eenvoudige maaltijden

  • Dikkertje Dap

    Na mijn vakantie moet ik tot mijn spijt bekennen dat geen broek me meer past! (eigen schuld natuurlijk). Nu woon ik niet samen, maar wil toch graag wat meer vers gaan koken. Weet van mijzelf dat ik het zeer ondankbaar vind om voor 1 persoon in de keuken te gaan staan voor iets wat ik binnen 5 minuten voor de TV opeet.

    Heeft er iemand leuke, eenvoudige, gezonde, verse maaltijden als tip? Iets waar niet al teveel tijd in gaat zitten, maar wat goed te doen is voor 1 persoon?

    Groetjes Jolanda

  • decency

    Je kunt een flinke pan saus maken, voor macaronie of spagettie, veel soepgroente erdoor en invriezen. Stampotten kun je ook gewoon in grote hoeveelheden maken en in vriezen. Zo heb je volgens mij de makkelijkste maaltijd. Misschien zou je samen met een vriendin kunnen afspreken, 1 x in de week kook jij, de andere keer kookt zij. Is ook wel zo gezellig. Diepvries rodekool met appeltjes is heerlijk en snel klaar, paar aardappeltjes en een stukje vlees erbij. Verse groente zoals boontjes is in princiepe voor 1 persoon ook zo gemaakt. En natuurlijk sla…. dat staat hier ook geregeld op tafel.

  • Dikkertje Dap

    Heee Decency,

    Wat betreft macaroni of spaghetti heb je gelijk. Echter als je wat af wilt vallen dan kun je daar dus niet teveel van eten omdat deze alleen koolhydraten bevatten. Sla, ik voel me soms net een konijn, zoveel eet ik ervan…….

    In ieder geval dank voor je tip. Zeker voor wat betreft de stamppotten heb je gelijk. Maar jah, daar ga ik weer, zal ik toch voor mijzel weer de nodige aardappels moeten schillen, aangezien ik fulltime en in de weekenden werk, vind ik dit dus een hels karwei op mijn vrije dag. Aan de andere kant…… wie wat kilootjes kwijt wil, zal er ook weer zijn best voor moeten doen.

    Wat ik zelf graag eet is de groenten voor hutspot (uien, wortelen). Deze stoven, beetje water in de pan, groentebouillonblokje erbij, twintig minuutjes stoven. En stukje zalm erbij.Mager en toch voldoende vitaminen.

  • Desiree2

    als ik jou was dan zou ik kant en klaar maaltijden (tv dinners) halen bij AH, C1000 en nog wat van de zaken, koken voor 1 persoon is erg duur en ja ik hou erg van mijn gemak

  • Dikkertje Dap

    Heee Dees,

    Dat heb ik altijd gedaan. Ben me nu wat meer aan het verdieping in voeding. Maar die kant en klare maaltijden bevatten zoveel toegevoegde stoffen. Suiker, zout, ik wil dat effe niet meer. Ik wil gewoon wat afvallen en die kant en klare maaltijden zijn ideaal hoor, ben het met je eens. Maar ook die zijn duur naar verhouding….

    Verders eet ik geen vlees en dan wordt de keuze al vrij snel beperkt en ik ben ook zo ouderwets dat ik geen magnetron heb (zucht……..)…………..

  • Hetty

    Lekker stukje vlees of vis bakken of nog liever grillen.

    portie (zilvervlies)rijst, pasta, aardappeltjes, volkorenbrood o.i.d. er bij en een hele grote portie groenten

    Wokken, veel verse groenten, vlees of vis…met rijst of mihoen

  • Dikkertje Dap

    Dank je wel Hetty, het wokken en de mihoen gaat me nog lukken. Heb dat toevallig gisteren meegenomen. Het ging/gaat me er alleen om, je bent in je uppie en om 18 uur heb ik niet zoveel zin meer om verse groenten schoon te maken. Maar ik kan dit natuurlijk wel kant en klaar halen…….(de wokgroente)…..

  • purk

    lekker wokgerechten, met veel groenten, dan geroosterde sesamzaadjes, met honing en ketjap eroverheen. Heerlijk.

    (peultjes, broccolieroosjes, blikje mais…)

  • purk

    juist, dan een dressinkje met die geroosterde sesamzaadjes, honing en ketjap….

  • greet

    lekker wokken.

    is mager en erg lekker.

    groetjes greet