December=feestmaand, = ???????

• Paul

Ik lees altijd inhoudelijk.

• Sandy

Nou, ben ik niet met je eens. Maar goed, dit is niet de pagina om daarover in discussie te gaan.

Ik vroeg naar December=feestmaand=.

Het houdt mij bezig hoe mensen daarmee bezig zijn.

Kerst doet mij niks, mensen zijn geweldig om je mee bezig te houden.

San

• Maria

En koeien;)

• Hyperactief A-P

Als je het commerciële er af denkt dan vindt ik het aan de ene kant wel wat gezelligs hebben Sandy. Aan de andere kant vindt ik het van kind afaan ook hypocriet. Neem nu militairen, een kerstbestand wat vaak ook nog niet eens gerespecteerd wordt en daarna elkaar weer elkaar met wapens afmaken. Wat blijvende vrede op aarde had moeten zijn, is vreten op aarde geworden. Met niet te vergeten een enorm aantal mensen inclusief in eigen land die geen droge snee brood op hun bord hebben, laat staan gezelligheid. Ik ben altijd blij als al die hypocriete idioterie weer voorbij is, doe maar normaal, is al gek genoeg.;) Groetjes v Hyperactief:)

• Angelique

Ik vind kerst heerlijk.

Ik houd van kerstsfeer en kerstversiering, maar niet eerder dan dat Sint weer terug naar Spanje is.

Pakjesavond is hier gezellig samenzijn met ons gezin en mijn ouders. Maar goed, die komen iedere week op vrijdag, Daar hoeft het geen 5 december voor te zijn.

Eerste kerstdag is voor familie. Die komen dit jaar gezellig hier eten.

Ik houd van mensen aan mijn tafel, liefst zoveel mogelijk. Hoeft niet speciaal voor kerst. Altijd gezellig….

2e Kerstdag is voor ons gezin. Lekker uitwaaien, bioscoop en (lekker makkelijk) de restjes van 1e kerstdag opeten.

Met oud&nieuw zijn we alleen met ons gezin.

Zelfde soort avond als elke zaterdag, alleen dan met vuurwerk als afsluiter.

Na 12 uur komen de buren nog een nieuwjaarsborrel halen en wensen we elkaar het beste voor het nieuwe jaar.

En dat “vreetfestijn” en overdreven gedoe met 5 december…. tsja, dat heb je toch echt zelf in de hand. Niemand is verplicht om daar aan mee te doen. Hetzelfde geldt voor de verplichte nummertjes.

• Paul

militairen voeren enkel maar uit, wat de politieke machthebbers bedenken. Op een enkele bananenrepubliek na dan, waar de militairen de baas zijn.

• Sandy

Militair worden is in het rijke westen een keuze Paul. We hebben het nu niet over een Afrikaans leger waar kinderen gek gemaakt worden met drugs, en zo hun eigen ouders laat vermoorden…..

• Hyperactief A-P

Klopt Paul, maar dat maakt het vindt ik nog erger, bevel is bevel is uitschakelen van de eigen gedachten… Overigens veranderd het niets aan wat ik stelde. Groetjes v Hyperactief

• Paul

nee, we hebben het inderdaad niet over kindsoldaten, dat is weer iets heel anders.

Zeer verwerpelijk, en misdadig.

• Dikkertje Dap

December is feestmaand???? Ik heb me wel is laten vertellen dat het leven eigenlijk iedere dag een feest zou moeten zijn!!!!!!