Monic Hendrickx in film over affaire Heleen Mees

  • Doortje Briedé

    Actrice Monic Hendrickx speelt de hoofdrol in een film over de affaire Heleen Mees. Producent Pupkin heeft een bericht daarover op Quotenet bevestigd.

    Hope, zoals de werktitel luidt, wordt dit najaar opgenomen en begin 2016 uitgezonden op televisie. Eerder deze week werd er gedraaid in Wassenaar.

    Econoom en jurist Heleen Mees kreeg bekendheid als powerfeministe die het gebrek aan ambitie bij Nederlandse vrouwen hekelt. Ze bekleedde functies bij het ministerie van Financiën en de Europese Commissie voordat ze in 2003 naar New York verhuisde. Hier werkte Mees onder meer voor Enst & Young en de New York University.

    Lees verder op parool.nl

    Hope, over de affaire Heleen Mees, wordt dit najaar opgenomen en begin 2016 uitgezonden op televisie. Monic Hendrickx speelt de hoofdrol. © ANP

    Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

    Monic Hendrickx: Spannend om Heleen Mees te spelen

    Monic Hendrickx speelt in de tv-film Hope de ambitieuze Hannah, die is geïnspireerd op topeconome Heleen Mees. Die is vooral bekend van haar geruchtmakende affaire met bankier Willem Buiter. ,,Zij nam geen genoegen met de realiteit.''

    Pratend over haar hoofdrol in de film Hope haalt Monic Hendrickx een herinnering op uit haar jeugd in Suriname, waar zij 3 jaar woonde. ,,Bij het spelen van Hannah moest ik denken aan een herdershond, die wij toen hadden. Op een dag ving hij een jong poesje, dat hij niet meer los wilde laten. Mijn moeder moest er met de bezem achteraan. Dat beeld kreeg ik af en toe voor ogen toen ik deze rol speelde.''

    Lees verder op ad.nl

    © PR.

    Doortje Briedé-Bultman