Ruzie met werkgever

• Desiree2

ik ga nu naar bed maar als ik je nog ergens mee kan helpen mag je me altijd mailen Stien verder wens ik je veel sterkte

• Swartdam

Hoi ,

Bel eens het juridisch loket en vraag wat je rechten zijn . Ook een vakbond al of geen lid moet je kunnen adviseren .

www.jobcircle.nl is een site voor werknemers , je kunt je daar gratis in laten schrijven en daar juridisch advies inwinnen , sterkte Bernadette

• Annelies 47

We zijn lid van een bond, die doen meestal goed hun best

Je kan altijd lid worden, maar je moet er dan wel tenminste eerst een half jaar lid zijn

dan komen ze echt in aktie

Die verzekering kan je ook wellicht helpen, maar of zij juristen in dienst hebben, weet ik niet???

• Danjel

Hoi Stien,

Neem eens contact op met een onafhankelijk arbeids adviseur in jouw buurt. Misschien kan hij/zij iets voor je betekenen. Het kost je niets. Ik heb zelf goede ervaringen ermee.

http://www.onafhankelijkarbeidsadviseur.nl/

• viviane

Hoi

Dat kan ik me voorstellen wat een stress situatie dit voor jou moet zijn

Als je er op jou bedrijf een vakbond is lid of geen lid zou ik zeker dit melden en ook aan de bedrijfsarts

Bij ons in België is er ook een meldpunt voor pestgedrag (mobbing) en dat neemt men tegenwoordig heel serieus ook de ongewenste intimiteit op je werk enz…

Je zal misschien niet de enige zijn met die werkgever en misschien heeft de bedrijfarts ook al meldingen gekregen van zulk gedrag van jou werkgever

Niet blijven zitten zulk gedrag kan niet getolereerd worden

Dit kan voor jou en het hele bedrijf niet gezond zijn

Sterkte en veel succes we leven met je mee

Viviane

• stien50

Lieve dames: bedankt voor jullie raadgeving: zoals ik het nu begrijp is het wie de langste adem heeft: ak maandag moet ik naar de controle arts. Daar ga ik wel mee praten.

Het is een heel aardige begripvolle arts tot nu toe dus kijken wat zij er van zegt.

ik laat het jullie weten. Bedankt voor jullie raadgevingen

stien50

• Desiree2

Stien dat heb je dus uitstekend begrepen en de werknemer trekt 9 van de 10 keer aan het kortste end. Veel sterkte he

• viviane

Hoi

Ik wens Stien succes en ik ben er niet mee eens dat je als werknemer 9 op 10 aan het kortste eind trekt

Je moet proberen om een eind aan pestgedrag te maken

De controlearts of bedrijfarts heeft beroepsgeheim en moet ten dienste staan van de mens

Ik zou zeker dit melden aan de vakbond lid of geen lid maar ik zou dit kenbaar maken er zijn misschien nog klachten

Eendracht maak macht

Zoek desnoods nog andere kanalen op waar je dit pestgedrag in vraag kan stellen

Misschien weren de artsen wel waar je met probleem verder kan

Succes en wees positief je trekt misschien niet aan het kortste eind

Viviane

• stien50

Hallo Viviane: Dank je voor je opbeurende woorden. En iedereen trouwens.

Het is gewoon wel heel moeilijk voor mij. Vooral omdat ik al niet mijzelf ben al een paar maanden.

Geestelijk kan ik dit absoluut niet gebruiken, maar je ben wat dat betreft nergens.

Als je baas de pik op je in hebt gekregen dan wordt het heel moeilijk.

Maar ik zie wel waar het schip strand. Zolang ik er niet te erg aan kapot ga zal ik me met hand en tand verzetten, maar als het te erg wordt dan moet ik toch wel aan mijn gezondheid denken.

maar allemaal bedankt,.

groetjes

stien50

• Desiree2

Viviane ik merk aan je antwoord dat je dit probleem zelf nog niet hebt ondervonden, gelukkig maar voor je, maar wanneer een baas/bedrijf echt van je af wil, en het maakt dan niet uit of je bij een klein of heel groot bedrijf werkt, dan ga je der uit hoe dan ook.. bedrijven schuwen geen enkele laakbare methode, ik hoop echter voor Stien dat het uiteraard niet zo ver zal komen.

Stien, je zal echter alle afspraken die je gaat maken met je baas, of pz adviseur zwart op wit op papier moeten zien te krijgen ook de afspraken die je gaat maken voor je terugkeer naar de werkplek, en hoe dit zal gaan verlopen, maar we wachten eerst maar eens je gesprek met de bedrijfsarts af, weet wel dat de bedrijfsarts je alleen kan adviseren maar hij/zij kan geen druk op de baas uitoefenen in jou voordeel, dat is het vervelende wanneer je 2 petten op hebt zoals een bedrijfsarts