kopen via internet

• viviane

Hoi

Zijn er mensen die al eens wat aankopen via het internet?

Ik heb onlangs in het tijdschrift Weekend Knack gelezen dat via de site

fragrancenet.com goedkoper parfum kan kopen en zelfs met de shipping kosten scheelt het wat

Ik heb me een fles eau de parfum Paloma Picasso besteld Hier in België kost een fels 100ml eau de parfum rond 133 euro -20% korting is rond de 100 euro en via deze site 62 dollars10.95 dollars verschepinskosten inbegrepen

Nu weet ik niet of ik taks moet betalen

Mijn vraag is hebben jullie ervaring in winkelen via internet en hoe zit dat met de taksen enz…

Er is nog een site fragrancex.com ook van parfum enz..

Viviane

• Tries

Ik koop regelmatig online, gewoon weg omdat het vaak goedkoper is..

Altijd even kijken of de prijzen inc BTW of ex natuurlijk…

Zelfs dit jaar de sint aankopen online gedaan scheelde me een hoop tijd en gezoek

heb er eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee

gr Tries

• viviane

Aan Tries welke sites bezoek je om te kopen?

Als je iets koopt van United States moet je dan nog invoertaks betalen?

Viviane

• Petracs

Het ligt er aan wat de verkoper als waarde op het pakje zet; boven een bepaald bedrag moet je tax/invoerrrechten betalen.

Zoek het na op de site van de douane (of heet dat anders in Belgie?)

Ik weet wel dat onlangs (1 dec?) of binnenkort (1 jan?) het vrij in te voeren bedrag fors wordt verhoogd, maar dat moet dan ook wel op de site te lezen zijn. Ik neem aan dat dat Europese regels zijn, dus dat het ook voor Belgie geldt.

• Tries

Over het algemeen in ned, of binnen de EU

Per 1 dec is er het een en ander veranderd zie

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-04.html#P92_6003

gr Tries

• Beheerder

Wij kopen met regelaamt online in Amerika. En hebben nooit invoerrechten betaald.

• viviane

Hoi

Adnil kan je eens wat sites doormailen van USA waar interesante dingen te koop zijn

Hoe komt het dat je geen invoerskosten betaald of btw

Ik dacht als het lager is dan 22 euro en niet maar tussen 22 euro en 150 euro wel en voor parfum, tabak enz.. gelden andere regels

Viviane

viviane.foucart@skynet.be

Alvast bedankt

• Wilhelmina

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar van deze club heb ik wel positieve berichten gehoord:

http://oth.strawberrynet.com/main.aspx?region=OTHERS

http://oth.strawberrynet.com/staticIndex/wfragIndex_1.html

http://oth.strawberrynet.com/wfrag.aspx?BrandId=9&goChar=P#1208

't Ligt uiteraard aan de koers van de dollar of ‘t goedkoper is. Momenteel is 85 dollar zo’n 61 euro.

Kopen via internet wordt goedkoper

Uitgegeven: 30 november 2008 15:07

Laatst gewijzigd: 1 december 2008 10:46

SCHIPHOL - Vanaf maandag hoeven op internetaankopen van buiten de Europese Unie (EU) tot een bedrag van 150 euro geen invoerrechten meer betaald te worden.

Tot 1 december lag die grens op 22 euro. Dat heeft de douane bekendgemaakt.

De verhoging geldt ook voor aankopen bij postorderbedrijven buiten de EU, maar niet voor aankopen bij particulieren. Daarvoor geldt een grens van 45 euro.

Postorderbedrijf

Zowel bij het kopen via internet als het kopen bij een postorderbedrijf in bijvoorbeeld de VS moet vanaf een bedrag van 22 euro wel BTW betaald worden. Daarvoor gelden verschillende tarieven, van nul tot 19 procent. Die zijn te vinden op de site van de douane.

Fysiek

Voor aankopen die fysiek in landen buiten de Europese Unie worden gedaan gaat de grens vanaf maandag omhoog van 175 euro naar 430 euro. Dat geldt voor reizigers die per vliegtuig of schip de EU binnenkomen.

Mensen die met de auto de grenzen van de Unie overgaan, mogen voor 300 euro aan goederen meenemen zonder daar belasting over te betalen. Het onderscheid wordt gemaakt omdat het over land makkelijker is om veel goederen mee te nemen.

• viviane

hoi

bedankt voor de info

viviane

• nicole

Ik ook niet, heb er heel veel gekocht en nooit 1 cent invoerrechten hoeven betalen