alsof......

  • Dikkertje Dap

    Sinds kort is de supermarkt bij ons open van 16 uur tot 19 uur op zondag.

    Mijn hemeltje, alsof het voor niets is. Dikke rijen voor de deur, auto niet meer kunnen parkeren. Ik snap dat allemaal niet!!!!!! Wat gaat het toch slecht in nederland zeg…. En dan nog maar wachten totdat de kerst inkopen gedaan moeten worden. Ik heb gewoon soms last van plaatsvervangende schaamte……

    Moos

  • decency

    Ja ik vind het ook belachelijk, vandaag zat ik zonder koffie…. dacht, het zou toch makkelijk zijn als de winkels…. nee hoor, gewoon koffie bij de buuf gehaald. Kost erg veel extra geld om het personeel op zondag aan het werk te hebben, de koop zondagen vind ik wel best, alhoewel ik dan ook niet naar de stad ga maar de supers op zondag open, hier willen ze er ook een paar openen voor de zondag. Nee hoor, voor mij hoeft het niet, je kunt nog zo veel werken door de weeks er zal altijd tijd zijn om even langs de super te gaan, veel supers zijn al tot 8 uur open 's avonds dus … zondag gewoon zondag houden aub!

  • Rebecca

    Nou dat ben ik dus niet met jullie eens.

    Ik vind het een ouderwetse, stenen tijdperk, vroegchristelijke manier van doen.

    In deze tijd heeft een week gewoon zeven dagen. Mensen die in ploegen werken stoppen toch ook niet omdat het zondag is?..

    Het kost niet meer om de winkel op zondag te openen dan op een andere dag. Tenminste, zo zou het moeten zijn.

    Nu was het er waarschijnlijk erg druk omdat het een nieuwtje is. Maar als winkels altijd op zondag open zijn krijg je vanzelf een betere verdeling. Dan zijn het niet meer de debiele dikke rijen voor de kassa op zaterdag omdat iedereen dan boodschappen moet doen.

    Alles leuk en wel, maar IK ga na een hele dag werken niet nog even snel mijn wekelijkse boodschappen halen…

    Vele landen om ons heen hebben veel bredere openingsstijden, en dat is heerlijk.

    Nederland mag gewoon veel te graag klagen.. het rookverbod in de horeca zou hier niet werken… we krijgen rellen op straat.. kroegen moeten dicht… het kan niet, het kan niet…

    Nou het kan dus wel. Als het in andere landen om ons heen kan, kan het hier ook.

    Als Engeland/Schotland winkels tot ‘savonds laat en het hele weekend open kan hebben, dan kan het hier ook. Het is een kwestie van willen en afstappen van die rare gedachte dat de zondag ’heilig' is.

    Becca

  • Beheerder

    Je hebt helemaal gelijk. Een pleogendienst invoeren en de winkels kunnen 24/7 open blijven bijwijze vn spreken.

  • Tries

    Heeel eerlijk?!!!! zondag altijd al een hele saaie duffe dag gevonden

    als kind vind ik het al niet leuk verplicht familie bezoek pa naar de voetbal (als ik mazzel had mocht ik mee) anders in een hoekje spelen met niks bij oma, mocht niet naar buiten omdat je “je zondagse kleren aan had” ook al waren ze tweedehands waar niks mis mee is….

    Ik vind het heerlijk al er een ikea open is, kids lekker spelen zijn zeer blij als we zeggen we gaan de stad in enz…..

    En ja soms denken we dan ook he laten we heerlijk anders eten vandaag en rijden nog ff langs een super……..

    gr Tries

  • serine

    op zondag …doe ik waar ik zin in heb…

    naar de kerk ga ik niet…ik geloof ook niet..dus waarom zondag heilig?

    wie op zondag werkt heeft vaan maandag vrij…heeft weer een voordeel…hoef je geen vrije middag in te leveneren omdat je naar het gemeentehuis moet om het een en ander te regelen…je tandarts afspraak zou je dan ook op die maandag kunnen plannen…

    een heerlijkheid…

    mensen die zelf van 8 tot 5 werken…5 a 6 dagen in de week…kunnen alleen op donderdag avond boodschappen doen? of even snel na het werk?

    wat belachelijk zeg,nee hoor geef de werkende mens ook de tijd om eens rustig zijn boodschappen te kunnen doen…bijvoorbeeld op zondag.

    en een ieder die zondag als rustdag wil behouden.en naar de kerk wil…moet dat gewoon lekker blijven doen…

    vrijheid blijheid.

    en ik? doe mijn boodschappen het liefste op dinsdag ochtend…(mijn hulp past dan op de kleine)…en rijen zijn er zo goed als niet…heerlijk :)

    de meeste moeders doen de boodschappen vlak voor ze de kinderen van school halen of als ze de kinderen net van school hebben gehaald…

    nou geef mijn portie maar aan fikkie…ik shop liever zonder kids,….geen gezanik over ik wil dit mam mogen wij dat…ohh mam dat is lekker…maaaaam….

    niks geen gepluk aan mijn portomonai :D

    en voor wie het op zondag wil doen? super gewoon doen…

    ik ben met mijn kids en hond in het bos of op het strand..

    het is 1 oktober geweest…dus mijn hond is weer welkom overal :)

  • Tries

    1 okt honden welkom was merkbaar! hihihhihi vandaag toevallig bos in geweest was erg druk maar gezellig! hoop honden!

    tries

  • decency

    Klopt, manlief werkt in ploegen dus is ook vaak op zondag aan het werk.

    Maar de winkels zijn gemiddeld 12 uur per dag open, 6 dagen in de week, dat is 72 uur, wie werkt er dan 72 uur? De meeste mensen werken er 40 dus blijft er nog wel wat over.

    Het is fijn voor de grote winkelketens maar wat dacht je van de buurtsuper die alles op alles moet zetten en geen extra personeel in kan huren.

    Ik ga nooit op zaterdag naar de stad, omdat het er dan zo belachelijk druk is, als het een keer koopzondag is op de woonboulevard ga ik daar ook wel eens heen. Maar waarom zouden de winkels elke zondag open moeten. Heeft in mijn ogen niets te maken met de kerk of wat dan ook, ik zie het nut er niet van in.

    De verruiming van de winkeltijden hebben het koopgedrag wel iets veranderd, mensen waren minder gehaast omdat ze wisten dat ze tot 8 uur de tijd hadden om hun boodschapjes te doen. De klanten die altijd om 5 min. voor sluitingstijd kwamen, kwamen toen ook ineens 5 voor 8 de winkel in.

    Als ik zie dat mijn dochter op koopzondag zonder bedrijfsleider moet werken omdat hij zo op z'n zondagrust- of ook wel- kerkdag is gesteld. Lopen er een paar jonge personeelsleden in de winkel en lopen extra risico op roof/diefstal en overval. Ik moet er toch niet aan denken.

    Er zijn altijd voor- en tegenstanders

  • Rebecca

    Dat ben ik dus roerend met je eens.

  • Sandy

    Mee eens. Ik laat mij door een ander geen normen en waarden door de strot drukken. Ik moet zovaak zondags werken..geen hond die dat niet vind kunnen.

    Dat dit geld kost? Echt niet, baantjes moeten gevuld worden, dus meer werk, meer economie. We moeten met onze tijd meegaan, gezien ik niks in het instituut kerk verloren heb, kan ik in die uurtjes even boodschappen doen…

    Hier is ook een zondag en avondwinkel. Kan het niet missen, kom er vaker als in de kerk;-)

    San