pfeiffer???

• greet

hoi dd,

mijn leverwaarde zat net boven de 50.

precies weet ik het niet meer maar verontrustend was het niet.

maar ik gebruik geen medicatie en het blijft ook maar voortduren dat is juist zo vreemd.

in mijn familie komen geen ziektes aan de lever voor.

dus ja, ik geloof mijn dokter maar en ga eind mei weer bloedprikken en als het dan weer niet goed is naar de internist.

wat je zegt op internet zoeken daar word je niet vrolijk van en ik ben er ook maar mee gestopt.

en mijn grote angst was iets ergs aan de lever te hebben was een half jaar ervoor mijn allerbeste vriendin verloren aan leverkanker en als je dan zo'n uitslag krijg schrik je echt.

mijn vriendin had ook geen klachten en toen ze het ontdekte was het al te laat.

binnen 6 maanden is ze overleden.

groetjes greet

• decency

Mooi nieuws DD, er kunnen zoveel oorzaken zijn van een tijdelijke vermoeidheid. Zelf heb ik van die periodes en dat heeft heel erg met het weer te maken. Extra vitamientjes. En zeker niet teveel paas-eitjes eten :)

• Amber

Mijn zusje had dat ook, ze had het gehad zonder dat ze het merkte, of zonder dat ze wist dat ze het had.

• Dikkertje Dap

Heee Greet,

Net iets boven de 50 lijkt mij totaal niet zorgwekkend hoor. Als ik sommige waarden op internet heb gelezen, dan zou ik me niet al teveel zorgen maken denk ik. En tsja, aangezien de lever het grootste orgaan in het lichaam is en de meeste klappen heeft te verduren lijkt het mij dat ie wat sneller geirriteerd is. Ik zit ook net iets boven de 50 en mijn huisarts vond het prima om over 2 weken pas weer een keertje te prikken. Ik gebruik al wel jaaaaaaaaren medicijnen, het is weliswaar 1 tabletje per dag maar toch……. Daarnaast heb ik op internet ook gezien dat sommige leverwaarden te hoog zijn zonder verklaarbare reden. Er zijn mensen die zitten boven de 100!!!!!!!!!!!!!

Wat erg van je vriendin zeg. Jeetje , daar schrik ik ook wel even van. Zeg gewoon tegen je arts dat je je enorm zorgen maakt, misschien kan hij/zij de druk wat voor je verminderen.

Daarnaast is de lever ook een orgaan wat zich prima herstelt. Op wat voor manier dan ook. Suiker aanpassen, voeding aanpassen. Zelfs als er een stuk van je lever is weggehaald kan dit gewoon weer aangroeien. Ik hoop dat je niet heel veel piekert, maar kan het me wel voorstellen. Ik ben zo iemand; als ik me zorgen maak dat ik kanker heb (zit in mijn familie), dan vraag ik gewoon aan mijn huisarts of die leverwaarde daarmee te maken heeft. En meis, als je internet hebt nagepluist ( wat ik heb gedaan, tsja stom), dan is net iets boven de 50 geen zorgwekkende toestand.

Hoop dat je stopt met piekeren tot de volgende uitslag. Zo niet, gewoon bellen met je arts. Daar zit ie voor!!!!! Doen hoor!!!!!!! En ik hoop dat je mij/ons even op de hoogte houdt.

Rest mij nog jou fijne paasdagen te wensen met veel mooi weer.

Liefs DD

• Dikkertje Dap

Lol, deze dame heeft geen tijd voor paaseitjes want die mag gewoon werken.

Liefs DD