waarom moet gereedschap voor vrouwen roze zijn?

  • ellen66

    Zelf ben ik klein van stuk: maatje 36 van kleding, maat 6 van handschoenen, maat 35 schoenen. Eindelijk een webshop gevonden waar ik terecht kan, gelukkig. Ik erger me alleen dood aan al die roze spullen: roze werkhandschoenen, roze hamers, roze handzagen, roze helmen. Kan me niet voorstellen wie dat nou koopt? Niemand neemt je toch serieus als je op de bouwplaats rondloopt met een roze gereedschapsriem en een roze hamer? Ben ik nou de enige die dat belachelijk vind?

    Ellen

  • Paul

    Je moet wel onderscheid maken tussen werkkleding en gereedschap.

    Als vrouw zijnde kun je best mannen gereedschap kopen. ;-)

    Werkkleding zijn meestal standaard maten, maar misschien niet in jou maat.

    Een gat in de markt ? :-)

  • Plankie

    Ik ben iets groter en klus veel. Bij knijp gereedschap geef ik op, geen grote handen c.q. kracht. Geen gereedschap van mij is roze. Ik kan best voorstellen dat tegenwoordig roze met lesbo wordt geassocieerd. Meeste echte lesbo is wel zeker 2x zo groot als ik. De fijne lesbo zijn meestal bi.

    Een keer bij een proffesioneel winkel was ik onheus bejegend. Bijvoorbaat vrouw werd je dan niet geholpen, mss ook mijn formaat. Ander keer trok ik mijn vuile klus tenu aan en een grote waffel …. geen vrouw houding….ik werd mooi geholpen.

  • smurfke

    :?

  • smurfke

    Ik zou me net een barbiepop voelen :)

  • Poison Ivy

    Dus als je iets roze hebt denken mensen dat je lesbisch bent, ben je groot van stuk ben je een ‘echte’, en ben je kleiner ben je automatisch bi :?:?:?

    Schiet mij maar lek. Met een roze klapperpistooltje.

  • Paul

  • Plankie

    Geen losse flodder, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Roze_driehoek

  • viviane

    Misschien zien wij roze als La vie en rose??,

    Grapje

    Zou het ook niet weten lijkt misschien lijkt het meer speelgoed en is de verkoop beter als het een lief kleurtje is

    Viviane

    Ps is me eerlijk gezegd nooit niet opgevallen maar ik knutsel ook niet

  • Beheerder

    ik heb nog steeds geen roze gereedschappen gezien.