In het land der blinden...

• Hyperactief A-P

Kinderarbeid … vertel???

Hebben we het hier over een krantenwijk/folderen of vakkenvullen in de supermarkt? Aldus: ABS.

Nee ABS, hieronder heb je de EU artikelen die ik toevallig gisteravond op een ander forum uitgetypt had. De link die daaronder staat, laten meer eerder door mij uitgetypte artikelen zien. De Europesche grondwet gaat dan niet door, maar het verdrag wel, en dat verdrag is nou net een naamsverandering van die grondwet. De EU heeft in geschillen altijd het laatste woord. Democratie bestaat niet in de EU, net als Trias Politica niet bestaat. Dat laatste betekend dat alle machten in dezelfde handen zijn, en niet zoals in ons land gescheiden. De macht van het groot kapitaal dus.

Ondanks Artikel II-92, met de titel “Het verbod van kinderarbeid en de bescherming van jongeren op het werk”, wordt door middel van de Slotakte (Titel IV, artikel 32, toelichting) en de dienstenrichtlijn 94/33 in werkelijkheid het recht gegeven kinderen van 13 jaar en ouder te werk te stellen; en onder bepaalde voorwaarden ook jongere kinderen.

Met artikel II-94, de Slotakte (titel IV, Artikel 34, uitleg), en Artikel III-209, vrijwaart de EU zich van enige verplichtingen op het gebied van sociale hulp. Ondanks Artikel II-91 zal het dankzij de dienstenrichtlijn 93/ 104 uit 1993 of nieuwe versies ervan mogelijk zijn om werknemers veel langer te doen werken, tot aan maar liefst 65 uur, en zelfs meer.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=2054&t=2054

24 uurs economie Aldus: ABS.

De 24 uurs economie ben ik tegen, omdat het verenigingsleven etc. waar mensen elkaar sociaal kunnen bijpraten de nek omdraait. Daarnaast kunnen burgers maar één keer die Euro uitgeven, is een kwestie van beter plannen. Ook uit energie/ milieu en personeelskosten overwegingen ben ik tegen, die extra kosten betalen we in het product terug. Zelf heb ik nog de tijd meegemaakt dat Melk e.d. s'nachts aangeleverd werd. Dat is door middel van actiegroepen van omwonenden afgeschaft. Iedereen wil verse producten om de hoek, behalve de aalevering.;)

Je hebt mensen ik heb toch niets te verbergen??? Aldus: ABS.

Dat klopt die mensen heb je, maar als hun identiteit gestolen is en er criminaliteit mee gepleegd is waardoor ze van hun bed worden gelicht, dan hebben zelfs deze naïeve mensen opeens een heel andere mening… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Ze weten niet exact hoe het allemaal zit, maar dat het leven duur is, kan iedereen over meepraten! Aldus: purk.

Klopt Purk, dat vindt ik dan ook geen naïeve mensen, want dan was ik dat zelf ook.;) Dat is gewoon onwetendheid. Met naïef bedoel ik mensen die keiharde feiten wegwuiven als zijnde sprookjes e.d.

Op het schoolplein worden zakken kinderkleding gegeven aan moeders die het met minder moeten doen.

Er worden baantjes gecreeerd (moeder van een vriendin van 1 van mijn kinderen helpt me nu 1x per week met de huishouding) zodat haar dochtertjes op paardrijden kunnen blijven.

Iedereen wil ineens helpen, bv op school, want het leven is al zo moeilijk. Aldus: purk.

Dat vindt ik een zeer positieve ontwikkeling, we moeten niet met zijn allen depressief gaan zitten zijn, creatieviteit om anderen te helpen is de mooie kant van een crisis. Ik hoop dat er ook meer saamhorigheid uit voortkomt. Groetjes v Hyperactief

• Beheerder

Ook wij geven veel weg wat we niet meer nodig hebben en kunnen missen.

Van kleding tot meubels.

