Gebit en gevoel....

• Kaat

Pas 42 jaar en ik moet er aan geloven en ik vind het verschrikkelijk!

Mijn gebit is naar de knoppen, niet omdat ik er slecht voor heb gezorgd, tegendeel zelfs maar simpelweg omdat ik een waardeloos gebit heb.

Runs in the family.

Ik voel me er echt rot onder, gevoel van: dat hoort bij ouderen, ook angst, afschuw van het idee en ook heb ik het gevoel minder mooi te zijn.

Mijn vriend denkt daar juist even anders over, die zegt gewoon: nu ziet het er niet meer uit en straks zie je er stukken mooier uit.

Maar ja, hij hoeft niet zo'n klapper.

Zijn hier mensen met deze ervaring?

Ps: daarbij komt dat ik doodsbang ben voor de tandarts, het gaat dan ook onder narcose gebeuren.

• Beate

Kan me goed voorstellen hoe je je voelt, Kaat. Is er geen alternatief? Bv implantaten?

In elk geval sterkte ermee.

• greet

hoi kaat,

ik kan je best begrijpen ben zelf ook erg bang voor de tandarts.

ik ga wel elk half jaar maar ik doe het dan bijna in mijn broek.

tandsteen verwijderen vind ik zo vreselijk ik krijg het er benauwd van ben bang dat het met dat soort boortje in mijn tong komt en durf ook niet te slikken.

ik zou ook zo bang zijn voor een gebit ik ben nu 50 en heb nog mijn eigen tanden gelukkig.

maar wat me ook zo erg lijkt dat je na het tanden en kiezen trekken direct een gebit in krijgt.

maar hou je niet vast aan mij ben nu eenmaal een angsthaas voor de tandarts en ik geloof ook best dat het mooi word.

mijn schoonzus heeft ook kort geleden een bovengebit gekregen en het ziet er zo mooi uit ze lijkt wel een heel ander mens.

sterkte ermee groetjes greet

• Kaat

hai Beate en Greet, dank voor de reaktie's.

Nee, implantaten zijn niet mogelijk, althans boven niet en die dingen zijn ook nog eens waanzinnig duur dus gaat hem niet worden.

Heel mooi te lezen Greet dat jouw schoonzus er zo van opgeknapt is!

Dat zijn dingen die mij er doorheen slepen.

Thanks! :D

• Ellen

Kronen misschien….. ????

• Agnes

Jaaaaaaaren geleden (en ik was jonger dan jij bent) moesten mijn 4 voortanden eruit.

Huilend zat ik in de auto.

Niet omdat ik me dan ouder zou gaan voelen, maar het leek alsof er iets geamputeerd zou worden.

In principe is dat ook zo.

Maar…….ik kreeg gelijk een frame en vol trots en ZONDER pijn heb ik dat frame gedragen.

Inmiddels heb ik nog maar 2 eigen hoektanden in mijn bovenkaak,na jaren gedoe en gemorrel en pijn te hebben gehad.

De rest is frame.

Als ik last ga krijgen van die 2 hoektanden…eruit ermee en dan een gebit.

Het “ergste”vond ik de verdovingsspuiten en daar ben ik dus helemaal niet bang voor, nooit geweest ook.

Het fijnste vind ik, dat ik geen last en geen pijn meer heb aan mijn bovenkaak.

Voor de rest van mijn gebit ga ik dus ook met kloppend hart (understatement) naar de tandarts.

Ik concentreer me dan volledig op mijn ademhaling (wat me anders nooit lukt) en denk bij mezelf: vanavond(of over een kwartier) is alles voorbij, over, weg…voor een half jaar.

Tegenwoordig heb je zulke mooie (valse) gebitten…schaam je niet, ga ervoor.

Sterkte.

Groetjes,

Agnes….oud, want inmiddels 62 jaar;)

• Agnes

Nou, kijk ff….vorig jaar zomer genomen, toen dus nog “maar” 61 jaar en met een bovenframe…valt toch mee?

• Kaat

Nee, tandarts zei: eerst gebit en wellicht over een jaar vervangen door implantaten etc, lijkt mij een duur feestje maar dit moet uiteraard heel goed besproken worden, het was nu redelijk kort: foto's maken/bespreken.

Te kort ook naar mijn gevoel.

• Kaat

Wat nou oud? Lieverd! :D

Ja, bij mij zijn het ook juist die voortanden die in een radikaal raar tempo achteruit zijn gegaan en ik hoopte dus ook dat ik ook ‘gered’ kon worden met zo'n frame maar gaat um niet worden, aan de andere kant heb ik ook zoiets van: oké, je zal er toch aan moeten, als het niet nu is (wat het dus al is) dan over een paar jaar ofwel uitstel van executie.'

Hou op over spuiten haha, angsthaas nummer 1 ben ik daarin!

Maar jij had hem dus al voor je 40ste?

Tja, waarom zet ik dit hier neer, omdat ik mij toch een beetje in mijn vrouwelijk aangetast voel of zoiets, het is zo'n raar idee, inderdaad, een amputatie!

Pijn heb ik trouwens niet, voel wel wat hier en daar.

• Kaat

ik zie een heel mooi gebit en twee supersnoesels van katten! :D en jij ziet er trouwens verder onwijs goed uit!