aanvulling op eerder geplaatst bericht

  • Becca

    Hij gebruikte je alleen voor de sex.

    Hij leende je uit aan vrienden…

    jij hartstikke jong hij ouder..

    wil nog steeds niet met je over straat, dus gebruikt je nog steeds alleen voor de seks, en waarschijnlijk zijn natje en droogje…

    Loverboys zetten meisjes niet alleen achter de ramen hoor… maar lenen ze uit aan vrienden om schulden te vereffenen of om hun status te verhogen.

    Of om riskante klusjes op te knappen.

    Hoeveel tekenen moet een mens krijgen voordat ze de waarheid zien?

    Voor je het weet zit je voor 10 jaar achter de tralies in zo'n godverlaten land en zie je je kind nooit meer terug. Ze weten het altijd heel mooi te vertellen, en zo te draaien dat jij aan jezelf zou gaan twijfelen, en dan dingen gaat doen waarvan je nooit had durven dromen dat je die zou doen. En bij iedere stap verleg je je grenzen een stukje verder.

    En als het ene meisje wijs wordt en wegloopt, vindt hij heus binnen no time wel weer een nieuw slachtoffer.

    Als je nu een goede relatie hebt met je moeder zou ik dat proberen zo te houden. Je moeder is degenen waar je altijd van op aan kunt. Zij is degene die je 9 maanden in haar lichaam heeft gedragen, die je het leven heeft gegeven. Zij is degene die je de kont schoonpoetste, je in slaap wiegde, je naar school bracht, je pijntjes beter zoende en altijd het beste met je voor had.

    NIEMAND heeft jouw geluk voor ogen als je moeder. Hoe goed of ‘slecht’ een moeder ook kan zijn, zij wil altijd haar kind gelukkig zien, en zien dat het goed met haar gaat. Geen vriendin, of kerel is het het waard om de band met je moeder te verstoren.

    Misschien is jouw verhaal waar, misschien ook niet. Maar misschien heeft iemand anders er wat aan om dit te lezen. Wat voor mooie praatjes een knappe leuke knul ook heeft, hij laat ZIEN wie hij is door zijn gedrag.

    En als iemand laat zien wie hij is, geloof hem dan… want veranderen zal hij heus niet.

    Als iemand je 1 keer een mep verkoopt zal hij het weer doen. Als iemand je 1 keer als oud vuil behandeld zal hij niet ineens veranderen. Daden spreken luider als woorden. Als iemand laat zien wie/hoe hij is…

    Becca

  • Ynid

    Ik geloof van dit hele verhaal geen donder.

  • Elvira

    becca,

    status verhogen dat zou kunnen ja..

    ik bedoel ik heb een goede relatie met ZIJN moeder

    vind het gewoon best moeilijk om hem los te laten ik ken hem al 6 jaar en hij is de enige die mij begrijpt.. ik heb verder geen vrienden

    Als iemand je 1 keer als oud vuil behandeld zal hij niet ineens veranderen. Daden spreken luider als woorden

    daar ben ik dus ook bang voor ik kan en wil hem gewoon niet vertrouwen

    maar de andere kant kan hij weer zo lief zijn hij gebruikt nu ook geen harddrugs meer missch dat ie daarom toch anders is als toen

    ik wil wel weg maar ik ben gewoon zo anders als andere mensen dat ik niet mee kom en dus geen vrienden heb en dus kan kiezen alleen of met hem…

    weet et gewoon af en toe niet meer!!! heb nooit vrienden gemaakt en met mijn achtergrond maak je ze ook niet zo makkelijk

    vertrouw ook geen instanties zo kom je niet verder Becca schreef:

    >

    > Hij gebruikte je alleen voor de sex.

    > Hij leende je uit aan vrienden…

    > jij hartstikke jong hij ouder..

    >

    > wil nog steeds niet met je over straat, dus gebruikt je nog

    > steeds alleen voor de seks, en waarschijnlijk zijn natje en

    > droogje…

    >

    > Loverboys zetten meisjes niet alleen achter de ramen hoor…

    > maar lenen ze uit aan vrienden om schulden te vereffenen of

    > om hun status te verhogen.

    > Of om riskante klusjes op te knappen.

    >

    > Hoeveel tekenen moet een mens krijgen voordat ze de waarheid

    > zien?

    >

    > Voor je het weet zit je voor 10 jaar achter de tralies in

    > zo'n godverlaten land en zie je je kind nooit meer terug. Ze

    > weten het altijd heel mooi te vertellen, en zo te draaien dat

    > jij aan jezelf zou gaan twijfelen, en dan dingen gaat doen

    > waarvan je nooit had durven dromen dat je die zou doen. En

    > bij iedere stap verleg je je grenzen een stukje verder.

