ja precies…dat doet ie…nu zelfs linksom en rechtsom…2 rollen achter elkaar
geweldig….nu die kerels nog zover zien te krijgen
Verander “vrouwen” door “mensen” en ik denk dat het niet zo'n gekke bewering is.
De huidige samenleving in Nederland is heel materialistisch ingesteld. Men is gewend aan luxe.
Ga maar na > veel mensen hebben 2 auto's, een eigen huis, gaan een aantal keren per jaar op vakantie, dragen merkkleding, kopen royaal boodschappen, etc. Als je er eenmaal aan gewend bent, is het èrg moeilijk om een stapje terug te doen.
Als ik voor mezelf spreek > tsja, ik ben gesteld op luxe. Toch gaat er niets boven de gezondheid van mijn gezin en een fijn huwelijk. En geld maakt het wel heel erg makkelijk om een leuk leven te leiden.
En toch….
Ik ging liever in een goedkope huurwoning wonen, 2e handskleding dragen en boodschappen doen bij een goedkopere supermarkt, dan dat ik mijn huwelijk op zou geven.
Als er ruzie of spanningen ontstaan, dan is er meer aan de hand, anders zet je samen je schouders eronder.
jij kan een stapje terug doen als het minder gaat…ik ook…
maar wat nou als je dus al een huurwoning hebt en je niets meer hebt om op te bezuinigen…
je hebt al geen vakantie's meer en je auto's zijn er nooit geweest of al de deur uit?
heel makkelijk om te zeggen vanuit deze positie …liever een stapje terug dan mijn huwelijk op te geven…
tuurlijk…ik denk er het zelfde over….
maar wat ga je zeggen…als je al zo leeft….niks meer de deur uit kan doen en er een deurwaarder tussen jullie inslaapt?
wat ga je dan doen?
dat is even een heel ander verhaal
wij kunnen 4 auto's verkopen en een huis…en nog meer van dat soort onzin.
maar ik heb een tijd gekend waarin ik alleen een 5e hands fiets had om te verpatsen en een 3e hands tv uit het jaar nul..en evengoed mondjes had om te voeden..en geloof me daarmee kom je niet ver
Ach weet je… ik heb sinds een paar dagen een nieuwe fiets… de vorige was 11 jaar oud. Roestig… want het liefst fiets ik, ook met regen, zelfs al heb ik de auto voor de deur staan…
We hebben een tv van 12 jaar oud… die doet het nog… ondanks dat kunnen we wel een andere betalen, maar we vinden het niet nodig.
Merkkleding boeit me niet. Dikke auto's ook niet (belangrijkste vind ik dat de kinderen achterin fijn kunnen zitten… en da's lastig want zoonlief heeft inmiddels langere benen dan mij )
We hebben 10 jaar in een huis gewoond wat welliswaar groot was, maar vreselijk oud met een heleboel achterstallig onderhoud. Je werd al haast verkouden als je voor het raam stond … en dat was nog 1 van de minste mankementen
Verder kom ik uit een gezin wat heel veel tegenslag heeft gekend. Maar heb een heerlijke jeugd gehad, ondanks dat we het niet breed hadden.
We zijn niet materialistisch ingesteld… denk je echt dat ik mijn man op zou geven, als het even wat minder .. of heel veel minder…. gaat?
Mijn grootste “bezit” is mijn gezin. Voor de rest is alles bijzaak.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?