eenvoudige maaltijden

  • decency

    tja als je wilt afvallen, wordt het soms wel wat lastig. Alhoewel ik bijna 10 kg was afgevallen alleen al door regelmatig te eten. 4 donkerbruine boterhammen op een dag ‘s morgens met zoettigheid , ’s middags met kaas-sla en soms vis, veel water en gewoon koffie, rond een uur of 4 een bakkie yoghurt en 's avonds gewoon wat de pot schaft. Na de avond koffie deden we een citroen uitpersen en die opdrinken met water (water loopt me in de mond als ik aan citroen denk) en zo kun je toch alles eten en afvallen.

    kant en klaar maaltijden vind ik nooit zo lekker, wel makkelijk misschien zo op z'n tijd maar ik geniet altijd wel van het zelf gemaakte voedsel, dan weet je tenminste ook wat erin zit.

  • Aagje73

    Ik ben een aard. groente vlees mens. Je hebt tegenwoordig ook geschilde aardappelen en gewassen groenten bij sommige supermarkten. Kun je zo in de pan doen en een half uurtje later kun je lekker eten!

    Sonja heeft ook veel makkelijke gerechten in haar boeken staan die ook nog eens goed zijn voor de lijn, misschien kun je van iemand in je omgeving een boek lenen?

    Succes met afvallen!

    ps. Ik ben 10 kilo afgevallen met sonja bakkeren…….

  • Desiree2

    okay…….. momenteel ben ik bezig met het eten volgens de Montignac methode, dat is gezond en je valt er vanaf, op internet zijn veel Montignac recepten te lezen , zitten erg lekkere bij moet ik zeggen

  • serine

    kipfileetje…wokrijst..verse gesneden groenten…:)

  • wana

    bij mij een heel ritueel:

    naar de markt, allerlei verse groentes halen en fruit.

    Even een tijdje staan schillen en blancheren( over sommige groentes effe de kook en dan koud water) en de mixen in persoonsporties in de vriezer: mn eigen roerbakmixen. (er zijn ook diepvrieszakken bij de supermarkt)

    En het fruit snij ik klein en doe ik door elkaar.

    zaterdags het gesnij (met meezingmuziek bereid..) en tegen woensdag heb ik alle fruitsalade wel verorberd.

    De groentemixen kan je snel wokken met pasta,rijst of aardappeltjes.

    evt wat vlees erbij, zo klaar.

    maaltijdsalade is ook zo gedaan,

    mn dressing is ook in n potje in de koelkast,maar wel zelfgemaakt voor n aantal dagen.

    enne, afval tip: bewust koken en bewuster eten zonder afleiding van tv oid.

    dan eet je ook langzamer en zit je sneller vol.

    niet gedachteloos naar ‘binnen vorken’ want dan eet je te veel en te snel..

  • Da-Is

    Roerbakgroenten halen en lekker eten met stokbrood. Mager en gezond.