Wij hebben hier ons zelf een instelling aangemeten. je kijkt er al een jaar niet meer naar om dus je hebt het niet nodig. Weg ermee.

Zelfs op MP merk je dat men voor weinig wat wilt kopen. Zo hebben we een jukeb0x te koop staan willen er eigenlijk 1400 voor hebben maar voor 1200 mag hij ook weg en misschien nog wel een beetje lager. Nee wat wilt men 650 als max bedrag geven en dan nog opdringerig doen en pushen zodat we overstag gaan. Nou in dit geval mooi niet hij staat niet in de weg.

Zo ook met 4 autobanden inclusief velgen eentje was zo opdringerig aan t doen en ons aan het spammen dat hij er 25 euro voor wilde geven en het meteen op kwam halen.

We hebben ondanks dat ik sinds 1 okt werkeloos ben geen stap terug hoeven te zetten. Dit komt ook omdat we zuinig omgaan met wat we hebben en geen spontane en onnodige aankopen doen.

Maar dat het leven duur is geworden is nu eenmaal een feit.

• Hyperactief A-P

Overtollige kleding e.d. doe ik meestal in de speciale zakken die ze daarvoor op komen halen van het Leger des Heils of andere instellingen. Voor de rest breng ik veel bruikbaar ander spul naar de kringloop, en hier in Amsterdam zijn sinds kort winkels voor tweede hands goederen geopend, waar klanten van de voedselbank eens in de zoveel tijd gratis spullen uit mogen zoeken. Ook daar ga ik binnenkort een paar dozen overtollige spullen heenbrengen.

En ja je heb altijd mensen die voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Heb ooit zo'n opdringerig typ aan een zwarte beurs kraampje gehad waar ik vroeger nog wel eens op stond. Nieuwe mistlampen voor de auto die ik nooit gemonteerd had gingen voor een koopje weg. Die leipo wilde er een gulden voor geven destijds, waarop ik zei dat ik dat voor zijn kop gaf ook, maar dat die hem dan wel zelf moest uitbenen.:D

Maar niets hielp in het begin, hij bleef elk uur komen, totdat die liet doorschemeren dat ik aan het eind van de dag als ze niet verkocht waren overstag zou gaan, waarop ik antwoorde, dan trap ik ze nog liever voor je neus stuk, dan heb ik er toch nog lol voor gehad. Dat was voldoende voor hem om niet meer terug te komen. Als ik iemand met weig of zonder geld daar een plezier mee kan doen graag, maar zulke gasten hebben bij mij geen schijn van kans. Groetjes v Hyperactief

• Swartdam

Die leipo wilde er een gulden voor geven destijds, waarop ik zei dat ik dat voor zijn kop gaf ook, maar dat die hem dan wel zelf moest uitbenen aldus Hyper ….

Hyper , je woordkeuze is zéér poetisch maar hou je ff rekening met mijn teer gestel , groetjes Bernadette

• Sandy

Goed Purk, dan woon jij wel in een heel erg open minded dorp. In de gemiddelde stad zou een moeder het een schande vinden, en net doen of het haar niet raakt, de armoede.

San

• Swartdam

Op het schoolplein worden zakken kinderkleding gegeven aan moeders die het met minder moeten doen…….

In het land der blinden is iedereen gelijk …… en zouden de moeders het ook privé aan de desbetreffende ouders kunnen geven dat geeft wat meer sjeu , mijn mening althans , gr Bernadette

• Hyperactief A-P

:D:D:D

• Hyperactief A-P

In het land der blinden is iedereen gelijk …… Aldus: Swartdam.

Op één oog na Bernadette. Groetjes v Hyperactief:D

• Swartdam

Maar die hoort in dit soort situatie,s de andere kant op te kijken , armoede in Nederland / kleren op het schoolplein sorrie om in vaktermen te blijven dat gaat mij mijn pet te boven . Dat is , dat is ….. nee geen woorden voor eigenlijk Bernadette