Sjeik mishandelt boer
ABU DHABI - Het koningshuis van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) is in opspraak geraakt door een video waarop te zien is hoe de broer van de kroonprins een boer op gruwelijke wijze mishandelt.
De beelden zijn in handen gekomen van het Amerikaanse zender ABC News en te zien op internet. In de video is te zien hoe de vastgebonden boer wordt geslagen en beschoten door Issa bin Zayed Al Nahyan.
Daarnaast is te zien hoe de boer zout in zijn wonden krijgt gestrooid en zand in zijn mond krijgt gepropt. Verder krijgt het slachtoffer elektrische schokken toegediend en worden zijn testikels in brand gezet.
Verdacht
Het volledige filmpje duurt drie kwartier. Volgens de zender ABC News, die de meest schokkende beelden eruit heeft geknipt, is het slachtoffer een Afghaanse boer die er van wordt verdacht graan achter te hebben gehouden.
Aan het eind van de video is te zien hoe de sjeik met zijn wagen meerdere malen over de man heen rijdt. Daarbij is duidelijk het geluid van brekende botten te horen.
De beelden zouden zijn opgenomen op verzoek van de sjeik, die zijn martelingen graag later terugkeek. Op een bepaald moment vraagt hij de cameraman dichterbij te komen zodat de pijn van het slachtoffer goed te zien is.
Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken van de VAE is er slechts sprake van een incident dat inmiddels is opgelost.
Ik heb net even zitten kijken, kon het niet laten!!!!!! Het is half tien en ben kotsmisselijk hiervan……… Ik begin de wereld steeds minder te begrijpen. Ik wil mijn ogen er niet voor sluiten, daarom heb ik gekeken, maar soms, soms……. BAH, BAH, BAH, en inderdaad, het zijn schokkende beelden. En waar hebben we het over. Om een man die graan achter gehouden heeft. Hier gooien we alles klakkeloos in de vuilnisbak als er ergens iets teveel van is. IK SNAP HET NIET MEER.