Ik kan het “vissen” naar complimentjes in dit topic niet zo goed vinden en dat geldt ook voor het waarde-oordeel wat geveld zou moeten zijn????
En kinderen hoeven ook geen luxe en zijn tevreden met weinig. Feit blijft wel dat een fiets en tegenwoordig een PC in deze tijd gewoon keihard nodig zijn. Want anders kom je gewoon niet mee. Hoe triest ook. En Desiree heeft het niet over een paar nike sportschoenen of over een t-shirt van Ajax, maar puur iets om die jongen mobieler te maken en hem mee te laten komen met zijn klas en de mogelijkheid om thuis te leren. En nee, dat gaat niet meer met een schriftje, dat gaat gewoon via een PC.
En laten we wel zijn, kennen wij de situatie van dit gezin,? Nee toch? Waarom dan gelijk zo keihard oordelen. We zamelen toch ook goederen in voor de derde wereld, voor een voedselbank, noem maar op. En de mensen die dit doen die worden voor hun roem geinterviewd op de tv. Omdat het zulke weldoeners zijn. En ach, wat is er mis mee om te laten zien dat je voor een ander klaarstaat. Als het om de basisbehoeften gaat lijkt mij dat prima. Maar wat ik al zei; het gaat niet om luxe, het gaat om noodzaak. Je kunt je als maatschappij ook afvragen hoe erg het is dat je kind zonder PC niet meer mee kan komen, dat is de zogeheten keerzijde van de medaille. En dat is geen luxe zoals ik al zei. En het vissen naar complimenten….. ik kan ze niet ontdekken. Ik hoop dat er op een schaal van zoveel armoede tegenwoordig er 1 jongetje gelukkig wordt gemaakt, Met of zonder hulp van dit prikbord en de nodige discussies.
DD