Gebit en gevoel....

• Annelies 47

Ik ben 62 en heb veel kunst en vliegwerk in mijn mond

De angst voor de tandarts komt vaak door een hurk

Onze tandarts is erg aardig ,en heel kundig

Hij heeft mijn angst voor een deel weg genomen

De mondverzorgster ,vind ik persoonlijk akeliger, vooral dat steen verwijderen

Maar ik kan voorlopig nog eigen tanden houden, wel veel ,erg veel vullingen en bruggen en schildjes op voortanden, die wat mooier zijn nu !

• Petracs

Als je het gesprek te kort vond en niet voldoende informatie hebt gekregen, dan ga je toch nog een keer terug? Het zijn jouw (ex)knagers en ze kunnen er maar 1x zoiets drastisch mee doen.

• Agnes

Maar NU heb je nog geen last.

En als je last gaat krijgen, dan verlaagt dat ook je weerstand en ik kan het weten.

Ik had er veel te lang mee doorgelopen en mens, wat een opluchting, geen pijn meer.

Ik was 38 jaar toen het begon.

Het enige wat ik dus never nooit (meer) zal doen, is dat frame uit mijn mond halen in het bijzijn van andere mensen.

Behalve dan bij de tandarts.

Ooit 1 keer gedaan in het bijzijn van mijn zoon en Hans ….die lagen onder tafel van het lachen:(

En ja, ik vond het dus ook vreselijk en het ging maar door tot deze 2 hoektanden die ik nu nog heb.

Maar leven zonder die pijn was een geweldige opluchting.

(Het zijn trouwens 3 kittens op die foto:) en ik verschuil wel een beetje boel mijn gezicht…dat scheelt hoor.

• serine

kaat…

ik heb een auto imuum systeem ziekte…en dat sloeg ook op mijn gebid

9 jaar pijn…en met vrees… gemiddeld eens in de 2 weken bij de tandarts in de stoel

ik was 30 jaar en het helemaaaaal zat.

scheur eruit…en onder narcose…en ik wil wakker worden met het gebid in mijn mond

zo geschiede…

ben nu 36…en nog steeds blij :D

ik heb er geen moment spijt van gehad,….

nou ja de eerste 2 weken dan…een beetje…je moet toch even helen en herstellen.

schaam je niet…niemand heeft ooit gezien dat ik zon ding heb ;)

• Beate

>schaam je niet…niemand heeft ooit gezien dat ik zon ding heb <

Maar is dat niet lastig met zoenen?

• serine

NOPE :)

zingen ook niet

en pinda's kan je ook gewoon blijven eten :)

• Kaat

Zonder meer van plan en ik denk aan een second opinion!

• Kaat

Precies, ik ben het zat, geen echt pijn maar hypergevoelig en het ziet er gewoon niet uit, mij voorlopig niet op een foto dus haha!

Ach, over wat weken/maanden kan ik weer breeduit lachen.

(ik probeer het nu positief te zien maar grrrr………moeilijk!)

• Kaat

Wow! Dit is pas een opbeurende reaktie voor mij!

Ik ben blij dat jij blij ermee bent en over een tijdje kom ik miauwen dat ik ook blij ben!

• Kaat

:D en radijsjes, worteltjes, dropjes….eeeeeeh alles?