Auteur: Dikkertje Dap (—.cable.casema.nl)
Datum: 14-02-2009 00:11
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik het eens ben met het topic van Swartdam over de verstandelijk gehandicapten.
Dat mag DD
Ik ben het er niet mee eens..vaak.
De kinderen, want dat zijn het kunnen dan wel zeggen dat ze tegen abortus zijn maar hadden de ouders daar niets iets meer hun best voor kunnen doen om op ze in te praten? En wat te denken van sexuele voorlichting, het gebruik van voorbehoedsmiddelen, ook een leuke om daar met je kinderen vooral vroeg mee te beginnen want kinderen beginnen steeds vroeger met sexuele experimenten. Het is te hopen dat deze baby een liefhebbende vader en moeder zal blijven behouden met ouders van deze leeftijd, vrees dat het opa en oma zullen worden die pappa en mama zullen gaan spelen voor de rest van de kindertijd van hun kleinkind, arme drommel.
Dikkertje Dap schreef:
>
De arm van de
> Kinderbescherming is machtig, behalve daar waar het
> daadwerkelijk nodig is!!!!!!
>
> DD
Belachelijke opmerking. De vele gevallen waar de kinderbescherming ingrijpt om een kind te beschermen halen 9 van de 10 keer het nieuws niet, maar is wel degelijk in het belang van het kind.
Ik dus niet. Ik ben geen voostander van abortus….maar dit vind ik nog veel minder. Ik ben het een beetje peut dat tegenwoordig alles maar moet kunnen. 50 jaar terug had je kans gelopen om half dood geslagen te worden als je zo jong zwanger thuis kwam. Ook geen goed middel, maar dat jaren 70 beleid..alles moet kunnen, je moet overal voor openstaan. Sorry…twee kinderen die een kind krijgen vind ik verre van gezond….niet goed voor de ontwikkeling van die twee kinderen, en hoe de ontwikkeling gaat lopen van die baby is nog maar de vraag.
Ik kan je wel vertellen dat mijn 17 jarige dochter toch van mij advies zou krijgen om een abortus te doen. Ik ga ook zeer zeker niet mezelf nog met een baby op laten zadelen. Ik heb drie kinderen, daar laat ik het bij. Ben daar ook meer dan duidelijk hier thuis. Zwanger betekend toch echt een jonge moedershuis. Ik zou achter de keuze staan, maar zou er absoluut niet blij mee zijn. Je grootouder rol wordt ook heel anders dan. Als ik oma wordt, moet ik oma zijn. Geen surrogaatmoeder omdat de eigen moeder druk met barbies aan het spelen is…
San
“De arm van de kinderbescherming is machtig,” gr Bernadette
Zo lijkt het voor de buitenwereld vaak.
Als je meer weet hoe jeugdzorg werkt dan ziet het er anders uit.
Jeugdzorg, rechters er komt heel veel aan te pas voordat een kind weggehaald wordt bij de ouders.
Het is echt het laatste wat men zal doen omdat iedereen weet hoeveel schade dit oplevert. Soms (en helaas veel te vaak) neemt men een beslissing in het belang van het kind.. daar staat de kinderbescherming/jeugdzorg voor.
Dat is hun werk! Ik ben blij dat het gebeurd en laten we eerlijk zijn het gebeurt vaak te laat, als kinderen al jarenlang bloot hebben gestaan aan verwaarlozing.
In dit geval kan je je afvragen of er hechting had kunnen ontstaan bij de ouders van dit kindje. Verzorgen, eten geven en verschonen zal misschien niet het probleem geweest zijn maar liefde, aandacht, warmte.
Dat is wat familie ook niet kan geven, niet in die mate dat er hechting kan ontstaan.
Het is niet voor niets dat er zoveel kinderen met een hechtingsstoornis rondlopen.
Een kind krijgen kan iedereen, een kind een toekomst bieden zodat het een evenwichtig persoon kan worden. Het een goede emotionele ontwikkeling kan doormaken is van een heel ander kaliber.
In dat geval als dat niet gegeven kan worden,doet jeugdzorg zijn werk.
Ben het daar helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeugdzorg, rechters er komt heel veel aan te pas voordat een kind weggehaald wordt bij de ouders.
->NIET WAAR!!!!!!
Ik ken ze, zomaar een baby kwijt, omdat de normen en waarden van een ander door de strot werden geduwd. En veel. Ik ken alle facetten van die kant. Heb met jeugdzorg te doen gehad als kind zijnde, heb een kind in een instelling gehad, (Glen Mills) en heb er jaren gewerkt….en veel te veel gezien wat niet door de beugel kan.
Jeugdzorg is machtig, en laat die macht nog vaak uitoefenen door 21 jarige meiden die net van school komen….
Say no more please!
San
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?