Huishouding...........

• Tries

ossenstaard soep tja zie moeten ook eten, maar in de praktijk doen andere dat weer ;)

gr Tries

• Annelies

Dus eigenlijk is een goed lopend huishouden ook een vak

Waarom er zo op neergekeken wordt is dan ook niet fair

Hij of zij is maar huisvrouw of huisman

Hoe vaak hoor je het niet

Je ziet het pas aan de vuile huishoudingen, dat het belangrijk is

orde en regelmaat ook thuis

Ook als je buitenshuis werkt

• Sandy

Dat maar zul je mij niet horen zeggen. Maakt niet dat ik ga zeggen dat thuisblijfmama's een dagtaak hebben aan hun huishouden. das kolder. Ik vind vrouwen die buiten de deur werken toch altijd net even harder werken, zeker als ze daarnaast ook nog een gezin hebben…….

San

• Petr@

Of het een vak is weet ik niet, ik zie het als onderhoud, net zoals je jezelf verzorgd heeft ook een huis verzorging nodig. Wat ik wel weet is dat ik niet graag poets, dus koop ik die verzorging, hulp in de huishouding. Die mevrouw die hier poetst vind het geweldig om te doen en ik betaal daar graag voor :)

Ieder zijn ding :D

• purk

Ik ben niet goed in de huishouding.

Heb al heel wat kleding verziekt in de was, maak alleen extra schoon als mijn schoonouders komen.

Wel is het werkblad van mijn keuken schoon, en de WC. Vooral met eten en mijn taartenbakken, wil ik alles schoon hebben.

Verders stof ik 1x in de week alleen daar waar je het ziet, en keurig overal omheen.

Ik heb er een schurfthekel aan, en verzin steeds smoezen om het uit te stellen.

Heb een berg strijk van hier tot Tokio. Gelukkig heb ik een man die niet zeurt, en zo nu en dan zelf “een beginnetje”maakt aan de strijkberg, zodat ik het weer kan overzien, en verder ga.

Ik heb mijn gezin, en daarnaast mijn werk, en mijn bedrijfje. Ik ben dan ook op zoek naar een hulp in de huishouding. Tis alleen moeilijk om een goede te vinden, want die zitten al “vol”!

• Desiree2

ja wanneer je zelf zo'n vol programma hebt is het ook moeilijk om daar ook nog het h.h. bij te doen zeker wanneer je net zoals ik daar een S.C.H.U.R.F.T. aan hebt. ik weet wel dat er vrouwen in asiel zoekers centra zitten die een dergelijk zwart baantje erg fijn zouden vinden

• Annelies

Dus haar vak, schoonmaakster

Je hebt toch ook schoonmaakbedrijven

Ook mijn klas werd schoongemaakt door een vakman, in dit geval

Nu thuis, maken mijn man en ik samen schoon, hij doet dat duidelijk beter dan ik

• purk

Mogen ze werken dan?

Hier een dorp verder zit een asielzoekerscentrum

• Desiree2

nee natuurlijk mogen ze dat niet, zwart werken mag ook niet en stelen mag ook niet, het gebeurt allemaal wel

• Sandy

Zou ik toch kiezen voor een bijstandmoeder die niet kan aanschuiven s avonds met kinderen aan een gedekte tafel……….