Wat leuk dat je mijn schrijven zo bijhoudt:-)
tis ook ieder jaar weer kerst, en ieder jaar vier ik het niet, en ieder jaar verbaas ik mij erover hoe anders mensen het vieren……;-). en ieder jaar verbaas ik mij ook om het feit dan mensen zeggen dat het een “gezellig” samenzijn is. Elk feest moet gezellig zijn, of dat nu Sinterklaas, Suiker, of Kerst feest is…..en vrienden en familie…..die moeten altijd kunnen komen, aan kunnen schuiven, ook al heb je weinig….ik vind het zo jammer dat het met kesrt zo van belang is, en de rest van het jaar hechten mensen er minder waarde aan lijkt het.
Ik ben niet Christelijk opgevoed, sterker, mijn ouders hebben mij bewust niet laten dopen, (ondanks dat alle kindjes wel gedoopt werden in mijn familie tot RK) en kerst gekoppeld aan eindelijk wat vrije dagen (mijn moeder was bloemmiste, dus die was echt blij na die drukke dagen), en de geboorte van een goddelijk kind heeft mijn moeder altijd in de wind gegooid. Meiske, Gods kinderen zijn we allemaal, inclusief die van mij.
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat kerst vieren stom is, het heeft voor mij geen enkele waarde, de geboorte van Christus vieren. Daarom geef ik aan dat ik het lichtfeest vier. Ieder jaar opnieuw;-)