een vriend

• jannie

Hey hallo,

Ik ben bevriend met Mike en hij heeft meegedaan aan Family Matters een progamma van Keith Bakker. Mike was verslaafd aan gamen (World of Warcraft) en had hierdoor veel problemen thuis.

Hij sloeg gaten in deuren was onhandelbaar en z’n ouders en zus moesten het vaak ontgelden. Wil je hier meer over weten….

Family Matters

Dinsdag 16 december, 20:25 Nederland 3

• roeli

ik heb een vriendin, die steeds maar zei dat ze weer eens bij mij op bezoek zou komen……al meer dan een jaar……………

een paar maanden geleden ben ik spontaan bij haar langsgegaan…….ze zag er niet uit, verwaarloosd enz. ook verslaafd aan dat spel bekende ze, al 2 jaar of zo iets. ze had ook haar tegenspeler al ontmoet, die is half zo oud als haar en woon in zuid duitsland. ze hebben nu iets samen, althans, ze voelen iets voor elkaar. wat dan vraag ik me af, als je alleen maar kunt gamen…….zelfs haar gezin ziet ze niet meer staan, helemaal in de ban van dat spel en die knul.

heb een goed gesprek met haar gehad, ze ziet het ook wel in maar haar verstand is niet meer optimaal. heel erg, als je opeens als 47-jarige zo verslaafd kunt raken.

• Desiree2

brrr erg hoor, maar waarom is haar verstand niet optimaal?

• roeli

omdat ze een hbo opleiding heeft, een erg realistisch persoon was, veel te nuchter voor deze spelletjes en door wat dan ook helemaal in de ban geraakt.

snap er echt niks van.

• Desiree2

pfff errug zeg, maar misschien kun je nog wat bijdragen door regelmatig met haar te praten en te proberen dat ze hulp gaat zoeken voor dat het echt te laat is

• Swartdam

Het online gamen en de verslaving daarvan word erg onderschat . Zeker dit spel is een ramp wat day betreft , gr Bernadette

• roeli

is denk ik al te laat, had haar laatst een mailtje gestuurd met mijn naam en kreeg ik een verwarrend mailtje terug: herken je schrijfstijl maar kan je niet plaatsen….hallo, 28 jaar zijn we bevriend en je herkent mijn naam al niet meer????

ze neemt de telefoon niet op, haar man ook niet, ze reageert nergens op, ik denk dat ze richting múnchen vertrokken is.

nou ja, hoop dat ze ergens hulp krijgt.

• roeli

jazeker wordt dit erg onderschat, maar je hoeft er niet de straat voor op om te stelen, je valt verder in principe niemand lastig, je familie en vrienden zeggen dat ze je nooit meer zien, we krijgen smoezen te horen waarom niet, jazeker is dit een verslaving en ik denk dat er heel veel mensen die dit spel spelen, niet of weinig meer geinteresseerd zijn in de andere dingen in de echte wereld.

• ^^Jeannette^^

Een anonieme verslaving!

Ik kan je alleen zeggen, duik er niet in en blijf het op afstand bekijken, je kan wel met een verslavingslijn bellen en vragen wat jij kunt doen en of er misschien een instantie bestaat die jouw vriendin en haar medeverslaafde kunnen benaderen!

• Swartdam

Klopt Roeli ,

Neem die Canadese jongen die ruim een maand terug weggelopen was van huis na diverse conflicten thuis over dit spel . Duizende mensen hebben naar hem gezocht , zelfs de makers van het spel hebben op allerlei manieren geprobeerd te helpen , met geld voor eventuele tips enz. De jongen was 15 , na een week hebben ze hem dood gevonden ,en geen misdrijf . Zelfmoord dus …….Ik begrijp de topic van Jannie dan ook goed , zelf game ik ook graag , niet dit soort spellen of online maar meer adventure,s en ook ik moet voor mezelf hard zijn en niet meer dan 2 uur per dag . Er word veel te weing aandacht aan besteed want het is geen drugs of alcohol groetjes Bernadette