In het land der blinden...

• purk

pffffffffffff zeg,

wat een ge-ouwe-h!

ik krijg ook wel eens kleding, voor Emma, schaam me daar helemaal niet voor!

En ook gewoon op het schoolplein!

het wordt besproken op het schoolplein, er wordt geholpen op het schoolplein, er wordt niet “net alsof”gedaan op het schoolplein.

Je kunt ook overal zuur over denken zeg

• purk

neee….geen woorden voor…….

hoe schandalig,,,,, een zak kleding die op het schoolplein gegeven wordt van mevr A naar B. Met alle goede bedoelingen, maar nee, oe, zo erg, geen woorden voor…

in welk een wereld leef jij?

In het dorp hier doet men niet moeilijk.

Doet men niet alsof, achter het fietsenhok.

Nee hoor, en trouwens, het werpt zijn vruchten af, je brengt andere moeders op een idee, want hun hebben ook nog kleding, en weggooien is zo zonde!

en ja, je hebt hier van die kledingbakken, maar die zitten altijd zo vol, dat alles er naast wordt gezet, waar dan weer mensen “weet ik veel waar vandaan” om die zakken rechtstreeks in de auto te zetten, en die brengen ze echt niet naar het leger des heils hoor!

nee, doe mij maar eerlijk en gewoon.

en dat je er geen woorden voor hebt, vind ik zeer triest……

• Swartdam

In een wereld van wederzijds respect ……. bijv.

• purk

beter voor doen voor een ander, heeft niets met respect te maken.

gewoon jezelf zijn, en elkaar helpen, dat vind ik respect.

maar ieder is anders, blijkt maar weer…….

• Hyperactief A-P

Ik zie het probleem niet Bernadette, als iemand anderen daar rechtsstreeks een plezier mee kan doen, dan is daar toch niets mis mee. In Amsterdam zijn scholen die kinderen van brood voorzien, dat vindt ik pas echt triest, maar ook daar kijkt niemand meer van op… Groetjes v Hyperactief

• Swartdam

Ieder zijn mening Hyper , gr Bernadette

• Hyperactief A-P

Ik wist niet dat je boos werd Bernadette.:D Groetjes v Hyperactief;)

Swartdam schreef:

>

> Ieder zijn mening Hyper , gr Bernadette

• ABS

> Ondanks Artikel II-92, met de titel "Het verbod van

> kinderarbeid en de bescherming van jongeren op het werk",

> wordt door middel van de Slotakte (Titel IV, artikel 32,

> toelichting) en de dienstenrichtlijn 94/33 in werkelijkheid

> het recht gegeven kinderen van 13 jaar en ouder te werk te

> stellen; en onder bepaalde voorwaarden ook jongere kinderen.

Wat voor'n voorwaarden dan? In geval van een ramp? = milieu? / Fincanciële krisis?

> Met artikel II-94, de Slotakte (titel IV, Artikel 34,

> uitleg), en Artikel III-209, vrijwaart de EU zich van enige

> verplichtingen op het gebied van sociale hulp. Ondanks

> Artikel II-91 zal het dankzij de dienstenrichtlijn 93/ 104

> uit 1993 of nieuwe versies ervan mogelijk zijn om werknemers

> veel langer te doen werken, tot aan maar liefst 65 uur, en

> zelfs meer.

Gaarne meer info … want chauffeurs moeten in 2011 terug naar een 48urige werkweek (max 60u per week / gemiddeld gezien 48u) waardoor ze dik 15% aan inkomen gaan verliezen volgens de vakbond. Volgens mijn eigen berekening zou ik er persoonlijk meer op achter uit zijn gegaan (zeecontainers internationaal werkweken 60a70 uur binnen de rij&rusttijden … 'ts een keuze die je maakt om chauffeur te worden).

HOE kan het dan zijn dat er een dienstenrichtlijn is die 65 uur aan geeft en zelfs meer??? Dat begrijp ik niet … hoe zit het dan met die 48 urige werkweek?

• ABS

Inderdaad … zeer gevaarlijk. Maar er zijn slechts een paar mensen die het gehele plaatje nu beginnen te zien. En die worden in de media belachelijk gemaakt …

*** ik ga maar weer eens met google een paar dingen opzoeken die jij hier hebt geschreven ***

• Hyperactief A-P

Geen idee wat de precieze voorwaarden zijn voor jongere kinderen ABS. En wat betreft die verschillen in uren, het gaat stapsgewijs, steeds een stapje verder. Af en toe wordt er een ballonnetje opgelaten in de media, en als er weinig protest te verwachten is dan wordt het stilletjes ingevoerd. Groetjes v Hyperactief