ben je nog aan een fiets kunnen komen?
is goed…
kom ik er zelf niet langs kan ik en prikkers transport aan vragen op het landrover prikbord..
(daar maken wij onderling gebruik van onder elkaar..(meetsal tegen het traditionele bedrag van) gevulde koeken en een kop koffie
ik neem zelf regelmatig wel eens wat voor iemand mee..
iemand moest een keer wat uit friesland vandaan hebben naar noord holland…toevallig ging ik die week naar friesland…en heb ergens een punt af gesproken..en het product mee genomen waar het weer door de nieuwe eigenaar werd opgehaald..
en dat kan natuurlijk ook even met een kinderfiets…is voor een goed doel..doen we graag..
Je hebt gevraagd om een fiets in het vorige topic. Daar had je het bij kunnen laten. Je had niet dit topic hoeven openen om een waarde oordeel over die vader uit te spreken en te vissen naar complimentjes.
En lekkere dooddoenen: “zegt meer over jou dan over mij..”
Wat zegt het dan?
Kom maar op met je discussie.
ik zal even antwoord geven op dit.
*(wat zijn jullie gedachten over mensen die verkeerde keuzes in hun leven hebben gemakt waardoor het zo erg is dat ze in de schuldhulp/sanering terecht komen,)
je kan een mens niet veroordelen op het maken van een verkeerde keuze.dat een mens daar zo vreselijk voor moet bloeden is al erg genoeg.gelukkig is er een schuldhulp sanering waardoor die mensen binnen drie jaar weer met een schone lei kunnen beginnen.
*(waardoor weer hun kinderen veel te kort kunnen komen,)
als het goed is zijn jou ouders zelf ook zo opgegeroeid….niet lang geleden hadden wij in nederland boeren gezinnen waar kinderen gemiddeld met zijn tienen leefde…uit zon gezin stampt mijn schoonfamillie…die het nu allemaal goed hebben en goed voor zichzelf kunnen zorgen..omdat ze zich nog heel goed kunnen herinneren hoe het was toen ze met zijn allen met weinig toe moesten.
so what als een basis school kind geen pc heeft? bibliotheek is daarnaast voor kinderen gratis en mogen ze gebruik maken van een pc daar voor eventueel hun huiswerk.
en het is helemaal niet erg dat waneer je het drie jaar erg krap hebt om eens om 2e hands kleding uit te gaan…
ik ben ook zon mens die ooit een verkeerde keuze maakte…verkeerde keuze man…die maakte niet alleen alles op maar liet mij ook met flinke schulden achter..
dus ik weet precies waar ik het over heb..en bleef ook met 2 kleintjes nog in de luiers achter…ik lag niet in de goot maar eronder.
nu heb ik zelf 2 auto's mijn partner ook 2.totaal 4 dus.wonen wij riant en gaan wij een paar keer per jaar met onze 5 kids..(dat is inclusief die 2 van mij) op vakantie …waaronder met kerst waneer je de hoofdprijs moet betalen voor een ticket naar brazillie cuba aruba…of net wat ik leuk vind..
in het leven moet je nou eenmaal keuzes maken..als je de verkeerde keuze maakt..lik je je wonden je ruimt je rommel op en je zorgt dat dat nooit meer weer gebeurd…en op zich is dat een hele mooie les die je mee kan geven aan je kinderen..
bovendien is fouten maken een menselijk recht. maar heeft ieder nadeel weer een voordeel.
als je je maar weer uit de problemen weet te vechten en leert van je fouten .
en ehhe prima hoor dat jij op deze manier helpt…je kan iemand alleen maar helpen door die gene te leren zichzelf te helpen…door even de goede richting in te duwen..en oplossingen te laten zien…die even door het bbos de bomen niet meer ziet
we hebben in nederland een heel goed vangnet..die veel mensen niet altijd weten te vinden
Wat betreft volwassenen, tsja, je kunt verkeerde keuzes maken of domweg pech in het leven hebben. Als mensen ervoor vechten en de schouders eronder zetten, dan heb ik daar respect voor. Wanneer ze geen hulp willen en hun geld uit gaan geven aan drugs/drank, dan ben ik niet zo snel geneigd om hen een helpende hand te bieden.
Kinderen hiervan, zouden van alle kanten geholpen moeten worden. Niet met geld of materialistische zaken die zgn. nodig zijn (nintendo, merkkleding, duur speelgoed), maar met dingen die ze echt nodig hebben.
Verder zou ik niet veel doen wanneer mensen gewoon weinig te besteden hebben, maar wel (met moeite) rond kunnen komen. Daar moet je ook niets mee doen, denk ik, behalve die mensen in hun waarde laten. Waarschijnlijk zitten ze niet eens te wachten op “goede bedoelingen” van een ander. Ieder mens heeft zijn/haar trots. En ook niet iedereen heeft behoefte aan luxe.
Ook kinderen hebben vaak niet eens in de gaten, wanneer hun ouders wat minder te besteden hebben, zolang de omgeving er maar niet de nadruk op legt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?