De hoes van het nieuwe album van Sabrina Starke is opvallend: er staan 37 donkere Nederlandse vrouwen op. De zangeres liet zich portretteren met onder andere actrice Gerda Havertong, televisiepresentatrice Zarayda Groenhart, cabaretière Jetty Mathurin en collega-zangeres Ntjamrosie.
Hier en daar breekt een voorzichtige glimlach door, maar er wordt toch vooral ernstig gekeken op de hoes van het nieuwe, titelloze album van Sabrina Starke. 37 zwarte vrouwen staan er op. Eén van hen is Sabrina Starke zelf, de ander 36 zijn vrouwen die haar inspireerden. ‘Ik ben nu 36. In wat ik in mijn leven heb bereikt, spelen de sterke vrouwen op de hoes een belangrijke rol. Ze gaven me kracht en droegen bij aan een positief zelfbeeld.’
Er zitten bekende gezichten tussen, bijvoorbeeld actrice Gerda Havertong, televisiepresentatrice Zarayda Groenhart en collega-zangeres Ntjam Rosie. Andere vrouwen laten zich moeilijker herkennen. ‘Ik ben op de foto behalve door entertainers en schrijvers ook omringd door ondernemers en sociaal werkers. Dat zijn voor mij even belangrijke rolmodellen.’
Het nieuwe album van Sabrina Starke © Mounir Raji