    >

    > En als het ene meisje wijs wordt en wegloopt, vindt hij heus

    > binnen no time wel weer een nieuw slachtoffer.

    >

    > Als je nu een goede relatie hebt met je moeder zou ik dat

    > proberen zo te houden. Je moeder is degenen waar je altijd

    > van op aan kunt. Zij is degene die je 9 maanden in haar

    > lichaam heeft gedragen, die je het leven heeft gegeven. Zij

    > is degene die je de kont schoonpoetste, je in slaap wiegde,

    > je naar school bracht, je pijntjes beter zoende en altijd het

    > beste met je voor had.

    >

    > NIEMAND heeft jouw geluk voor ogen als je moeder. Hoe goed of

    > ‘slecht’ een moeder ook kan zijn, zij wil altijd haar kind

    > gelukkig zien, en zien dat het goed met haar gaat. Geen

    > vriendin, of kerel is het het waard om de band met je moeder

    > te verstoren.

    >

    > Misschien is jouw verhaal waar, misschien ook niet. Maar

    > misschien heeft iemand anders er wat aan om dit te lezen. Wat

    > voor mooie praatjes een knappe leuke knul ook heeft, hij laat

    > ZIEN wie hij is door zijn gedrag.

    > En als iemand laat zien wie hij is, geloof hem dan… want

    > veranderen zal hij heus niet.

    > Als iemand je 1 keer een mep verkoopt zal hij het weer doen.

    > Als iemand je 1 keer als oud vuil behandeld zal hij niet

    > ineens veranderen. Daden spreken luider als woorden. Als

    > iemand laat zien wie/hoe hij is…

    >

    > Becca

  • Desiree2

    Als dit verhaal op waarheid berust dan zou ik je echt adviseren om een aantal gesprekken met een Psycholoog cq Psychiater aan te gaan, en dit is bijzonder serieus bedoeld

  • Becca

    wat ik hier zie, is een duidelijk geval van het ja-maar syndroom.

    het maakt niet uit welke argumenten ik ook aandraag, jij hebt er een ja-maar antwoord op.

    Het is voor iedereen duidelijk dat je een kerel die een medemens zo behandeld zo ver bij je vandaan moet houden als dat maar mogelijk is. Niemand kan echter op tegen het ja-maar syndroom.

    ik waag nog 1 poging:

    Wat jij beschrijft is uitermate typisch en zo klaar als een klontje. Hij heeft er eerst voor gezorgd dat je helemaal hoteldebotel verliefd op hem werd.

    Je hebt geen vrienden omdat hij jou compleet afhankelijk heeft gemaakt van hem. (= typisch loverboy)

    Hij heeft jou er door woorden of daden van overtuigd dat jij niks kan. Jij redt het niet in je eentje, je hebt niemand, je hebt alleen maar hem. En je bent alleen maar van hem, om mee te doen zoals hij wilt.

    Op het moment dat jij dreigt met opstappen paait hij je met allerlei mooie beloftes (die hij vervolgens niet waarmaakt of maar heel tijdelijk) of hij dreigt met geweld tegen jou, je kind of zichzelf. (“als je mij verlaat gooi ik mezelf voor de trein..”)

    En jij valt constant in het ja-maar syndroom: Hij blowt de hele dag…… (genoeg reden om hem er dus uit te knikkeren) JA MAARR hij gebruikt toch geen hard drugs meer??

    Hij heeft laten zien in de afgelopen 6 jaar geen enkel respect voor jou te hebben …. JA MAARRRR hij zegt dat ie NU WEL van me houd…

    Hij behandeld je nog slechter als een stuk smerig kauwgum onder aan zijn schoen…… JA MAAAARRRR hij zegt dat hij met me verder wil.

    Als je (of iemand zoals jij) op dit moment voor mijn neus had gestaan had ik je een bak ijswater over de kop gekieperd om je wakker te schudden.

    Ga praten met een psycholoog.. vijzel je zelf vertrouwen op… Schop die nietsnut de keet uit, en zet je leven op poten. Vrienden, vriendinnen en misschien een fatsoenlijke vent komen pas als jij wat te bieden hebt, dus ga ervoor zorgen dat je dat hebt!

    OF: je blijft lekker veilig hangen in je JA-MAAR wereldje, en leert leven met die randdebiel die zich man noemt. Aan jou de keus. Met ja-maaren kom je nergens.

    Zoals ik al zei: Laatste poging. Want ook ik twijfel nog steeds over de waarheid van dit verhaal. Maar je weet maar nooit. En misschien is er wel iemand anders die in zo'n situatie zit of dreigt te komen die hier iets aan heeft.

