Ruzie met werkgever

• charlene

Het lijkt er veel op dat die je wil lozen op en of andere manier.Dit is niet goed voor jou werksfeer en f=ging als de donder de ziektewet weer in.Schakelde me huisarts in die heb je dan als achterhand.Je baas gelooft je gewoon niet.het ergste wat je mee kan maken als je voor leugenaar wordt uitgemnaakt.Terwijl je zelf niet goed in je vel zit.Zet de bedrijfarts er ook achter dat dit zo niet langer kan.Hebben jullie in je bedrijf geen vertrouwenspersoon dan waar je mee kan praten of een or.Dit moet je niet over je kant laten gaan.Als je ziek bent functioneer je ook niet goed.Vandaar zeg ik weer de ziektewet in tot je het wel kan.En ff scheit aan die weggever hebben.Ze denken er soms heel makkelijk over maar jij kost hun nu geld dat is het hele plaatje.Tot ze zelf eens wat gaan mankeren.Ik wens je succes.

• Katinka

Er spelen eigenlijk 2 verschillende dingen: “ziek zijn” en “je werk niet goed doen”.

Als hij je beschuldigt van “niet goed je werk doen” moet je dat weerleggen. Ik weet niet of hij dit zwart op wit heeft vastgelegd? Dan moet je oppassen, hij is dan bezig met dossiervorming: een dossier om je de laan uit te werken. Die conflictsituatie zou je liefst uit moeten praten met iemand erbij die jou kan helpen omdat het voor jou emotioneel ligt en je dan hopelijk de kans krijgt de lucht te klaren. Vraag om concrete voorbeelden zodat je die kunt weerleggen, etc.

Over je ziekte mag hij niet oordelen, ziek is ziek, maar de werkgever mag je wel ‘passend werk’ aanbieden en dat moet je dan accepteren. Ben je het niet eens over het passend zijn van het werk, of over het verloop van je re-integratie, dan kun je een zogenaamd ‘deskundigenoordeel’ aanvragen bij het UWV. Dat mag je zelf doen, je baas ook. Het is een onafhankelijk oordeel.

• Desiree2

Dat zeg je zeer goed en helemaal juist!!!!!!!!! chapeau Katinka

• stien50

Hoi dames: Dank je wel voor alle raadgevingen.

Ik was bij de controlearts en die stelde voor gedrieen in gesprek te gaan.

Ik heb maar ja gezegd wat moet je anders.

Nu heeft ze telefonisch contact gehad met mijn baas en zijn ze overeengekomen dat ik met hem (dus zonder haar) ak donderdag als ik ga werken een gesprek gaan voeren.

Nou ik weet nu niet of dit zo'n goed idee is want tja als je al twee keer niet normaal kan doen hoe wil je dat dan nog proberen?

Zoals gezegd moest ik vanmorgen op controle maar mijn baas had ervoor gezorgd dat hij afgelopen vrijdag al een mailtje naar haar had toegestuurd om te vertellen dat het allemaal niet goed loopt (mijn schuld natuurlijk)

Afijn ik zie wel hoe het loopt. In mijn hart ben ik er klaar mee maar ja je moet wat \

groetjes

stien50

• Desiree2

jaja geen goed idee om alleen met je baas te gaan praten, neem a.u.b. wel iemand mee naar dat gesprek, ik snap dat je er klaar mee bent maar je zit nu wel klem want als je ontslag neemt heb je geen rechten dus je moet wel door gaan nu. vraag eens aan de bedrijfsarts waarom zij er niet bij mag zijn. ik zou lekker helemaal de ZW in gaan omdaat je hier nog niet klaar mee bent

• yvon

Een bedrijfsarts is er ook voor jou!!

De taak van een werkgever is om contact te houden en je weer aan het werk te krijgen en jouw taak is om goed voor jezelf te zorgen en weer te gaan werken zodra het kan, eventueel vervangend werk (wet Poortwachter

http://www.wetpoortwachter.nu/page.php?id=2