verliefd op een collega

  • katarina

    Beste mensen,

    Ik schrijf omdat ik meen dat ik een probleem heb. Ik ben gelukkig getrouwd, heb echt een goede man, maar sinds kort ben ik verliefd op een collega. Wij zijn beide zelfstandig ondernemers dus of wij dat willen of niet zien wij elkaar soms bij onze opdrachtgevers. Ik wilde niet verliefd raken, dat is nou eenmaal gebeurd. Ik heb aan niemand wat verteld, hij weet het ook niet. maar ik heb veel pijn en verdriet. Ik heb hem sindsdien toevallig vaak ontmoet, kan niets aan doen, ik kan hem niet vermijden. Ik heb hem een keer op bezoek gevraagd. Hij was erg blij mee maar kwam met zijn moeder die toevallig bij hem uit een ander land op bezoek kwam. Dat vond ik vreemd, niet dat ik wilde dat iets tussen hem en mij zou l gebeuren want ik wil trouw zijn aan mijn man. het was leuk en gezellig, hij beschoude mij als een goede vrouwellijke collega en ging zich uitten. Op eens begon hij te huilen omdat zijn vriendin heeft hem voor een ander verlaten, hij was erg depressief. Zijn moeder smeekte me toen om hem te helpen en te steunen omdat straks als zij weg is blijft hij alleen. Hij is emotioneel, heeft veel pijn. Ik heb zijn moeder beloofd om hem te steunen, maar dat is heel erg moeilijk omdat ik voel zelf pijn en verdriet. Wat moet ik doen, moet ik hem vertellen dat ik verliefd op hem ben geworden of juist niet, moet ik hem helpen of juist vermijden, kortom weet iemand raad!

  • Annelies

    Je hart volgen maar gebruik ook je verstand

    Jij bent gebonden, dus dat wordt toch eerst nadenken of dit je wel waard is/

  • Swartdam

    De man huild om zijn vriendin/partner die hem verlaten heeft , kennelijk ligt zijn hart daar , hard om te horen maar wel de feiten , sterkte met dit gevoel , gr Bernadette

  • miranda

    Als je iets met je collega wilt beginnen uiteindelijk, moet je het eerst eindigen met je man. Ik vind het zo vreselijk oneerlijk als je vreemd gaat. Je maakt dan zoveel kapot bij je partner. Ik zou zeggen: Gewoon bij je partner blijven. Maar in geen geval achter zijn rug om iets met een ander beginnen.

  • Carina

    Knokken voor je huidige geluk! Je bent toch gelukkig getrouwd zoals je zegt?

  • Beate

    Voor mij was het verliefd worden op een ander een teken dat er iets in mijn huwelijk niet goed zat. Een eye-opener, die ik heb gebruikt om mijn huwelijk eens goed te analyseren. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ben gaan scheiden. Niet om met de collega waarop ik verliefd was iets te beginnen, maar omdat ik me realiseerde dat je, als je huwelijk werkelijk goed is, niet verliefd wordt op een ander.

  • purk

    daar geloof ik dus niet in.

    Ik heb een leuke vent, maar zou best verliefd kunnen worden op een ander!

    tis maar wat je er mee doet!

    Ik geloof niet dat mensen van oorsprong monogaam zijn.

    Ik ben het echter wel, omdat ik mijn man geen verdriet wil doen. Maar als ik hoor hoeveel mensen er vreemd gaan…..

  • Paul

    ik denk dat de meeste mensen er niet tegen kunnen, als de partner er meerdere relaties op na houdt. Het is dan of je slechts `een van de ` bent, en niet `de` voor de ander. Je hebt voor de ander dan ook minder over denk ik.

  • Paul

    ik zou er zelf overigens ook niet tegen kunnen, en heel gefrustreerd zijn. Een 1 op 1 relatie of geen relatie. :-)

  • Beheerder

    Je zegt gelukkig getrouwd te zijn. dan moet je je toch wel het e.e.a gaan afvragen als je verliefd wordt op een ander.

    Ben je echt wel gelukkig, schiet er niet iets te kort in jullie realtie dat je darom verliefd wordt op een ander etc etc

    Ik geloof in het verliefd worden op een ander maar ik hou van mijn man en zal hem geen verdriet doen voor zover ik weet ben ik op 1 x na altijd monogaam geweest. En om zijn aandacht om mij niet te laten verzwakken en hem een kans te geven verliefd te worden op een ander houden we samen onze relatie op een leuke manier gezellig en praten we veel met elkaar.

    Zo maak ik zijn boterhammen voor het werk en treft hij tussen de bammetjes in een gedichtje of een briefje. ook schrijf ik wel eens wat op de schil van zijn bananen. De eerste keer keek hij er heel raar van op maar vond juist dat heel leuk omdat ik hem elke keer wel weer weet te verassen net zoals hij dat met mij doet. Een voorbeeld ervan is met koude dagen als hij nachtdinest heeft een warme kruik in bed leggen zodat ik niet in een koud bed hoeft te stappen.