

Daar ben ik het helemaal mee eens, goed geconcludeerd, en ja ik vindt het ook een boeiende discussie. Nog even aangaande het harde kinderleven, in landen waar jij over schreef. Vaak weten die kinderen niet beter, ik vindt het ook uitermate triest. Maar juist onder mensen (ook kleine mensjes) die bezig zijn met overleven (sexueel misbruik uitgezonderd), is geen tijd voor geestelijke nood. Het is bewezen, dat de meeste geestelijke nood voortkomt uit angst van mensen buiten bijvoorbeeld oorlogsgebieden, en niet bij degeen die erin zitten. Tenminste op dat moment niet. Groetjes v Hyperactief A-P. aldus hyperactief

Ben ik met je eens

Zijn vaak bezig met het zoeken naar voedsel voor die dag , de opmerking vaak weten die kinderen niet beter is al in en intriest en een bikkelharde realiteit .

Zovele gaan scheiden op dit moment en dan is het vrij duidelijk , het roerend goed en het onroerend goed moet verdeeld worden dat geeft men nog niet het recht om over leven en dood te beslissen , gr Bernadette

• serine

ik kon er eerlijk gezegt de humor ook van inzien :D:D

• serine

doet mij denken aan een ex

manlief komt thuis..deur staat open..het is zomer en mooi weer…ben met de wandelwagen boodschappen wezen doen..stond al ingeklapt klaar om naar binnen getild te worden…kindje liep vrolijk rond..ik ben de boodschappen eerst aan het inruimen…had immers ook ijsjes mee als toetje…

manlief stapt over de wandelwagen heen en zegt…nog voor hij hallo zegt…

heej zou jij die kinderwagen niet eens opruimen?

ik zeg terug….mankeer jij wat aan je handen?

hij ontplofde…letterlijk uit zijn vel….ik als vrouw die dat tegen hem durfde te zeggen…ik die een wagen had laten liggen…

dat ik zijn sokken had opgruimd…zijn huis had geboend en boodschappen voor hem had gedaan en zijn ramen had gelapt…(daar hoorde ik hem niet over …:D

zal ik jullie meteen mee brengen naar een paar maanden later in dit verhaal ?

hij mocht voortaan zelf de boodschappen doen en zijn was en zijn huisje soppen…

en dat ding van hem mocht hij voortaan voor mijn part in het sleutelgat steken..

nee vrouwen hebben het in nederland niet slecht paul dat klopt…;)

maar daarom hoeven ze nog niet als sloof behandeld te worden…

en beetje voor mij te bepalen wat ik in welke volgorde moet doen terwijl hij geen poot uitstak…sterker nog ook nog eens geen baan had…(ik dat er dus ook nog even naast deed)…

mwuah dingen kunnen dan inderdaad heel lelijk worden…of niet…het alternatief is dat je alleen achter blijft en het vogeltje gaat vliegen :D

• Hyperactief A-P

Ben ik met je eens

Zijn vaak bezig met het zoeken naar voedsel voor die dag , de opmerking vaak weten die kinderen niet beter is al in en intriest en een bikkelharde realiteit .

Zovele gaan scheiden op dit moment en dan is het vrij duidelijk , het roerend goed en het onroerend goed moet verdeeld worden dat geeft men nog niet het recht om over leven en dood te beslissen Aldus: Swartdam.

I.D.D. bernadette, een bikkelharde realiteit. En wat de tweede alinea betreft, ben ik helemaal met je eens. Alleen de pest is, dat mensen die dat doen, op dat moment niet rationeel denken. Een wanhoopsdaad wordt nooit rationeel denkend gepleegd. Wel denk ik, zonder dat gedrag goed te praten, dat de verharding van de kant van instanties hier wel degelijk aan bijdragen. Waarmee ik bedoel, dat men voorheen voor vervangende huisvesting e.d. zorgde, maar je nu in veel gemeentes keihard op straat terecht laat komen, als jezelf geeen liefdadigheids adres heb die je zolang gaan opvangen. En gezien de enorme wachttijden voor de sociale huursector, zullen steeds minder mensen bereid zijn om iemand jaren in huis te halen, wat overigens ook weer inkomensgevolgen voor zo'n opvangadres kan hebben. De maatschappij is te individueel geworden, waar de menselijke maat ontbreekt, mijns inziens dan. Groetjes v Hyperactief A-P.