    Ik vrees alleen dat ik niet het geitewollen sokken praten tot in het oneindige type ben. Je hebt advies gevraagd, en ondanks mijn twijfels heb ik je die gegeven. Je kan er wat mee doen of niet, die keuze is aan jou. Ik blijf niet tot in den treuren antwoord geven op het ja-maar syndroom.

    Ik wens je het beste.

    Becca

  • Ellen

    Eerlijk gezegd, laten al jouw antwoorden hier in dit topic zien dat je je leven helemaal niet op de rails hebt, in mijn optiek.

  • Annelies

    En heel verwarrend

  • Elvira

    dankjewel voor je advies becca

    jij ook het beste

    x elvira

  • AgnesD

    Hoi Elvira,

    Ik denk dat er een stukje tekst is weggevallen. Behalve de titel staat er geen tekst in je berichtje. Vandaar misschien de verwarring.

    Wel wil ik even reageren op de reacties van anderen.

    Waarom is alles wat je zelf niet hebt meegemaakt, waar je niet mee bekend bent, waar je het niet mee eens bent klinkklare onzin? Wanneer is eindelijk de tijd eens daar dat mensen het voordeel van de twijfel krijgen?

    Er wordt gesmeten met termen als ‘lover boys’. Ehhh… ja! Die bestaan! Dus degenen die contact hebben met dat soort types (en in denial zijn) bestaan niet?? Bestaan er alleenstaande moeders van twintig? Ja! Bedoelen jullie te zeggen dat ‘dat soort mensen’ hier niet op het prikbord komen? Dat ze ongewenst zijn? Dat ze geen advies mogen vragen?

    Kom op zeg! Als het verhaal van Elvira niet klopt, gaat het verhaal (helaas) voor een heleboel andere vrouwen WEL op (teveel om te tellen, helaas). Dus wees zo sportief om NIET te reageren als het onderwerp je niet aanspreekt, of SERIEUS te reageren als je er Elvira (of wie dan ook die zich aangesproken voelt) mee kunt helpen.

    Het zal toch niet echt zo zijn dat er hier mensen hebben zitten wachten en broeden tot er weer een verhaal langskwam over het randje van onze samenleving, zodat we degene die het geschreven heeft weer even flink om zijn oren kunnen slaan??

    Agnes

  • Elvira

    hoi agnes,

    ben blij met jouw reactie ..

    toen ik de tekst van je las dacht ik: o zal wel weer afgekraakt worden of er gelooft er weer een het niet..

    Ik denk dat er een stukje tekst is weggevallen. Behalve de titel staat er geen tekst in je berichtje. Vandaar misschien de verwarring

    dat slaat dus op een bericht wat er eerder door mij is geplaatst

    is hij te vertrouwen gaan alle mannen vreemd? een paar paginas terug

    Bedoelen jullie te zeggen dat ‘dat soort mensen’ hier niet op het prikbord komen? Dat ze ongewenst zijn? Dat ze geen advies mogen vragen?

    zo voelt het wel een beetje ja , ik vind het ook raar dat er zoveel ongeloof is hier ..

    lijkt wel alsof mensen oogkleppen op hebben ofzo ver van mijn bed verhaal, terwijl et voor mij bijna ‘'normaal’' is na wat ik allemaal heb meegemaakt

    want als dit het enige was …“”viel het nog wel mee''

    toch doet het me een beetje pyn zie dat de mensen nog steeds niet verandert zijn vroeger was ik door zulke mensen een buiten beentje en dus heel makkelijk te misbruiken maar dat zal de mense hier wel nix zeggen..

    als je anders bent LIEG je gelijk of ben je GEK dat idee krijg ik hier

    zou soms wel eens willen dat anderen voelden wat ik voel of meegemaakt hadden wat ik allemaal meegemaakt heb zouden ze dan nog zo praten

    denk dat ze zichzelf allang hadde opgehange en dat ze nog niet eens zover gekomen waren als ik ..

    moet het me niet laten raken maar ben wel een beetje verbaasd hoeveel mensen me niet geloven.. net alsof ik vertel dat ik kan vliegen ofzow hoopte eigenlijk op wat meer support maar ja ..

    van becca heb ik wel wat opgestoken ook al gelooft ze mn verhaal niet ze heeft me wel een beetje geholpen

    kan het opzoeken op de momenten dat ik me zwak voel..

    denk dat ik nu sterk genoeg ben om na 6 jaar te zeggen ik stop ermee

    heb nu ook iets om het voor te doen mijn kind wat ik hiervoor niet had